23 dagar sedan jag träffade min son..
Va, varför vill inte din sambo träffa din son?
Detta låter ju mycket märkligt om du inte har fått träffa barnet på en hel månad
Är sambon ledsen när du äntligen ska få hem barnet?
Va, varför vill inte din sambo träffa din son?
Detta låter ju mycket märkligt om du inte har fått träffa barnet på en hel månad
Är sambon ledsen när du äntligen ska få hem barnet?
Tänk vad mycket dom bestämmer dessa män? Och vad dom kan förstöra med ljuger? Jag gjorde mig av med djur, pga att han ansåg dom " farliga". Det var istället hans kontroll behov, som gjorde att han ville styra mig och mitt liv....
Rådfråga kring alla svar med din advokat och låt advokaten svara.
Låt inte pappan bestämma vad som händer under tiden sonen är med dig, din tid-> du bestämmer.
Försök driva fram en träff på familjerätten för att fixa ett fastställt umgängesschema.
Troligen bra om du låter stämningen ligga kvar.
Stötta din sambo i att bara var en normal bonuspappa.
Hoppas du får mysa massa med din lille pojke idag!
Hur ska han få reda på att sambon är hemma?
Han kan inte förbjuda dig att träffa sonen, han kan undanhålla sonen från dig
Tänker du forstätta var en spratteldocka i han samling och vika ner dig för hans påhitt för att kontrollera dig?
Just nu har han hittat en metod för att kontoller dig. Du måste sluta sprattla!
Familjerätten är inte för idag. Be advokaten ordna ett möte med familjerätten med syfte att få ett fastställt umgängesschema.
Eftersom det inte finns någon överrenskommelse kan du inte bryta mot något. Om du nu inte har sprattlat i hans snöre och lovat något dumt.
Ett fastställt umgängesschema är alltid bra, stäm av med din advokat.
Du ser, han driver med dig. Oavett vad du gör kommer han fortsätta hitta på orsaker att förvägra dig sonen och på så sätt ha kontroll över sin sprattelgumman. BOHICA
Du bör ta ett rejält snack med din advokat för att lägga upp en långsikigt plan hur ni ska nå ett vettigt mål. Just nu tänker du kortsiktigt och på så sätt sprattlar du vidare i hans grepp.
Det borde polisen kunnat vittna om att du inte hade.
Var noga med att dokumentera allt som händer och sägs. Tex detta.
Lite förenklat:
Det enda polisen kommer agera på(*) är om det finns ett domstolsbeslut på verkställighet. Det kan du endast få om det finns ett fastställt beslut om umgänge.
Det spelar alltså ingen roll hur många vittnen, papper mm du har kring en överrenskommelse. Polisen tar till tvångsmedel först efter ett domstolsbeslut på verkställning.
(*) Undantag om barnet är i akut fara att utsättas för våld och liknande. Lång frånvaro från en förälder räknas inte.