• frugr95

BIM Mars 2019

Blev förvånad imorses när jag fick fast glad gubbe på CB och positivt på billiga testet.. trodde ägglossningen skulle ske om 2 dagar typ! När har ni haft sex för att öka chansen? Iförrgår och igår var vi för trötta hahah.. så har haft sex 14e, 15e och 16e.. också får vi ju ha sex idag och flera dagar framåt!

Kommer få ha sex typ klockan 5 imörrn för mannen börjar tidigt och jag sover borta på jour!! Sömnbristen börjar redan innan bebis ;)

• frugr95
    RedAngel skrev 2019-02-19 11:30:48 följande:

Spännande, håller tummarna :) Ja, det är så skönt att teststickor finns och dagarna i månaderna är ju olika långa och det är så mycket annat som påverkar kroppen! Sömnbrist, haha övning ger färdighet sägs det på både de ena o de andra :)

Ja men eller hur! Var helt säker på att få positivt cykeldag 17 istället för 15 som idag! :) är glad över stickor och tempning :D hur går det för dig då?
  • frugr95
    Malin888 skrev 2019-02-19 11:58:35 följande:

Härligt!!!

Jag hade ägglossning 14-16/2 någonstans och träffade min donator den 13/2 (är ensam och kör via privat insemination) så det är. Alltså 1-3 dagar innan ÄL .

Är på bim -9 idag.

:)

Men Gud va spännande!!! Är det ditt första du försöker få nu eller har du barn sen innan? :) inte långt kvar till att få ta gravtest ju!
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-19 12:28:17 följande:

Då har vi ÄL samtidigt, vad roligt! Vi har också prickat väldigt bra, 14,16,17,18 och förhoppningsvis idag :D

Men Gud va ni ligger i bra!! Vi var ju så säkra på att få positivt om liksom 2 dagar så hade tänkt börja med spurten idag för att förbereda men nu får vi hoppas vi inte missar detta nu bara för vi inte orkade igår haha :D längtar tills min man kommer hem om en timme Hahah! Din BIM är dagen efter min! Hoppas vi får plussa <3
  • frugr95
    Elinanorden skrev 2019-02-19 13:40:28 följande:

I två dagar så har jag haft så fruktansvärt mycket "molande värk" i nedre delen av magen. Känns typ som mensvärk. Magen är uppblåst och jag vill inte ha jeans eller byxor på mig. Har som en väldigt märklig känsla i magen. 

Kan det vara tidiga tecken eller inbillning kanske? Den här olustiga känslan får mig ofokuserad och svårt att sitta still, obehagligt liksom.. 

Det här är så spännande! Jag kände inte av något i min förra graviditet förrän vecka 7 och då var jag inte heller såhär (planeringsgalen) så hade inte exakt koll på när jag blev befruktad :) så ska bli kul att känna av tidiga symtom haha :D men så du beskriver kände jag då iallafall
  • frugr95
    Elinanorden skrev 2019-02-19 13:40:28 följande:

I två dagar så har jag haft så fruktansvärt mycket "molande värk" i nedre delen av magen. Känns typ som mensvärk. Magen är uppblåst och jag vill inte ha jeans eller byxor på mig. Har som en väldigt märklig känsla i magen. 

Kan det vara tidiga tecken eller inbillning kanske? Den här olustiga känslan får mig ofokuserad och svårt att sitta still, obehagligt liksom.. 

Det här är så spännande! Jag kände inte av något i min förra graviditet förrän vecka 7 och då var jag inte heller såhär (planeringsgalen) så hade inte exakt koll på när jag blev befruktad :) så ska bli kul att känna av tidiga symtom haha :D men så du beskriver kände jag då iallafall
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-19 15:06:11 följande:

Känner redan nu att det nog skitit sig denna gången, har mycket känning av pmds och den ska väl liksom utebli om man blivit gravid? Jag hade velat prova stickor till nästa gång. Denna månaden kände jag inte av äl som appen sa utan flera dagar senare.

Vad rekommenderar ni? OH ni visa äl-testare haha

Jag tänker inte investera i något dyrt och tempning tror jag blir svårt med min 1.5åring hemma Som fortfarande kan komma å väcka mig på natten.

Hit me

Men det är väl inte säkert när du känner så! Det kan lika gärna vara symtom på graviditet! Hoooooppas :D

Hur många timmar får du sova som längst i streck då? För du kan ju tempa just den längsta perioden av sömn.

Jag använder mig av stickor från graviditetskollen, då köpte jag 100 st haha :) billiga test!

Sen lite dyrare då clearblue digital advanced :)

Men man kan ju köra på bara billiga! <3
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-19 15:56:00 följande:

Ja det vore ju skönt om det var så, hoppas jag med! Hur många stickor går det åt? 100 känns ju som skitlång hahaha

En sån digital, återanvänder man den då eller hur funkar det.

Det är så olika varje natt hehe det kan vara 2 timmar eller fem..

Tack för svar!

100 beställde jag när en läkare talade om att jag aldrig kunde bli gravid naturligt då jag ej hade ägglossning och då söp jag mig skitfull och beställde de största paketet och bunkrade upp! Hahaha så nej de behövs nog inte :)

En digital kommer med 10 test-stickor.

Får köpa ny efter de tio är slut! De kommer tillsammans.
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-19 20:02:39 följande:

Aha jävla läkare?! Gör man av med kanske 5 per månad eller ryker 10 per gång?

Jag gissar att dina stickor visar att du visst har ägglossning :)

Ja ungefär 5 st nu när jag är rutinerad ;)

Jag fick det utlåtandet i maj. Köpte alla test men hann bara testa två dagar innan jag fick positivt och då blev jag gravid i juli - molan. Men testade som en tok 3 ggr per dag varje dag när mensen kom igång efter molan eftersom jag trodde att jag haft tur med ägglossningen som ett mirakel! Har ägglossning varje månad nu efter skrapningen från molan. Så läkaren kan dra åt helvvvv... då jag förmodligen alltid haft ägglossning :) men testade ju så mycket för jag fått höra annat :)
  • frugr95
    Eveh skrev 2019-02-19 20:41:27 följande:

Har ägglossningstestat varje dag sedan cykeldag 17 och idag, cykeldag 23 av 35 kom det äntligen upp en glad gubbe i rutan!

Trodde inte att man kunde bli såhär glad av att ha ägglossning haha

Bra kämpat och gött me ägglossning :D bara att köra på nu! ;)
Svar på tråden BIM Mars 2019