• Lydia19877

Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’

Hej kära vänner

Har beräknad mens 23/2. Så det är ca 4 dagar innan mens.

Testade mig precis med CB med morgonurin

Vad tror ni är detta ett plus eller bara spök??

Puss o kram!!!

Vågar nästan inte tro för jag har velat ha detta så länge :((

• Svar på tråden Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’
  • Jojjans
    Lydia19877 skrev 2019-02-19 11:21:20 följande:

Ja verkligen! Skulle ringt in nu till helgen vid mens och starta ivf! Så vi får hoppas att det inte är ett spökstreck!!

Hur går det själv? Planerar du barn?

Ett spöksträck får aldrig färg, det blir vitt/grått. Är detta blått är det garanterat plus. Köp ett digitalt imorgon så vet du helt säkert.
  • Lydia19877

Hej uppdatering dagen efter beräknad mens.. jag har inte fått min mens som jag skulle få igår. Ingen blödning alls.

Nu gjorde jag ett CB digitalt test och den säger inte gravid?

Har det hängt någon tidigare?

• Jojjans
    Lydia19877 skrev 2019-02-24 07:42:59 följande:

Hej uppdatering dagen efter beräknad mens.. jag har inte fått min mens som jag skulle få igår. Ingen blödning alls.

Nu gjorde jag ett CB digitalt test och den säger inte gravid?

Har det hängt någon tidigare?

Det kan absolut vara så att koncentrationen hcg i urinen inte är stark nog ännu. En del är låghormonare och plussar mycket senare än bim.

Har du tagit något vanligt test idag med för att se om sträcket ser starkare ut? Du kan absolut fortfarande vara gravid!
  • Lydia19877

hej och tack för svar..

fick höra att det kan vara missfall? men borde det inte blöda lite då? 

jag tog denna imorse, så det är den senaste. Jag ska ta senare ikväll och testa.

Men om hormonet i urinen inte är stark nog, hur kunde den synas i tisdags och inte idag? :/ 

tacksam för all hjälp. 

• Lydia19877

glömde skriva att jag har samma symptom- små små värk i livmoder, tänker att det är molvärk, och sen jätte ömma bröstvårtor. och ingen mens :/ 

• Busarew
    Lydia19877 skrev 2019-02-24 09:24:26 följande:

hej och tack för svar..

fick höra att det kan vara missfall? men borde det inte blöda lite då? 

jag tog denna imorse, så det är den senaste. Jag ska ta senare ikväll och testa.

Men om hormonet i urinen inte är stark nog, hur kunde den synas i tisdags och inte idag? :/ 

tacksam för all hjälp. 

men på clearblues test ska det väl bli som ett kryss i testrutan om det är positivt? på ditt var det ju bara ett streck i testrutan.
  • Lydia19877
    Busarew skrev 2019-02-24 09:27:09 följande:
    men på clearblues test ska det väl bli som ett kryss i testrutan om det är positivt? på ditt var det ju bara ett streck i testrutan.
    nej det är ett "testa tidigt" test. så det blir bara ett streck som ska dyka upp, och enligt bruksanvisningen så är ett svagt test också ett positivt plus.
  • Busarew
    Lydia19877 skrev 2019-02-24 09:29:08 följande:

nej det är ett "testa tidigt" test. så det blir bara ett streck som ska dyka upp, och enligt bruksanvisningen så är ett svagt test också ett positivt plus.

ok. Vet dock att clearblue är kända för sina spökstreck så många undviker dom testerna
  • Jojjans
    Busarew skrev 2019-02-24 09:36:20 följande:

ok. Vet dock att clearblue är kända för sina spökstreck så många undviker dom testerna

Alltså alla snackar så mycket skit om alla dessa spöksträck. Enligt familjeliv är alla tester kända för spöksträck hit och dit, så jag skulle ta det med en nypa salt när man hör att test är opålitliga. Alla vanlig test funkar på ungefär exakt samma sätt och det är inte nån större kvalitetsskillnad. Den färgade remsan kan råka bli synlig på alla slags test i vissa vinklar och ljus, men har sträcket färg så är det positivt, så är det bara.
Svar på tråden Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’