Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:33:35 följande:
Aftonbladet är en skvallertidning och inte en vetenskaplig källa. Som bekant? kan aftonpressen få till det mesta av ingenting.
Läser du texten i den länk jag gav så ser du ungefär samma sak fast vetenskapligt förankrat och dessutom får du delar av en förklaring varför det ser ut som det gör.
Klimakteriet ställer inte till det, inte heller hormonnivåer. Den största bidragande orsaken till varför kvinnors lust sviktar är för att män är så usla i sängen.
Det är United Minds, ett analysföretag som utfört undersökningen, dom gör även valbarometern och andra undersökningar där det behövs stor tillförlitlighet.
sv.wikipedia.org/wiki/United_Minds
Kan tillägga att folkhälsoministern har kallat denna undersökning för seriös och pålitlig. I sommar kommer dock en ny mycket större undersökning beställd av staten att publiceras, ska bli intressant att se vad den visar.
Ställer inte klimakteriet till något när det gäller hormoner och sexlust? Vetenskapligt bevis för detta tack.
Är vi män usla i sängen? Kanske.
Min sambo tycker att jag är alldeles för porrig, ska hålla på med oralsex, ha lampan tänd, testa olika ställningar, ha leksaker med, och dessutom vill jag ha sex ofta.
Sambon vill ha mysigt i ett släckt rum och genomföra ett normalsamlag någon gång om året, och skäms för allt under midjan Så på så vis är jag är inte alls som hon vill, alltså är jag usel i sängen.
Hon säjer själv att hon nästan aldrig är sugen på sex numera, men tror precis som vissa andra att det helt plötsligt efter 50 ska vända och hon ska bli kåt som bara den. Tänk vad sådana myter kan hänga i bara för ett fåtal äldre kvinnor finner lusten igen och gör sej hörda.