Inlägg från: MsFry |Visa alla inlägg
  • MsFry

Ännu en polis vågar ifrågasätta utvecklingen efter Springare har han rätt eller överdriver han?

Pilsner skrev 2019-02-07 16:50:38 följande:

Du missar att dessa poliser beskriver hur deras arbete är, i de områden där de arbetar. De påstår aldrig att Djursholm har samma problem.

Dock har diverse småstäder (Borlänge, Ronneby. Trollhättan etc.) fått liknande problem.

Det är väl det som är poängen, han beskriver just sitt arbetsområde men han (och påhejarna) får det att låta som om det är en bild som är applicerbar på resten av samhället.
  • MsFry
    Pilsner skrev 2019-02-12 19:37:34 följande:

Det trista är att dessa områden han beskriver blir fler och fler. Hur kommer vårt smamhälle se ut om några decennier? Kommer man kunna bromsa den negativa utveckligen?

Ja det är jag övertygad om att vi kan.
  • MsFry
    Pilsner skrev 2019-02-13 12:06:53 följande:

Vi har nu misslyckats med det under några decennier. Vad behöver förändras?

Det behövs ganska djupgående insatser på många olika sätt. Men jag tänker inte föreläsa om det här, du får googla på vad det finns för förslag och sen får du bilda dig en egen uppfattning om vad du tror skulle funka näst.
  • MsFry
    Pilsner skrev 2019-02-13 14:29:54 följande:

Jag har ingen aning om vad som skulle fungera nu när det gått så långt. Steg ett är i alla fall att inte öka på problemen.

Jahapp
  • MsFry
    felix le chat skrev 2019-02-14 16:22:13 följande:

På 70-talet regerade ju dum-vänstern totalt och man satsade på ungdomsgårdar,

värsting resor och annat flum . På 80-talet utvärderades dessa satsningar och det hade inte givit något resultat över huvud taget utom ett stort svart hål i kommunernas budgetar.

I dag 2019 hörs än en gång floskler om att vi behöver flera ungdomsgårdar inte fler poliser.  Det funkade inte för 30 år sedan och inte idag heller. 

En "kvarterspolis" i Norra stockholm påstod att det var fler personer som besökte ortens bibliotek för att köpa/sälja knark än att låna böcker.

Oklart varför du citerar mig i ditt inlägg.

Vad vill du att jag ska säga om detta?
Svar på tråden Ännu en polis vågar ifrågasätta utvecklingen efter Springare har han rätt eller överdriver han?