Smillis skrev 2019-03-13 22:37:10 följande:
Jag lyckades!! Så stolt trodde jag skulle svimma när jag såg nålen, så töntig jag vet men sen gick det bra :) Tog en isklamp och kylde ner magen så jag inte hade känsel och lyssnade på Spotify på hösta volym för att bli distraherad haha. Har väldigt lite fett på magen så satt liksom framåt lutad för att få en valk och sen lutade jag mig över sprutan så jag inte behövde trycka så hårt, då gick det av sig självt. Om inte fragmin nålen är större än min, kanske det funkar för dig också?
Har du fått all hjälp med medicineringen i Sverige eller utomlands? Verkar inte vara så vanligt att dom tar en på allvar i Sverige verkar det som.
Skönt att du lyckades ta sprutan själv! Nu vet du att det finns en plan B om du inte har hjälp i närheten :)
Googlade mig fram till mottagningen jag behandlas på i Sthlm. Det gjordes ingen större utredning, bara ett blodprov som visade obalanser i immunförsvaret. Hade säkert kunnat få behandlingen bara utifrån min historia också, för att kunna stötta upp en graviditet. Började behandlingen när jag plussade, rekommendationen är annars att börja redan vid cykelstart. Fick typiska immunsymptom vid denna graviditet också, ont i halsen vid ägglossning och plus, och en vecka efter. Nu har jag inte känt något speciellt, BF den 10/11 så är i v 6 nu.