Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Komma över att relationen med sin pappa är körd pga hans nya sambo

Ess skrev 2019-02-08 07:57:21 följande:

Är du säker på att det inte var hans förra sambo som var den drivande till att de tog hand om sonen?

Denna sambon har troligen inget intresse av att ta hand om hans barnbarn och då blir det heller inget.

Han har kanske fått ett mer aktivt liv med nya och har inte samma tid att lägga på din son.

Själv tror jag mest på de första alternativen, men det du kan göra är ju att fråga honom.

Rimlig teori. Så kan det mycket väl vara. Illa oavsett förstås, att gå från ett, i mitt tycke tämligen extremt, engagemang till inget alls. Förstår att det är mycket sårande för ts och det barn som kommit i kläm.

Verkar vara en löjlig karl det är fråga om. Att gå på sin gamla svärmors födelsedag i stället för att fira barnbarnet är ett, för mig, obegripligt val att göra. 

Ts, jag tycker att du får försöka komma förbi det här och trösta dig och din son med att morfar var alldeles strålande bra under många år och till väldigt stor hjälp i ett skede av ditt liv när du verkligen behövde honom men att det nu blivit på ett helt annat sätt som ni inte kan påverka. Nu får ni vara varandras bästa och största stöd i stället. Er egen familj får ta över allt ni tidigare kunde få hjälp med och om det behövs söka alternativa lösningar för avlastning. Kanske din bror och du kan byta tjänster med varandra?
Svar på tråden Komma över att relationen med sin pappa är körd pga hans nya sambo