• Silvertråd

Äggdonation?

Hej!

Nu funderar jag och min partner över äggdonation! Det jag funderar över är om det finns en möjlighet att framkalla en ägglossning m h a akupunktur, och sedan vända sig till en gynekolog som övervakar en varannan dag, och säger till när det är dags att ligga! Samt att gynekologen skriver ut de mediciner man ändå får vid äggdonation! Antar att dessa är östrogen, progesteron, fragmin, trombyl, m fl. Vad tror ni om detta? Tips på gynekolog i Göteborg som kan hjälpa till med detta? Vill inte ge upp hoppet om ett biologiskt barn!

Mvh, Silvertråd

• Svar på tråden Äggdonation?
  • Silvertråd

Ja, jag har haft upprepade missfall. Därför jag skriver om de medicinerna. Man får ju dem vid ÄD, men inte annars i Sverige, vilket jag tycker är fel. Jag har tidigare upptäckt att jag kunnat bli gravid två alt. tre dygn efter ägglossningstestet visat positivt, och är endast fertil i 12 timmar, varför det är otroligt svårt att pricka! Med en man som inte klarar att vara aktiv mer än en gång i veckan, och att jag nu pga min dåliga AMH endast menstruerar var fjärde månad gör det otroligt svårt! Men tänkte att det skulle vara lättare då att få koll varje/varannan dag, så att man vet mer exakt när ägget kommer släppa! Jag är fertil 1-1,5 dygn innan det! Det måste ju vara otroligt mycket billigare att satsa på upprepade ultraljud, än att lägga pengar och smärta (och starka mediciner) på exempelvis IVF. Om man som jag kan bli gravid vid rätt tillfälle! Sedan är det ju dock så svårt att behålla, och därför jag behöver medicinerna. Så därför som sagt att jag undrar om någon läkare i GBG skriver ut dessa? Gällande biologiskt/genetiskt - Det har alltid kallats biologiskt tidigare, så därför jag skrev så.

• Silvertråd

Man måste väl kunna ta östrogen för att bli gravid/behålla graviditeten? M h a akupunktur kan man ju framkalla åtminstone en ägglossning! Kostar ca 700kr*3. Och då får man eget barn! Fortfarande, vart finns alla dessa läkare som gärna skriver ut?

• Silvertråd

Vi har utretts på Sahlgrenska efter tredje missfallet, och IVF funkade ej, då jag ej fick fram några ägg!

Svar på tråden Äggdonation?