• Fiona M

Bröllop med gäst

Har aldrig varit på bröllop i Sverige där +1 gällt på samma sätt som i USA, utan etablerade par bjuds.

• Fiona M
    Dojjan99 skrev 2019-02-10 20:36:29 följande:

Alla har vi olika erfarenheter. Det är som exempel inte särskilt ovanligt att man bjuder vissa med +1 i inbjudan. Jag skulle kunna tänka sig att ens bestman som gör endel av jobbet under ett bröllop skulle kunna vara en av dessa.

Bröllopet var inte för den närmaste familjen utan uppåt 200 gäster. 

Jag har god insyn i hur pengar och utrymme spelar in.

Jag tänkte väl kanske fel i i så fall  men blev ändå lite sårad eftersom vi är nära vänner o allt det där.

Jo, jag skulle säga att det är ovanligt.

Har du varit på många bröllop? Hur många v dem har haft +1?

Jag har varit på ett 10-tal, inget av dem har haft det och jag har aldrig hört talas om det. (Kollar du på bröllopsforum är det snarare ofta frågor som rör OM man ska bjuda vännens nya ~partner~ som man knappt känner...)

Däremot har jag varit på 2 amerikanska där det var +1.
  • Fiona M
    Anonym (förmyckettv?) skrev 2019-02-10 20:58:17 följande:

Rätta mig om jag har fel, men visst brukar det stå +1 i inbjudan om det är det som gäller?

"And guest".

(Gör det inte det är det bara den inbjudan sänts till som är bjuden, precis som här.)
  • Fiona M
    Dojjan99 skrev 2019-02-10 21:10:48 följande:

Nåväl jag får tacka för inputen. Nej jag är inget troll och jag har varit på några bröllop och några större fester.

Det kanske är vanligare i vissa kretsar än andra att man inte är så traditionsenlig och det är väl där jag har råkat hamna innan.

Hur många av dessa bröllop har haft +1?
Svar på tråden Bröllop med gäst