• frugr95

BIM Mars 2019

RedAngel skrev 2019-02-19 23:54:11 följande:

Ja du, jag började med stickor sen igår för säkerhetskull, på dag 8 (enligt pappret när man borde börja testa), jag litar inte på appen eller min egen kropp. Brukar ha 27-29 dagar men nu har de blivit upp till 33-35 dagar de sista månaderna. Så bäst att börja testa i god tid så man inte missar ägglossning, samtidigt börjar jag känna mig stressad över allt de här för jag vill såå gäärna bli gravid, känt mig rätt låg och hade helt crap humör idag/igår, skyller på fullmånen! :) Fick väldigt svagt streck idag/igår - dvs negativt, men då borde det snart vara på G. Jag är helt nojjig o tar allt i förskott att det inte kommer att gå den här gången.

Nu visade FLO appen att äl o bim blivit framflyttad en dag, fattar nada! =) Kanske för jag noterat neg. äl test?

Ja men så är det ju verkligen! Att man måste testa så tidigt för att inte missa. Väldigt jobbigt om man skulle missa den för att man inte tänkt steget före appen eller så! Hur länge har du tempat i FLO? Eller de kanske inte är en tempnings app? :) Natural cycles flyttar fram min ÄL om jag testar negativt.

Förstår sin känsla <3 Så jävla frustrerande att VILJA något så mycket och LÄNGTA efter nåt man aldrig haft.. Men vi får skön inte ge upp!
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-20 07:42:50 följande:

Jaa läkarkåren har ju en del att förbättra helt klart. Värsta är när man träffar gynekologer som är rötägg.

Jag har fått influensa, har feber och ont precis överallt. Inte direkt gynnsamt för en graviditet. Känner mig jätteöm i magen och ryggen men det kan ju vara influensan.

Hatar att vara såhär överdrivet peppig men efter att ha haft ett helvete sen oktober blir det kanske så: tänk att folk blir gravida under krig och stress och flykt. Folk blir gravida trots mycket så visst kan det hända dig!! <3
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-20 10:06:48 följande:

Ja folk blir ju gravida under det mest fruktansvärda omständigheterna :(

Klart man ska va positiv, är övertygad om att det gör skillnad. Själv känner jag att det vore så typiskt om det skulle krångla nu, den här gången efter att det har gått så lätt tidigare.

När jag väntade min son köpte jag ingenting, planerade noll inför bebistiden och safeade upp hela tiden om nåt skulle gå fel. Med Molagraviditeten gjorde jag precis tvärtom. Det var så självklart att det skulle bli bebis och jag handlade massor, berättade tidigt på jobbet och gick all in om man säger så.

Molvärk har liksom fått en annan betydelse nu hahaha men ja, Molvärk i magen hoppas vi på är något roligare än influensa :)

Det är lätt att peppa andra men självklart vet jag att ångesten kommer vara här snart.. jag är typ lika rädd för att bli gravid som att inte! Det måste varit tungt att gå all in. Jag kan ju inte säga annat än att jag förstår, från en mola till en annan haha <3 men ändå tror jag att om det inte tog sig denna gången så är det vår tur nästa månad!! Jag måste tro på det!
  • frugr95

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

• frugr95
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 11:22:59 följande:

Ingen aning, men mitt tips är att få till en liten svängom i sängen ikväll, och även imorgon, och kanske övermorgon. :) Då har ni ju garderat er liksom.

Jag blev väckt 05:20 idag för att hinna mysa innan jobb. Vi ses inte förrän imorrn kl 16 igen haha :D men det är ju planen som du säger - gardera oss ;)
  • frugr95
    Eveh skrev 2019-02-20 15:23:18 följande:

Lyllos dig! Jag har också ägglossning men det går inte så bra. Vi har myst hela natten men han kan inte komma. Jag tror att han har lite prestationsångest..

Åh va jobbigt :( jag har samma som din man, blir snustorr!! Liksom pressen att sexet ska va bra också. Så igår så använde jag min vibrator innan en stund utan press så mannen varnade via sms att när han var hemma om 15 kunde jag va redo! Så då kunde jag slappna av mer heheh
  • frugr95
    Eveh skrev 2019-02-20 20:09:23 följande:

Åh vad jobbigt.

Fick positivt på ägglossningstestet igår vid 19 och vi mös till det ca ett dygn innan och då kom han i mig och förhoppningsvis ikväll med så hoppas det räcker!

Om det inte går så får vi testa nästa månad och då tänkte jag inte säga till honom att jag har ägglossning utan bara förföra honom så han inte behöver tänka på att han måste komma

Man får ju ta till alla medel för lyckat resultat haha :D

Det låter som det borde räcka för er ju<3
  • frugr95
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.

Jag äter folsyra men inte vaaarje dag, kan glömma nån gång men har de ändå hemma och försöker ta :)
  • frugr95
    QueenS skrev 2019-02-20 17:02:08 följande:

Äntligen stegring, så skönt att se då min mens är något oregelbunden  

Åh älskar att se dina tester haha, är testgalen :) men fin stegring! Det är ju så gött å se med stickorna när man har oregelbunden cykel!
  • frugr95
    Honsomlängtar skrev 2019-02-20 19:13:19 följande:

Testet som jag tog igår vid kl 17 måste va positivt då de har gått ner idag. Så frågan e och hoppas verkligen att våra sexstunder räcker

17/2 samlag

18/2 samlag

19/2 samlag dock utan utlösning och sen starkast ägglossning

20/2 samlag.

Jag hoppas verkligen dessa dagar räcker :'(

Kan tyvärr inte se dina bilder :( men jag tror verkligen de där sexen borde räcka!! Ser lovande ut ju :)
Svar på tråden BIM Mars 2019