23 dagar sedan jag träffade min son..
lilagrodautanben - självklart. Kommer att söka om ensam vårdnad och han får umgängesrätt. Det ska finnas domslut då.
lilagrodautanben - självklart. Kommer att söka om ensam vårdnad och han får umgängesrätt. Det ska finnas domslut då.
lilagrodautanben - tack så mycket!
Ella - Han går på skola. Men pappan sjukanmälde honom på kvällen den 7/2 och inte varit i skolan sedan dess. Denna vecka är det ju sportlov & han är anmäld ledig hela veckan (skulle egentligen varit min vecka fr.o.m i fredags).
Tror hans pappa är sjukskriven eftersom han håller honom hemma så länge.
Du borde gå till domstol.
I alla fall var glad över att det inte gått ännu längre tid.
Jag har väntat i flera månader på att träffa min son.
Förvisso har jag aldrig lärt känna pappan men han är en riktig skitstövel. .
Jag har pratat med skolan varje dag för att se om han är där. Tyvärr håller han sonen hemma och säger till skolan att han är sjuk.
Jag har ju faktiskt gjort det, han och hans tjej ringde polisen.
Han är 7 år.
Om du fortfarande inte träffat honom på fredag så gå till skolan på måndag och hämta honom där. Förstår att det känns oerhört jobbigt. Vad händer om du åker hem till dom o ringer på? Hur gammal är sonen?
Dom måste ju vara helt sjuka. Hur f-n kan det få gå till så här?
Nästan läge för skolan att göra en orosanmälan, en pappa som håller barnet hemma så att det inte får en chans att träffa sin mamma är grund för oro anser jag.
Hej! Allt det här låter ju helt galet!! (minst sagt). Jag har aldrig i mitt personliga liv eller i mitt yrkesliv hört att en situation som denna bara får existera, UTAN ingripande från varken polis eller socialtjänst!!?? Låter ju ta i mig f*n inte klokt att socialtjänsten vet om detta och skolan vet om detta samt polisen vet om detta och ändå har ingen gjort något??
Personligen låter det som att något inte stämmer i denna historia. Säger jag inte för att vara elak eller ifrågasätta utan att det svenska rättsamhället/systemet tillåter att en förälder håller kvar ett barn hemma hos sig som ska vara hos den andre föräldern i 23-30 dagar utan att varken polis eller socialtjänsten går in och hämtar barnet låter väldigt konstigt. Har sett en likande situation och där var både polis och socialjouren på väg att hämta barnet då mamman i detta fall blev skrämd och till slut sa att hon var på väg tillbaka med barnet. Och detta var inom 6 timmar.
Var på möte 7/2 på soc, då pappan lämnat in orosanmälning. 8/2 skulle min vecka börja, men fick mail om att han skulle hålla sonen. Jag har inte legat lågt direkt, jag har nog aldrig ringt runt till myndigheter så mycket som jag gjort nu för att få hem sonen. Socialtjänst, socialjour, polis, tingsrätten, skolan och advokat.
TS har troligen legat lågt och försökt att sköta det utan att blanda in myndigheter. Åjo, det inträffar, en fd kollega fick inte träffa sina barn på över ett år och det var många turer på familjerätten innan han fick med sig socialjouren ut (barnens mamma blev sedan anmäld och förlorade vårdnaden om sina barn). skulle nog tippa på att dra in polisen är något som socialtjänsten avvaktar med så länge det går.