• Anonym (T)

600mg tramadol

Har idag tagit 600mg tramadol utspritt över dagen då jag mått så himla dåligt. Tog första vid halv 10 imorse och sen utspritt under dagen.

Har i några dagar tagit 3-400 mg/dagen och innan 200mg i några veckor.

Mår inte dåligt men börjar bli nojig för om de kan va farligt? Ni behöver inte säga att de är dumt för de vet jag redan och jag kommer aldrig ta så mycket igen men idag mådde jag så dåligt att jag inte tänkte mig för.

• Svar på tråden 600mg tramadol
  • Anonym (T)
    Anonym (Missbruk) skrev 2019-02-07 20:25:52 följande:

Men att självmedicinera är inte rätt sätt. Jag ska egentligen inte säga något då jag varit i precis samma situation. Men prata med någon du litar på som kan hjälpa dig. Jag hade aldrig lyckats trappa ner utan hjälp från nära och kära. Jag har de att tacka för att jag inte överdoserade och för att jag lever idag.

Nej självklart inte men vet inte vad jag ska göra... Värken hindrar mig från att kunna leva ett normalt liv samt att jag lider av GAD, panikångest & PTSD efter att ha blivit misshandlad psykiskt och fysiskt i över två år. Har somsagt sökt vård både för de fysiska och psykiska men enorma väntetider och om jag inte hade haft tramadolen skulle jag inte orka fortsätta kämpa :/
  • Anonym (Missbruk)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:33:02 följande:

Nej självklart inte men vet inte vad jag ska göra... Värken hindrar mig från att kunna leva ett normalt liv samt att jag lider av GAD, panikångest & PTSD efter att ha blivit misshandlad psykiskt och fysiskt i över två år. Har somsagt sökt vård både för de fysiska och psykiska men enorma väntetider och om jag inte hade haft tramadolen skulle jag inte orka fortsätta kämpa :/

Vet hur det är. Lider med dig. Är det någon i din närhet som vet om ditt missbruk som du kan prata med? Det kan hjälpa mycket. Jag har min pojkvän som håller i mina tabletter och ger mig 100mg per dag. Och är stenhård med att inte ge mig mer. Skulle jag hålla i de själv skulle det gå åt otroligt mkt mer per dag.
  • Anonym (T)
    Anonym (Missbruk) skrev 2019-02-07 20:38:38 följande:

Vet hur det är. Lider med dig. Är det någon i din närhet som vet om ditt missbruk som du kan prata med? Det kan hjälpa mycket. Jag har min pojkvän som håller i mina tabletter och ger mig 100mg per dag. Och är stenhård med att inte ge mig mer. Skulle jag hålla i de själv skulle det gå åt otroligt mkt mer per dag.

Min man vet om att jag tar och han har satt krav på att jag max får ta 200mg om dagen vilket han är jättenoga med men mådde så jäkla dåligt att jag skaffade några fler vilket ledde till att jag i några dagar nu tagit extra :/
  • Anonym (Missbruk)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:40:26 följande:

Min man vet om att jag tar och han har satt krav på att jag max får ta 200mg om dagen vilket han är jättenoga med men mådde så jäkla dåligt att jag skaffade några fler vilket ledde till att jag i några dagar nu tagit extra :/

Okej ja gjort är gjort. Men försök håll dig till de där 200mg per dag nu. Vet att det är svårt men det går. Det är ändå inte så pass lite att du kommer må dåligt. Du klarar det.
  • Tiina87
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 19:10:44 följande:

Har idag tagit 600mg tramadol utspritt över dagen då jag mått så himla dåligt. Tog första vid halv 10 imorse och sen utspritt under dagen.

Har i några dagar tagit 3-400 mg/dagen och innan 200mg i några veckor.

Mår inte dåligt men börjar bli nojig för om de kan va farligt? Ni behöver inte säga att de är dumt för de vet jag redan och jag kommer aldrig ta så mycket igen men idag mådde jag så dåligt att jag inte tänkte mig för.

Dygnsdosen ska aldrig överskrida 400mg så att ta 600mg en dag är överdosering. Och ja, det kan vara farligt.
  • Tiina87

På vilket sätt mår du dårligt? Är det smärtor? Har din behandlande läkare överväger annan smärtlindring?

• Anonym (T)
    Tiina87 skrev 2019-02-07 20:59:50 följande:

På vilket sätt mår du dårligt? Är det smärtor? Har din behandlande läkare överväger annan smärtlindring?

Har otrolig smärta i armar, ben & rygg (mest ben och rygg) Ont i själva benen i kroppen..
  • Frontline

Har själv missbrukat Tramadol och som mest tog jag 20 st tabletter a 100 mg om dygnet..
    Tufft att sluta men det går..
    Det tar lång tid att känna sig skaplig igen det värsta var värken man hade i hela kroppen..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Farligt)

Klart det är är farligt! Berömda på hur tolerant du är. Ringa ambulansen!

• Anonym (Låter)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:11:27 följande:

Asså va snackar du om? Jag beskyller absolut ingen för att jag tar tramadol?

Då får jag be tusen gånger om ursäkt. Lät så himla likt henne i ditt inlägg. Läste senare vad du varit med om. Och jag har liknande.
  • klyban
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:33:02 följande:

Det finns behandlingar för detta i USA med MDMA i sjukvården där, och de har mycket betydande framgångar med denna terapi.
    Som består av 3 steg över en period av 9-12 månader.
    Där du under läkarbevakning och psykolog för en diskussion med dig och vad som orsakar din PTSD, samtidigt som du är medicinerad MDMA.(OBS, inget som man tror man kan göra själv, utan ska vara med läkare övervakning och en psykolog närvarande för guida dig igenom din PTSD och vad som orsakar den)

Tramadol är helt värdelöst, då det är extrem beroendeframkallande i dubbla lager.
    Och ger en lindring som är högst tillfällig, och DEFINITIVT borta efteråt.
    Men har du sugit i dig 600mg under en dag, så säger mig nått att du har tagit en hel del tramadol innan.
    Beroende, missbrukare?

hur många meter var det?
Svar på tråden 600mg tramadol