• Ess

Komma över att relationen med sin pappa är körd pga hans nya sambo

Är du säker på att det inte var hans förra sambo som var den drivande till att de tog hand om sonen?

Denna sambon har troligen inget intresse av att ta hand om hans barnbarn och då blir det heller inget.

Han har kanske fått ett mer aktivt liv med nya och har inte samma tid att lägga på din son.

Själv tror jag mest på de första alternativen, men det du kan göra är ju att fråga honom.

• Ess
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-02-08 09:51:32 följande:
    Nej det tror jag iallafall inte . Hon hade oftast hand om dottern och pappa sonen. Och det var oftast pappa som ringde och frågade om jag inte ville lämna sonen en stund så han kunde få åka lastbil eller så. Pappa fortsatte även ha sonen efter det tog slut med dom .

Han har snarare fått mindre att göra och tillomed börjat tagit ut semester osv enligt min bror och det hände inte ens när vi var små.
    Det verkar som han har gjort en rejäl förändring av sitt liv. Att han inte ställer upp som barnvakt kan jag förstå, men att han inte grattar dem fattar jag inte. Kolliderar det med en annan födelsedag så brukar man ju gratta före eller efter istället.
Svar på tråden Komma över att relationen med sin pappa är körd pga hans nya sambo