Inlägg från: Anonym (Missbruk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missbruk)

600mg tramadol

Jag har själv ett tramadol missbruk och det är så sjukt svårt att bara "sluta". Du kommer må dåligt både fysiskt och psykiskt. Jag tog ca 7-800mg i 8 månader, nu har jag trappat ner till 100mg. Fortfarande inte lyckats sluta helt för att det är så svårt. Men snälla prata med någon och ta hjälp. Att lägga av helt själv är jätte svårt

• Anonym (Missbruk)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:22:45 följande:

Ja de är verkligen svårt att lägga av med tramadol.. Slutade med det i en månad men mådde så himla dåligt psykiskt + värk i kroppen så jag knappt orkade röra mig. Har ju problem med värk samt ångest så tramadol hjälper mig ju verkligen till att kunna leva ett normalt liv. Sökt mig in till psykatrin för hjälp mot ångest men de har väntetid på iaf 6 månader & VC måste göra en stor undersökning om vad mina smärtor beror på så kommer också ta lång tid..

Men att självmedicinera är inte rätt sätt. Jag ska egentligen inte säga något då jag varit i precis samma situation. Men prata med någon du litar på som kan hjälpa dig. Jag hade aldrig lyckats trappa ner utan hjälp från nära och kära. Jag har de att tacka för att jag inte överdoserade och för att jag lever idag.
  • Anonym (Missbruk)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:33:02 följande:

Nej självklart inte men vet inte vad jag ska göra... Värken hindrar mig från att kunna leva ett normalt liv samt att jag lider av GAD, panikångest & PTSD efter att ha blivit misshandlad psykiskt och fysiskt i över två år. Har somsagt sökt vård både för de fysiska och psykiska men enorma väntetider och om jag inte hade haft tramadolen skulle jag inte orka fortsätta kämpa :/

Vet hur det är. Lider med dig. Är det någon i din närhet som vet om ditt missbruk som du kan prata med? Det kan hjälpa mycket. Jag har min pojkvän som håller i mina tabletter och ger mig 100mg per dag. Och är stenhård med att inte ge mig mer. Skulle jag hålla i de själv skulle det gå åt otroligt mkt mer per dag.
  • Anonym (Missbruk)
    Anonym (T) skrev 2019-02-07 20:40:26 följande:

Min man vet om att jag tar och han har satt krav på att jag max får ta 200mg om dagen vilket han är jättenoga med men mådde så jäkla dåligt att jag skaffade några fler vilket ledde till att jag i några dagar nu tagit extra :/

Okej ja gjort är gjort. Men försök håll dig till de där 200mg per dag nu. Vet att det är svårt men det går. Det är ändå inte så pass lite att du kommer må dåligt. Du klarar det.
Svar på tråden 600mg tramadol