Lärare i förorten
Men som lärare så kan du ju i dag inte sätta gränser.
Du får i princip inte hålla fast elever, inte be dom lämna klassrummet ...
Klart det spårar ut, speciellt om eleven kommer från en kultur där man inte skall höra på kvinnor.
Men som lärare så kan du ju i dag inte sätta gränser.
Du får i princip inte hålla fast elever, inte be dom lämna klassrummet ...
Klart det spårar ut, speciellt om eleven kommer från en kultur där man inte skall höra på kvinnor.
Bor i en förort. Det är ganska spännande att bo där. Vet inte hur länge vi kan bo kvar.
Grundskolan började brinna 3 ggr i december.
Gymnasiet som är byggt av betong har slussar vid ingången som på en flygplats.
Ännu har vi inte fått skottsäkert glas men det vet jag är andra skolor som har.
Igår klagade sonen. Nu har ngn slängt soptunna över staketet igen. Du får snart flytta. Jag närmar mig 60 och har inte råd.
Mina fördomar kommer vanligtvis från upprepade erfarenheter. Varför tror du folk snackar om islamofobi men ingen har hindufobi ? Kanske för att det enda konstiga med hinduer är att dom inte äter ägg på torsdagar.
Jag har några gånger hyrt ut rum I min lägenhet till muslimer. Slutet var att jag blev kallad rasist I alla fall utom ett. (Det var en som åkte in I fängelse)
Jag har låtit hemlösa bo hos mig. Alltid med resultatet att det fattas värdesaket.
Ju äldre man blir ju mer fördomar får man.
Jag har inget mot invandrare. Eftersom jag bor och jobbar bland huvudsakligen invandrare och dessutom rest en massa så har jag sett relativt mycket.
Det som skrämmer mig är muslimernas hat mot mig. Ingen av de kvinnor jag känner har blivit våldtagen av en svensk. Aldrig upplevt att ikkemuslimer kastar sten mot mig. Inte blivit hotad av ikkemuslimska män.