Anonym (familj) skrev 2019-02-17 22:53:18 följande:
Aha är vi tillbaka på att allt bara är felaktiga fördomar från dom stygga svennarna igen. Kul att du fick spinna ett varv till. Säg till vart du landar när du är klar.
Och anledningen till varför "inte alla invandrare" eller "inte alla män" är så löjliga och jobba invändningar är för att inte en jävel sagt alla invandrare eller alla män. Men plötsligt ska man börja prata om en helt annan grupp istället(svenskar eller kvinnor). Det vänder bort/tar bort från ämnet man pratar om. Blir löjligt. Det är okej att prata om problem som kommer från invandrare som grupp eller män som grupp. Man måste inte alltid nämna att asiater, vita, straighta, homosexuella, mörkhyade, latinos, kvinnor, män och femhundraelva andra grupper också kan göra saker fel. Det går att prata om bara en sak. Det är pissnödigt att börja avleda från ämnet så fort det kommer in på invandrare med "men svenskar dååå!!!!". Lika tröttsamt som "inte alla män" eller killar som ska komma in i våldtäktstrådar och försöka få ämnet att handla om falskanmälningar istället. Liksom tyst, ja det är också ett problem men nu pratar vi om något annat.
Jag sa aldrig att det inte var dina åsikter, jag påpekade hur absurt det är när ens åsikter är så extrema att man håller med ett jäkla troll om hur hemska svenskar är. Att det faktiskt är dina riktiga åsikter gör inte saken bättre, den information utgick jag redan från.
Du verkar inte vara så duktig på att diskutera själv.
Det finns problem med invandrare i förorter men det finns också problem med svenska familjer/barn, några av dessa har en tendens att bli rasistiska och skyller på invandrare. Det finns också invandrare som skyller det mesta på svennar och rasism. Om man inte bor mitt i skiten är det inte så stort problem, för en själv.
Arbetskraftsinvandrare har också en tendens att vara mer skötsamma.
Det finns alltså svenskar som har problem med invandrare och det finns de som överdriver precis som det finns invandrare som har problem med vissa svenskar medan andra överdriver.
AndreaBD har inte påstått att det inte finns några problem hos invandrare, hon pekar till och med ut vilka grupper som innebär mest problem och att vissa av dem har en tendens att skapa subkulturer. Det sistnämnda kommer vi att få se effekterna av om några år.
Man kan inte heller arbeta mot antisemitism och homofobi på samma sätt om det är hårt "inristat" i kulturen & religionen.
Det handlar om olika situationer och olika problem men du verkar ha svårt att hänga med, eller så har du svårt att vara seriös.