• Amak

Ingen mens på 120 dagar - vill bli gravid

Byt tillbaka till feta ekologiska mejeriprodukter. Din kropp behöver fettet för att få igång hormonerna. 

• Amak
    Amak skrev 2019-02-19 07:48:51 följande:

Byt tillbaka till feta ekologiska mejeriprodukter. Din kropp behöver fettet för att få igång hormonerna. 

Sen förstår jag inte varför du byter ut riset mot blomkålsris och sedan äter knäckebröd, fralla och smoothie? Det där är inte näringsrik mat och det är inte lätt att gå ner i vikt på fralla och smoothie. Jag tycker synd om dig som försöker banta på det viset. Ät kött, fisk, ägg och grönsaker och nyttiga fetter, så kommer kroppen i balans och du går ner i vikt. Ät inte frallor och smoothie. Hoppas det går bra för dig! 
  • Amak
    Esofe skrev 2019-02-21 17:48:34 följande:
    Smoothie dricker jag för att få i mig frukost överhuvudtaget. Har ingen aptit egentligen på morgonen. En smoothie består av en halv banan, lite grekisk yoghurt, blåbär och vatten. Ibland tillsätter jag även spenat, chiafrön och linfrön. Sen brukar jag köpa något grovt som jag kan ha med mig till lunch på förskolan. Jag har inte tillgång till Micro så måltiderna jag äter hemma går tyvärr inte att ta med. Därför brukar jag ta en "frökuse" eller liknande med philadelphia active och skinka på för att få i mig något inför dagen.

Jag har skrivit matsedel för en hel månad med viktväktar inspirerade recept för att få i mig det jag behöver få i mig till kvällsmålet! Idag ska vi exempelvis ha broccolisoppa här hemma.
    Det gör ju inget om du inte får i dig frukost. Är man inte hungrig ska man inte tvinga sig. Jag skiljer inte på grovt bröd och vanligt bröd, för det ena är inte bättre än det andra vad det gäller att omvandlas till socker i kroppen. Mjölmat är mjölmat. Viktväktarna ger jag inte mycket för, jag känner ingen som inte har slutat som tjockare efter en tio år eller så. Jag trodde du bytte ut riset mot blomkålsris för att du börjat förstå att kolhydraterna oftast är boven, och det var därför jag började skriva i tråden. Men du vet inte riktigt själv varför du bytt ut riset. 

Det som har funkat för mig är i alla fall att skippa mjöl och socker. Jag har hållit vikten sedan 2011 nu, utan problem. Jag äter samma diet som min familjemedlem med diabetes typ 2, som har kunnat sluta med insulinsprutor efter att ha slutat helt med frukt, mjöl och socker. Man har ju växt upp med att frukt är nyttigt, men det är det verkligen inte, utan fruktsocker är den värsta typen av socker, eftersom det lagras in i levern. 
Svar på tråden Ingen mens på 120 dagar - vill bli gravid