BIM Mars 2019
Tror du det? Har inte fått mensvärk såhär tidigt efter ÄL utan den brukar komma smygandes några dagar innan mensen! Så spännande detta :D
Tror du det? Har inte fått mensvärk såhär tidigt efter ÄL utan den brukar komma smygandes några dagar innan mensen! Så spännande detta :D
BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP!
Jaha... jag får kliva in här för försök 3 för denna omgång. (Har ju tidigare fått tvillingar efter sista försöket sprutor (har PCOS men då ingen menscykel alls vilket jag haft nu i nåt år) innan IVF 2007 så att det "bara" är försök 3 är ju inte så "bara" för mig.. är ju 13 år äldre nu med.. 34 år nu och trodde jag var färdig men träffade en ny man som är 5 år yngre och har inga egna barn).
Plockade ut min kopparspiral i början av December.
Förra månaden fick jag svaaaagt plus på 3 test men sen plötsligt negativt och började blöda nån dag senare än beräknat. Hade andra grav.tecken som jag kände igen väl från tvillinggraviditeten så jag tror ägget släppte helt enkelt, rätt vanligt väl när man är lite "äldre"?
Fick iaf förra månaden en fin ÄL-stegring på CD 17 men sen kom mensen då på cykeldag 34.
Testade denna månaden från CD9 men ingen stegring förrän CD 23!!! (Sen tog testen slut).
Tänkte att då kommer väl mensen 1 v senare.
MEN så började jag i Fredags kväll få lite äggviteflytning med blodstrimmor i. Bara någon ml blod under hela dagen igår i menskoppen men idag kom mensen igång ordentligt. Men räknar den från igår då jag ändå behövde ha menskoppen tänker jag. (Tog även ett negativt testa tidigt test igår innan jag torkade mig och såg allt blod på pappret, hoppades på en nidis då det hade passat så bra i tiden).
Men nu undrar jag, hade jag kanske ingen ägglossning? Att ägget aldrig släppte? Har haft OTROLIG mensvärk nästan hela denna cykeln.. varit hemskt bitvis. Känner mig liksom svullen och öm i livmoder/äggstocks-trakten. Det sticker och det drar. Sen plötsligt kommer världens hugg.
Har försökt tempa för första cykeln med med MEN äter mycket mediciner samt har en sååå kass sömn så tempningen har ju inte gett så mycket att gå på känns det som. Ser mer ut som en EKG-kurva.
Äter bland annat MAXDOS Ipren. (Sen max alvedon, MYCKET morfin, adhd medicin och antidepp m.m). Tänkte att det kanske vore bra att sluta med Ipren denna månaden?!
Så medicinerna och kass sömn borde ju påverka temp-kurvan tänker jag?!?!
Snälla kom med tankar, idéer, råd, frågor. Ja vad som som kan leda mig närmare att bli klok på vad fanken som hände denna månaden och vad betyder denna hemska "mensvärk" och sena LH-stegringen?
Bifogar bild på månadens ÄL-test och får jag in fler bilder så blir det förra månadens med m.m
Jag har inte Bim fören 6-8 mars nånstans där så inte riktigt samma Bim! Men ja ibland känner man ju stt det inte blir något tyvärr :/ jag är bara på ÄL+5 idag och har lätt mensvärk så hoppas det är ägget som fäster där inne :D ja jag ska fortsätta med glandinet även om det inte blir nått för det verkar så bra för kroppen :) jag får uppdatera dig om hur det går! Tänkte ta första testet på fredag då är jag på ÄL+10 och jag är alltid så nyfiken varje månad haha :)
Tack, blev himla nojjig när man bara lyckats få till de idag o trodde att de var ingen idé imorgon typ. Det är så lugnande och få skriva med er tjejer härinne =)
Haha jo tack, man är ju så påläst och läst så många trådar, hört det mesta av folk omkring. Har haft otur sen länge så det är första gången jag använder stickorna och jag är nog en av de äldsta i laget här så känner jag mig plötsligt som (haha) 20år och grön! :)
KUL!
Jag har en 16 åring, en abort för 4 år sedan och en 1 åring :)
Troligtvis kört va? =(
Jag å sambon myste till de i onsdags, på fredagen hade jag äl men pga sjukdom har de inte blivit något mer sen onsdagen så chansen för att de skulle ha blivit något är väl lika med noll denna månad då? =( skit...
Hur går det för er med BIM i slutet av veckan? Några symtom.
Jag vill säga att jag är 95% säker på att jag är gravid, men vad jag HATAR den känslan. Hur många gånger har man inte tänkt så dom senaste 15 månaderna av försök? Men precis som förra månaden, när jag fick ett tidigt missfall, så har brösten börjat ömma rejält. Vilket mina aldrig gör innan mens. Och har ett välbekant tryck i bäckenet som jag haft vid tidigare graviditet också. Bim 1-2/3 men vill försöka hålla mig längre än så... Någon som tänkt testa snart?
ÅH VA ROLIGT FÖR DIG!
Jag har bim på fredag men är tvärsäker på att jag INTE är gravid hahaha
Testade med vanigt test igår men det va inget testa tidigt visade blankt. Och jag känner precis som före varje mens... så flyttar fram min bim till26/3
Lycka till nu! Att du haft missfall inna betyder INTE att du kommer ha det nu men förstår din oro!
Försök att hitta nån pyttegnutta glädje det räcker för att få känslan att växa ! Men slå inte på dig för att du är orolig! Det är SJÄLVKLART du känner det när du gått igenom tidigare missfall! Massa kärlek till dig!
Ngn av er som plussat förut som verkligen inte trott ni varit gravida pga mensvärk etc?