• Anonym (LILI)

Kåta kvinnor

Kåta kvinnor håller sällan sig till en man!
    Kåta kvinnor föder ofta tjejer!

Vill ni ha lugna förhållande? Bli aldrig ihop med kåta kvinnor!

• Svar på tråden Kåta kvinnor
  • Anonym (Avis)
    Gräsroten skrev 2019-02-25 13:00:27 följande:

Min fru är alltid kåt!

Jag är avundsjuk på dig, var rädd om henne, dem alltid kåta växer inte på träd ???? tyvärr
  • Miss Sunny
    Anonym (Haggan) skrev 2019-02-25 12:45:11 följande:
    Ja men de räcker inte me att dom är unga, dom ska ha magrutor å vara långa, det är så ja gillar mina killar.
    Hmmmm......  Lite nyfiken på hur du fixar dom bara.  Du får gärna skicka mig PM om du vill.  Flört
  • Anonym (50 years of grey)
    Miss Sunny skrev 2019-02-25 12:35:52 följande:

Just så !  Du har fattat. Män har starkast libido i sina yngre år, kvinnan vid medelålders. Så är det från naturens sida, man skal inte gå emot naturen.

enligt den segllivade myten är det så. Enligt statistiskt säkerställda studier faller kvinnornas lust med åren, dessutom kraftigt efter 50. Männen har lägst lust i lägre åldrar för att sedan ligga högt ända upp till pensionsåldern. Men du är ingen myt miss sunny, du är bara ett undantag, kör hårt!
  • Anonym (Per 55+)

Träffade min KÅTA fru när hon var 25 det bästa som hänt mig, vi har så härliga stunder tillsammans.

Anonym (50 years of grey) skrev 2019-02-24 20:37:40 följande:

Har då aldrig haft turen att träffa en kåt kvinna, finns dom ens?

Får väl rätta mej själv lite här, jag har faktiskt träffat några, men de har alla varit mellan 14 och 19 år gamla, under skoltiden var tjejerna helt totalt galna, strippade och trillade i säng lite varstans när det var fest hos någon, minns en gång när en fjortis tryckte upp en 37:a renat i musen på en fest :) tyvärr var man hopplöst korkad under den tiden, trimma moppen, dricka sprit och skruva bilar gick före brudar, så jag missade tåget då så att säga, men sedan när jag var 35 dejtade jag en 19 åring som var öppen för mer avancerade saker, men jag var tydligen alldeles för ung för hennes smak, det skulle vara 50+ män om hon skulle gå i gång, så det blev inte mer än ett par träffar. i övrigt har det bara varit "moraltanter" i mitt liv.
  • Anonym (.)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-02-25 22:22:45 följande:
    enligt den segllivade myten är det så. Enligt statistiskt säkerställda studier faller kvinnornas lust med åren, dessutom kraftigt efter 50. Männen har lägst lust i lägre åldrar för att sedan ligga högt ända upp till pensionsåldern. Men du är ingen myt miss sunny, du är bara ett undantag, kör hårt!
    Vetenskaplig källa på det tack.
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:05:45 följande:
    Jag hittade det själv :)
    ki.se/forskning/begarets-brinnande-laga
    Humm, va?

Här har du statistik från Sveriges största sexundersökning på 17 år från 2013
    "3 016 personer har under mars deltagit i en webbaserad enkät med en stor mängd frågor om bakgrund, sexualvanor och tankar om sex och relationer Deltagarna är registrerade i paneler som avspeglar befolkningsfördelningen i Sverige och har bjudits in slumpmässigt via mejl. Undersökningen är riksrepresentativ avseende kön, ålder och region."

wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabeller/dag1_mob.html

(Se "Så ofta känner svenskarna lust, i procent" lägg pekaren på staplarna för detaljerad inf, klicka på blå ruta för mer data)

Statistiken är tydlig, kvinnor har högst lust vid 18-24 för att sedan avta. Kvinnor som  "Sällan känner lust" stiger konstant Går man till "Känner ofta lust" så sjunker den med åren för kvinnor, medan för männen stiger den upp till 35 för att ligga kvar på en hög nivå till 50-65. Tittar man på de som "Aldrig känner lust" så är  kvinnor över 50 överrepresenterade med råge! (är det klimakteriet som ställer till det tro?)

Publicerad i Aftonbladet.
    https://www.aftonbladet.se/relationer/a/L0WVV4/den-mest-omfattande-sexstudien-pa-17-ar

• Anonym (.)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-02-26 09:22:14 följande:
    Humm, va?

Här har du statistik från Sveriges största sexundersökning på 17 år från 2013
    "3 016 personer har under mars deltagit i en webbaserad enkät med en stor mängd frågor om bakgrund, sexualvanor och tankar om sex och relationer Deltagarna är registrerade i paneler som avspeglar befolkningsfördelningen i Sverige och har bjudits in slumpmässigt via mejl. Undersökningen är riksrepresentativ avseende kön, ålder och region."

wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabel...

(Se "Så ofta känner svenskarna lust, i procent" lägg pekaren på staplarna för detaljerad inf, klicka på blå ruta för mer data)

Statistiken är tydlig, kvinnor har högst lust vid 18-24 för att sedan avta. Kvinnor som  "Sällan känner lust" stiger konstant Går man till "Känner ofta lust" så sjunker den med åren för kvinnor, medan för männen stiger den upp till 35 för att ligga kvar på en hög nivå till 50-65. Tittar man på de som "Aldrig känner lust" så är  kvinnor över 50 överrepresenterade med råge! (är det klimakteriet som ställer till det tro?)

Publicerad i Aftonbladet.
    www.aftonbladet.se/relationer/a/L0WVV4/den-me...

Aftonbladet är en skvallertidning och inte en vetenskaplig källa. Som bekant? kan aftonpressen få  till det mesta av ingenting. 

Läser du texten i den länk jag gav så ser du ungefär samma sak fast vetenskapligt förankrat och dessutom får du delar av en förklaring varför det ser ut som det gör. 

Klimakteriet ställer inte till det, inte heller hormonnivåer. Den största bidragande orsaken till varför kvinnors lust sviktar är för att män är så usla i sängen.
  • Anonym (Lustfylld)
    Anonym (LILI) skrev 2019-02-24 19:59:56 följande:

Kåta kvinnor håller sällan sig till en man!

Kåta kvinnor föder ofta tjejer!

Vill ni ha lugna förhållande? Bli aldrig ihop med kåta kvinnor!

Jag ser mig absolut som en kåt kvinna, ivf en bra bit över snittet. Har aldrig varit otrogen och skulle aldrig vara det heller. Är flerbarnsförälder och har lika många tjejer som killar så ditt argument håller tyvärr inte i mitt fall

Dock behövde jag söka en kille som är kompatibel med min sexlust när jag dejtade. Hittade en som inte bara är kompatibel.. Han är både snäll, ärlig, trevlig och snygg också så vi har aldrig grälat och tar varje tillfälle vi får att ligga
    Anonym (.) skrev 2019-02-26 09:33:35 följande:
    Aftonbladet är en skvallertidning och inte en vetenskaplig källa. Som bekant? kan aftonpressen få  till det mesta av ingenting. 

Läser du texten i den länk jag gav så ser du ungefär samma sak fast vetenskapligt förankrat och dessutom får du delar av en förklaring varför det ser ut som det gör. 

Klimakteriet ställer inte till det, inte heller hormonnivåer. Den största bidragande orsaken till varför kvinnors lust sviktar är för att män är så usla i sängen.
    Det är United Minds, ett analysföretag som utfört undersökningen, dom gör även valbarometern och andra undersökningar där det behövs stor tillförlitlighet.  sv.wikipedia.org/wiki/United_Minds
    Kan tillägga att folkhälsoministern har kallat denna undersökning för seriös och pålitlig. I sommar kommer dock en ny mycket större undersökning beställd av staten att publiceras, ska bli intressant att se vad den visar.

Ställer inte klimakteriet till något när det gäller hormoner och sexlust? Vetenskapligt bevis för detta tack.

Är vi män usla i sängen? Kanske.
    Min sambo tycker att jag är alldeles för porrig, ska hålla på med oralsex, ha lampan tänd, testa olika ställningar, ha leksaker med, och dessutom vill jag ha sex ofta.
    Sambon vill ha mysigt i ett släckt rum och genomföra ett normalsamlag någon gång om året, och skäms för allt under midjan  Så på så vis är jag är inte alls som hon vill, alltså är jag usel i sängen.

Hon säjer själv att hon nästan aldrig är sugen på sex numera, men tror precis som vissa andra att det helt plötsligt efter 50 ska vända och hon ska bli kåt som bara den. Tänk vad sådana myter kan hänga i bara för ett fåtal äldre kvinnor finner lusten igen och gör sej hörda.

• Anonym (.)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-02-26 13:26:15 följande:
    Ställer inte klimakteriet till något när det gäller hormoner och sexlust? Vetenskapligt bevis för detta tack.

Igen. Läs länken jag gav.
    Och skrik inte efter länkar om du ändå skiter i att läsa.
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-02-26 13:26:15 följande:
    Är vi män usla i sängen? Kanske.
    Min sambo tycker att jag är alldeles för porrig, ska hålla på med oralsex, ha lampan tänd, testa olika ställningar, ha leksaker med, och dessutom vill jag ha sex ofta.
    Sambon vill ha mysigt i ett släckt rum och genomföra ett normalsamlag någon gång om året, och skäms för allt under midjan  Så på så vis är jag är inte alls som hon vill, alltså är jag usel i sängen.

Hon säjer själv att hon nästan aldrig är sugen på sex numera, men tror precis som vissa andra att det helt plötsligt efter 50 ska vända och hon ska bli kåt som bara den. Tänk vad sådana myter kan hänga i bara för ett fåtal äldre kvinnor finner lusten igen och gör sej hörda.

Du och din fru är ingen norm så försök inte dra några slutsatser eller bevisa myter genom hur just ni är. De flesta kvinnor tappar inte lusten efter 50 men män som är usla i sängen skyller gärna på det. 

Rekommenderar att du börjar läsa Ottar, magasin inriktat på sexualpolitik och sexualitet ur ett vetenskapligt perspektiv. 

• Anonym (LILI)
    Anonym (Lustfylld) skrev 2019-02-26 11:08:22 följande:
    Jag ser mig absolut som en kåt kvinna, ivf en bra bit över snittet. Har aldrig varit otrogen och skulle aldrig vara det heller. Är flerbarnsförälder och har lika många tjejer som killar så ditt argument håller tyvärr inte i mitt fall

Dock behövde jag söka en kille som är kompatibel med min sexlust när jag dejtade. Hittade en som inte bara är kompatibel.. Han är både snäll, ärlig, trevlig och snygg också så vi har aldrig grälat och tar varje tillfälle vi får att ligga
    Jag skrev SÄLLAN!
    Du är dålig på att läsa?
Svar på tråden Kåta kvinnor