Inlägg från: Lydia19877 |Visa alla inlägg
  • Lydia19877

Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’

Hej kära vänner

Har beräknad mens 23/2. Så det är ca 4 dagar innan mens.

Testade mig precis med CB med morgonurin

Vad tror ni är detta ett plus eller bara spök??

Puss o kram!!!

Vågar nästan inte tro för jag har velat ha detta så länge :((

• Svar på tråden Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’
  • Lydia19877

Men åh!! Vad glad jag blir!! Vågar ej tro på att detta händer mig efter så lång tid är kämpande????????????????

• Lydia19877

Hej

Jag är ca 2 v efter ägglossning.. och ska få min mens på lördag!

Vad tror du?

• Lydia19877

Vi har försökt över 2 år och har en IVF planerad.

Men kanske har blivit gravid? Vågar inte tro på detta!????

• Lydia19877

Ja verkligen! Skulle ringt in nu till helgen vid mens och starta ivf! Så vi får hoppas att det inte är ett spökstreck!!

Hur går det själv? Planerar du barn?

• Lydia19877

Hej uppdatering dagen efter beräknad mens.. jag har inte fått min mens som jag skulle få igår. Ingen blödning alls.

Nu gjorde jag ett CB digitalt test och den säger inte gravid?

Har det hängt någon tidigare?

• Lydia19877

hej och tack för svar..

fick höra att det kan vara missfall? men borde det inte blöda lite då? 

jag tog denna imorse, så det är den senaste. Jag ska ta senare ikväll och testa.

Men om hormonet i urinen inte är stark nog, hur kunde den synas i tisdags och inte idag? :/ 

tacksam för all hjälp. 

• Lydia19877

glömde skriva att jag har samma symptom- små små värk i livmoder, tänker att det är molvärk, och sen jätte ömma bröstvårtor. och ingen mens :/ 

• Lydia19877
    Busarew skrev 2019-02-24 09:27:09 följande:
    men på clearblues test ska det väl bli som ett kryss i testrutan om det är positivt? på ditt var det ju bara ett streck i testrutan.
    nej det är ett "testa tidigt" test. så det blir bara ett streck som ska dyka upp, och enligt bruksanvisningen så är ett svagt test också ett positivt plus.
  • Lydia19877

tack för svar uppskattar det.. men jag borde förstått att det var negativt redan i början.. Visste att det var för bra för att vara sant för mig :( 

• Lydia19877
    Jojjans skrev 2019-02-24 12:21:10 följande:

Det du nu skriver kan jag verkligen inte ställa mig bakom. Du fick ett positivt test, såklart tolkar du det som positivt! Det mest troliga är ett extremt tidigt missfall. Och så länge mensen/blödning inte kommit så är det heller inte kört att det kan gå vägen heller. Bara att vänta och se.

Bästa jojjan! Tack för all din pepp. Tog ett test som ja hade nu ett snabb indikationstest.

Och fick detta svaga plus; vad tror du? Du har ju följt min resa nu hehe så du vet bäst. Dock borde inte strecket vara starkare vid d här lagret?

• Lydia19877
    Jojjans skrev 2019-02-24 14:19:11 följande:

Det där är absolut positivt! Som jag sa, hcg kan variera så mycket i början och vi pratar om så låga nivåer så det kan gå upp och ner. Dessutom finns det olika mycket pigment i olika test osv. Kan dröja flera dagar innan det blir starkare.

Det kommer inte ge dig så tydliga svar om du fortsätter testa massa olika test idag, utan vänta några dagar så blir det tydligare.

Hur många dagar efter äl är du nu?

Bästa Jojjans!

Tack!!! Du har hjälp mig så mkt?? Jag misstänker att min ägglossning var för ca 2,5 vecka sedan. Tror på onsdag så har det gått tre v prick :)
Svar på tråden Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’