Inlägg från: Bunsy |Visa alla inlägg
  • Bunsy

Bf november 2019

Beräknad den 5/11, känns jättekul! Är väldigt trött, har lite yrsel och har börjat kräkas 3-4 ggr om dagen. Väldigt små mängder dock (ursäkta infon), ska man inte kräkas stora mängder varje gång? Kräktes aldrig med första barnet, mådde "bara" illa 24/7 till v. 19, så det här är nytt för mig.

• Bunsy
    Nathaliejj skrev 2019-03-08 20:40:13 följande:

Hej! Jag som skapade tråden! Är i v 6 n 5+3, har INGA symtom alls haha. Har aldrig haft så tidigare, får se när dom kommer. Jag mår bra annars och tycker tiden går skit segt!

Jag hade perioder under min förra graviditet då jag inte hade ett enda symptom. Det gjorde mig enormt stressad och paranoid, men i efterhand önskar jag att jag hade uppskattat "pauserna" mer
  • Bunsy
    Smillis skrev 2019-03-11 14:37:26 följande:

Hej Alla!! Har tvekat ganska länge om jag verkligen ska skriva här eller inte men gör det ändå :) sist fick jag ett MA efter att ha gått med i Plussgruppen och berättat för vänner och familj så det var inte så kul och vill helst slippa gå igenom det igen..

Jag plussade nu igen den 28/2, på pricken samma dag som jag plussade förra året också 28/2 -18 men fick missfall då i April och inte blivit gravid sen dess trots ägglossnings stimulerande och injektioner.

Den här graviditeten är verkligen ett mirakel för jag var säker på att inte jag kunde bli gravid den här månaden iom att vi hade paus med ägglossnings medicinen plus att jag inte haft några äggblåsor på ultraljuden. Vi åt också antibiotika och använde kondom, men verkar som att vi slarvade!!

Det är dock helt omöjligt att säga när jag blev gravid iom att uträkningarna inte fungerar då jag har PCOS så är så nyfiken!!

Har heller inga symptom förutom större ömma bröst och ligger vaken hela nätterna men det kan också vara för medicinerna jag äter? Får massa stöd mediciner så hoppas jag får behålla den här graviditeten < 3

Vad få som verkar ha symptom här, är det för tidigt kanske? Vad tror ni?

Åh, vad jag håller tummarna för dig! Kan inte föreställa mig hur du har det, men jag hoppas innerligt att det går vägen <3
  • Bunsy
    Smillis skrev 2019-03-13 22:27:47 följande:

Om jag inte inbillar mig så tror jag kanske att jag börjar må illa. Har smygit sig på sen efter middagen, riktigt obehagligt men samtidigt så efterlängtat! Trodde aldrig jag skulle bli så glad av att må illa :D

För mig har illamåendet också börjat smyga sig på i eftermiddag! Jag har nog aldrig varit så lycklig över kräkningar, illamående och trötthet :D Har även börjat känna lite "växtvärk" under kvällen.

Nu måste jag bara komma på vad jag ska säga till kunderna i butiken jag jobbar i om jag akut måste kräkas...
  • Bunsy
    Smillis skrev 2019-03-14 19:13:21 följande:

Jag igen sorry!! Trodde inte jag skulle få några mat cravings alls men idag är det bara potatis som gäller tydligen

Potatismos med senap och ketchup till middag och pringles chips till efterrätt, mums :D

Har levt på leverpastejmackor i snart en vecka, det är det enda jag vill ha
  • Bunsy
    Soligtochfint skrev 2019-03-19 15:10:05 följande:

Skulle någon kunna titta på mina bilder och hjälpa mig? Jag vet inte om jag bara inbillar mig eller om det faktiskt är positivt? Vågar inte lita på det fullt ut ???? är jag gravid? Det är RFSU testa tidigt, och clearblue digital dagen innan var negativt.

Jag tycker också att det ser ut som ett plus Mina stickor såg i alla fall ut så där några dagar innan jag plussade.
  • Bunsy
    Isavanna1 skrev 2019-03-19 18:07:41 följande:

Tyvärr tror jag inte det går vägen för mig denna gången heller... Har blivit en lite ökad blödning. Tanten på gynmottagningen var i vanlig ordning super otrevlig. "Det är bara att vänta och se."

Ibland förstår man inte hur dessa människor har tänkt när de har valt att jobba med människor, men har noll känsla för det och bemöter patienter i utsatta situationer med arrogans och kyla

Stor kram på dig <3
  • Bunsy

Är det nån mer som har upplevt smakförändringar? Är i vecka 9 och ALLT smakar otroligt salt

• Bunsy

Gick in i vecka 10 i fredags och det ryms ingen mat i mig längre! Kräks 2-3 ggr om dagen och blir hungrig som vanligt, men en vanlig macka kan hålla mig mätt till nästa dag. Med första barnet var jag ett bottenlöst hål som lätt hade kunnat äta hela dagarna...

Blir rädd att jag ska få i mig för lite näring

• Bunsy

Vul idag (11+5) och fick veta att han inte såg något foster. Tungt besked... Fick lämna blodprov då jag fortfarande får plus på stickorna, och ska jämföra med prov nästa vecka.

Lycka till alla ni som plussat <3

• Bunsy
    bligravid123 skrev 2019-04-18 20:55:10 följande:

Men vad ledsen jag blir att höra.

Hur mår du? Finns det ingen chans alls att det är något därinne?

Hade ju haft känningar innan/misstankar innan att det var någonting som inte var som det skulle eller kändes det som vanligt i graviditeten?

Mest troligt är det en ofostrig graviditet. Mår skit, har längtat så himla mycket efter ett syskon till 5-åringen. Men det var första försöket till syskon, så man får hoppas att det går bättre nästa gång...
Svar på tråden Bf november 2019