Inlägg från: Anonym (SL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SL)

Inkonklusivt svar på NIPT?!

Har någon av er som utfört nipt och fått inkonklusiva svar fått tillbaka några pengar ? Vad kan man kräva? Jag har också gjort nipt fått en inkonklusivt och väntar på nr 2 nu. Är även det de känns det ju som att man har kastat över 5000kr i sjön:(

• Anonym (SL)

Ok, jag har via en privat aktör genomfört testet, det skickades till Göteborg så antar Sahlgrenska? Jag har fortfarande inte fått svar på andra röret som sagt så håller tummarna isåfall att det ?innehöll? tillräckligt med dna från fostret. Jobbar själv som ssk så vet att många blodprover är känsliga och att handhavande fel är lätt, så borde ju vara så i detta fall också.. känns konstigt om blod från samma stick innehåller olika mängd dna från foster iallafall såpass att ett går att genomföra och ett annat inte gör det.. men jag kan ha fel..

• Anonym (SL)

Ok ja då kanske det här också skickades till ett privat labb, tycker att det är märkligt att man inte ens ges information att det finns risk på viss procent att det inte visar nått osv.. men men, ska ringa bm idag igen och kolla om hon fått svar på andra röret

Svar på tråden Inkonklusivt svar på NIPT?!