23 dagar sedan jag träffade min son..
Han kan ju lika gärna påstå att sambon varit hemma. Hur bevisar ni det?
Han kan ju lika gärna påstå att sambon varit hemma. Hur bevisar ni det?
För mig har det gått över en månad nu, som han hållt barn ifrån mig. Känns vidrigt att han sliter en mamma ifrån barnen. Och medvetet skadar både dom och mig. Han har gjort så här flera ggr innan. Och han använder ju barnen, för att skada mig..
TJUGOÅTTA DAGAR OCH SONEN ÄR HOS MIG!!!
Skönt! Skulle inte förvåna mig om hans advokat förklarat ett och annat för honom.
Gör nu en plan hur ni ska få till ett fastställt umgängesschema.
Grattis!
Ja vi får hoppas på det. Men sådana personer är inte pålitliga. Jag har fortfarande inte fått träffa mina barn.
Ja denna veckan ska jag träffa en advokat
Äntligen!
Fick precis datum och tid för den muntliga förberedelsen. Tråkigt som fan att det är 25/4, men vad gör man :/
Håller tummarna att jag får sonen tillbaka imorgon som överenskommet.
Jag hålls fortfarande undan ifrån barnen. Pappan sprider ut massa lögner om mig, och har nu spridit ut att jag är alkis, psykiskt sjuk. Och att han fått ensam vårdnad. Inget av det är sant, och jag hoppas soc kollat upp dessa uppgifter, och att han snart faller på sina lögner. Han är misstänkt för barnmisshandel. Har gått upp i hovrätt, tingsrätt. Ändå tar han sig rätten att undanhålla barnen!? Jag fick ett oroligt samtal ikväll. Folk har hört han vara elak vid barnen igen! En anmälan skulle ske till soc jouren. Hur länge till ska han kunna ljuga, anklaga, undanhålla barn, vara elak vid dom, innan soc och andra fattar, och ser vad han håller på med? Är djupt oroad över barnen. Han är inte frisk.
Vadå inte kunde ta sig an detta? Är dom dumma eller?
Jag var hos advokat. Gratis rådgivning en timme. De kunde inte ta sig an detta, då det var stort. Vi har inget fastslaget i tingsrätt. Har inte ens kommit dit. Jag vet inte vad soc säger än. Har varit på två samtal där. O det pågår utredning.
Jag har letat överallt. Allt verkar jäv pga att han haft med alla advokater att göra.
Den senaste insåg att detta var mycket att ta i, och dom hade inte den tiden..
Pappan för nu en smutskastningskampanj mot mig, utan dess like....
Fick sonen idag! Kunde knappt sova, ångest hela vägen till skolan, men där var han och ingen pappa så långt ögat kunde nå.
Fick dock ett tråkigt mail igår från min advokat, där han kontaktat sin advokat om att det hade varit en -tuff vecka med mycket känslor- för sonen, eftersom min sambo varit hemma.
Var tvungen att prata med läraren och kolla hur veckan hade varit. Hon svarade att sonen varit som vanligt, inte märkt något konstigt. Frågade om han varit ledsen eller så, men nej. Det är som att han inte varit från skolan, han ligger i fas med de andra i klassen.
Känner ju, att om det skulle varit jobbigt för sonen, så borde han visat det i skolan iom att han varit från skolan 3 veckor? :/
Jaha. Fick äntligen iväg en remiss till bup då sonen ska utredas. Har väntat sen han var typ 2 år, nu är han 7 år. Fick brev från skolsyster idag, som fått brev från bup:
"Hej!
Tack för er remiss. Familjen har erbjudits tid för första besök på mottagningen, men har lämnat återbud och meddelat att de inte önskar någon ny tid då de har fått hjälp på annat håll.
Ingen kontakt är således inledd med familjen.
Remissen återsänds härmed."
Är så jävla arg!!!!
Jaha. Fick äntligen iväg en remiss till bup då sonen ska utredas. Har väntat sen han var typ 2 år, nu är han 7 år. Fick brev från skolsyster idag, som fått brev från bup:
"Hej!
Tack för er remiss. Familjen har erbjudits tid för första besök på mottagningen, men har lämnat återbud och meddelat att de inte önskar någon ny tid då de har fått hjälp på annat håll.
Ingen kontakt är således inledd med familjen.
Remissen återsänds härmed."
Är så jävla arg!!!!
Men ring dem och säg att det är exet som avbokat!
Ring imorgon på morgonen och säg att det är exet som avbokat. Säg att ni visst vill komma.
Anteckna även detta, hur exet saboterar för barnet.