• Jagerika

BIM Mars 2019

Ängelby skrev 2019-02-28 06:03:31 följande:

Nähäpp... jag får inte med ngn bild.

Märkligt.

Kan man Inte lägga in från mobilen?

Jo men det brukar ta tid innan länken hoppar in i texten eller så får man försöka flera gånger! Prova igen tills det kommer en lång rad som en länk :)
  • Jagerika

Jag kunde inte hålla mig såklart från att testa haha, bifogar bilden då jag inte vet om det är nått litet där eller inte? Det tolkad ju som negativt men tyckte ändå mig sen en rosa liten skugga? Men har inga direkta förhoppningar då jag fått mååånga skuggor haha. Och detta är ju bara ÄL+9 typ!

• Jagerika
    Love5 skrev 2019-02-28 06:56:20 följande:

Visst har jag plussat idag? Två dagar före BIM.

Åh grattis!!! :D
  • Jagerika
    Liit skrev 2019-02-28 07:09:12 följande:

Det är så svårt att se ibland här på fl. när jag laddat upp mina bilder så syns strecken mycket svagare. Men när jag zoomade kunde jag ana ett streck. Så testa om någon dag igen :D

Ja det blev bara pannkaka av den bilden! Men i verkligheten va det rosa iallafall,men är såklart rädd att det är färgrester som vanligt. Jag tänkte ta igen i helgen nån gång :) mensvärken och brösten är värre nu så blir nojig att det inte blev nått, trots det anade strecket på testet!
  • Jagerika

Alltså vilken mensvärk jag har idag!! Molar och värker runt hela magen och båda äggstockarna! Såhär brukar jag få när jag fått mensen typ samma dag som den kommer :O snälla snälla låt det va en liten knort som blir till där inne <3

• Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

Omg jag seeeer!! Ta igen i morgonbittti!! :D
  • Jagerika
    Liit skrev 2019-03-01 05:55:31 följande:

Jag tycker som sist, kaaanske kan ana ett streck där. Jag personligen gillar inte de där stickorna. Jag tycker CB testa tidigt är superbra. Om du testar innan bim :) sen är det svårt med upplösningen här och de blir sämre när man även tar kort. Ser det starkare ut i verkligheten eller är det bara en svag skugga då med?

Ja det blir så gryntig här, i telefon syns det betydligt starkare! Jag tycker det ser starkare ut idag och mer som ett streck än en skugga. Men jag har fått betydligt starkare än detta en annan gång och dagen efter helt blankt så jag litar inte riktigt på att det skulle vara nått fören det blir sådär supertydligt och starkt! Och det har jag aldrig nånsin fått. Nu ska jag vänta några dagar så får vi se om det blir starkare eller om det är färg. Tack för du kikade <3
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:34:03 följande:

Gick in på instagram och kopierade in din bild och lekte lite med kontrast och skuggor! (Ja jag är knäpp tydligen).. jag kaaan se lite men skitsvårt! Har du tagit nåt mer eller i annat ljus? :)

Nej det är mörkt ute när jag vaknar ( går upp 05.00) och sambon sover så kan inte tända direkt nånstans utan det är toaljuset på bilden! Och då blir det grynigt :( får hoppas det blir starkare i helgen så det syns på bilden bättre :D
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-03-01 07:47:49 följande:

Ja de får vi hålla alla tummar och tår för! Jag ser skugga men svårt att urskilja just om det är skugga eller färg.. fan va jobbigt Hahha du måste uppdatera med mer test sen så vi får veta :D

Tack för du tittade iallafall! Tror inte det är nått med tanke på den mensvärken jag har, men kan ju alltid hoppas! 14 månader av enbart spökstreck är rätt irriterande och jag tycker det kan vara slut med det nu och få ett tydligt streck :)
  • Jagerika
    Jsv17 skrev 2019-03-01 08:22:07 följande:

Jag ser vad du menar, så svårt att se färgen bara, håller tummarna!

Ja visst är det! Så störande! Och otålig är man dessutom haha xD men ska ta om 2 dagar tänkte jag, på söndag morgon kanske och försöka släppa detta nu :) det synts mer rosa igår men detta strecket va tydligare så vet inte vad jag ska tro! Det är säkert spök som vanligt men hjärtat tar en extra sväng om i bröstet när man ser att det inte är heeelt blankt! XD
  • Jagerika
    Malin888 skrev 2019-03-01 08:47:53 följande:

Jag fixar en fbgrupp till oss denna tråden e så himla härlig!

Babyboostsisters döpe jag den till fixar den nu så hoppa in!

Gör ni en facebook sida för dom som plussat eller för alla? :)
  • Jagerika

Nu ansök jag med :D vad roligt! Aldrig varit med i en grupp på Facebook! Tänk om man känner nån här i verkligheten :O haha

• Jagerika
    Oktoberflicka93 skrev 2019-03-01 11:10:00 följande:

Är det bara FB-gruppen som gäller nu? Kommer ni inte fortsätta skriva här överhuvudtaget?

Jag kommer skriva i båda! :D jag kan ju inte överge brudarna här liksom ;) haha
  • Jagerika
    Anonym (mim) skrev 2019-03-01 11:52:20 följande:

Säkerligen bara jag som är nojig. Men tänk om jag faktiskt KÄNNER någon av er som är med här på FL som också är med i fb-gruppen?! Eller någon i min närhet, vill ju faktiskt inte att det kommer ut att vi försöker, haha!! #beslutsångest haha

Skulle jag känna nån hade jag aldrig i livet berätta det för nån, just för att jag själv inte vill att folk ska veta att vi försöker :)
  • Jagerika
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-03-01 11:37:38 följande:

Någon som kan förklara hur man räknar lutefasen? Apparna lägger ett snitt men har alltid ÄL efter beräknad ÄL, om vanligt är 14? Hur räknar man då? :)

För att beräkna lutealfasen tog jag ältester i några månader och kollade när ÄL skedde, och hur många dagar det gick tills mensen kom. Det blev ca 15 dagar för mig. Kommer mensen senare eller tidigare nån månad så har ÄL troligen skett tidigare eller senare. Så räkna dagarna från dagen EFTER positivt ältest tills mensen kommer :)
  • Jagerika
    Seseli skrev 2019-03-02 11:37:27 följande:

Idag på BIM kom mensen, hann inte ens ta fram ett gravidtest som jag hade planerat. Men mensen går som en klocka så det är ju iof bra. Är lite bitter men försöker tänka positivt ;) Vi har bestämt att ta 2 månaders uppehåll i bebisverkstaden nu. Lycka till alla andra nu, hoppas ni plussar! 

Nej vad synd :( lycka till med allt och ta hand om dig :)
Svar på tråden BIM Mars 2019