• frugr95

BIM Mars 2019

ETOVA skrev 2019-02-18 00:06:03 följande:

Jag hade äl igår enligt appen, dag 11 i cykeln, men har inte gjort ältest eller tempat och märker aldrig av min äl så inte alls säkert det stämmer. Brukar också variera i appen mellan att visa äl dag 9-13 beroende på om cykeln är 22-26 dagar. Vi har legat varannan dag sen i söndags i alla fall så oavsett hoppas jag vi prickat in nån bra dag ;) Sen är grejen den att jag har varit tvungen att köra en Ipren- kur på tio dagar, typ samma period, har två dagar kvar. Inte kul eftersom jag hört att det kan minska chanserna... vad tror ni om det? Har ni egen erfarenhet eller har hört om saker om det?

Hoppas de satt sig ett litet för nu då :D jag vet ingenting utefter erfarenhet om Ipren minskar chansen att bli gravid men jag blev avrådd från barnmorskan att absolut inte ta det när jag var gravid - för det är så muskelavslappnande! Googlade och hittade detta: www.1177.se/Kronoberg/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/

Men eftersom du inte tagit stickor eller tempat så är det ju svårt att veta om din ÄL varit eller ej! Men vi håller tummarna för att det tagit sig :D <3
  • frugr95
    Jilo skrev 2019-02-18 07:49:06 följande:

Båda är cb digitala ägglossningstest, det lila är det som ska börja blinka med en glad gubbe innan den vanliga gubben. Båda är doppade i samma urin. Någon som förstår hur det kan bli så här??

Googlade sönder detta direkt hahah.. men har du använt teserna under flera cyklar eller är detta första ägglossningen?

Jag använder den LILA och enligt clearblues hemsida har ju båda samma känslighet. Men sen beror det ju på mängden östrogen och när LH-toppen är.. ah, jag försöker typ bli klok påt men det låter skumt!

?En del kvinnor får inte resultat för dagar med hög fertilitet, utan enbart dagar med maximal fertilitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet eller så började de testa för sent.?

Står det ju om den LILA på hemsidan.. jag tänker att om du testar med båda imorgon och ser resultatet där om den lila kanske visar MAXIMAL och den rosa visar en glad gubbe också??
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 09:03:03 följande:

Alltså nu fattar jag inte mycket...den där gubben har blinkat ända sen igår kväll och nu i morse var det blankt...betyder det att jag inte har haft någon ägglossning denna månaden eller att jag kanske inte har tagit ett test när stegringen var som höst den eller vad?   

Gubben som blinkar försvinner ju efter ett tag på skärmen :) eller vad menar du? Tog du nytt test imorse?
  • frugr95
    RedAngel skrev 2019-02-18 00:28:28 följande:

Heej,

har läst & följt med ett tag. Det känns som att det ger tur på något sätt att vara med, skriva o lägga till BIM lista :). Kort info; blir 39 iår, övervikt, endometerios, 6 tidiga mf (varav 2 med piller) bakom, och precis slutat med minipiller i januari (tog minipiller för att låta kroppen vila lite enl. läkaren på kvinnokliniken, hon sa de tydde mest på endo än på vikten men jag vet mycket väl själv att försöka minska på vikten kan underlätta mycket, men himla svårt de där), menscykeln har blivit längre så hoppet kan kännas helt ute, men nej nu fan ska de gå trots all sådär odds :). Enl. FLO appen har jag ÄL den 25 feb, BIM den 12 mars. Har käkat nattljusolja, folsyra o rosenrot o har äl-stickor hemma, så nu jävlar ska de bli bra det här :). Hoppas på första barnet i november! Grattis till er som plussat. Och gillar när de skrivs fiskmarknad, lät så underbart igenkännande, hehe.

Blir så glad och läsa alla era olika erfarenheter & upplevelser , man känner inte sig så ensam då, när alla omkring bara får barn - en efter en <3!

Välkommen hit! :) Ja vi får verkligen hoppas att detta ger lite tur haha! Beklagar dina MF <3 jag har ÄL 22e och fått utslag på stickorna som jag har (clearblue digital advanced), vilka använder du? Nu får vi sexa loss möe denna veckan :D
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 10:42:47 följande:

Det jag menar är att jag aldrig hann få max fertilitet på skärmen. Det gick bara från blinkande gubbe till en cirkel

Jaha okej då är jag med :) asså man blir ju såklart orolig men om du bara använder dessa test, eftersom man litar blint på dem. Allt beror ju på regelbunden cykel, ÄL kan ju flyttas någon dag osv! Tempar du? Hur är dina flytningar? Jag har googlat lite för att se om nån fått som dig och det är inte bara du :) Det står även på Clearblues hemsida att vissa kvinnor inte får en tillräckligt hög stegring av LH för att det ska synas på testet. Kan också vara att man har kort stegring som lätt missas om man inte råkar testa på rätt tidpunkt.

Så antingen har du ägglossning men testet kunde inte känna av det eller så har du ingen ägglossning denna månad vilket är ju också normalt :)

Jag testat alltid med vanlig billig sticka också till det digitala, tips! Har du sånt hemma?

Gud vad jag tjötar på men hoppas du blir lite hjälpt :D
  • frugr95
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 10:58:26 följande:

Nu är jag tillbaka igen, 

får väl beskriva mig som en "periodare" här på FL. :) 

Fick mens idag, och har bestämt mig för att jag (vi) kommer köra all-in i 3 månaders tid. 

Dvs allt från ÄL-tester, rosenrot, vitaminer, bra kost, mindre kaffe, mer motion mm mm. 

Blir det inte någonting under dessa 3 månader så söker vi hjälp. 

Vi började försöka i Juli 2017, så vi kan ju rent praktiskt söka hjälp redan, men vi vill ändå försöka själv ett litet tag till. 

En stor stress som pågått i mitt liv senaste 10 månaderna är nu över, så jag känner mig betydligt mer harmonisk och redo inför framtiden. 

Jag börjar också intala mig själv att det faktiskt inte behöver vara mig det är fel på, det kan ju vara min sambos spermier också. 

Samtidigt tycker jag också att det är konstigt att vi inte fått ett enda plus under alla dessa månader. 

Tycker dock att det är jobbigt att se alla barn och gravida i min omgivning. Det är väldigt många just nu. Och det gör så ont - även om jag är glad för allas skull såklart. 

BIM 18 mars

Välkommen och hoppas på plus för dig snart!! :D

Läste att du beställt en monitor också, spännande.

Lycka till <3
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Ja ibland så känns livet bara så JÄVLIGT och orättvist.. men det är helt okej <3 varenda kvinna i ens närhet verkar knappt hinna ta av sig trosorna innan hon är på smällen - känner jag vissa dagar.

Jag är 23 så kan inte relatera MEN lyssnade på Kenza och Danis poddavsnitt där Dani säger att dem är ju faktiskt unga mammor (28 år) och att de flesta får senare i Stockholm (och andra storstäder enligt henne) så hon kände sig faktiskt ung mamma :) men det är ju verkligen skillnad när man längtat länge såklart <3 Du är i absolut perfekt ålder för din kommande bebis, det kommer bara kännas så rätt och att det är den bebisen som du och din sambo väntat på!!

Tänk vilken tur att du inte fick bebis med ett sånt as som var otrogen - din kropps plan planerade säkert det i smyg så du nu får den bästa pappan!

Stor kram!!
  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 19:09:46 följande:

Alltså, du är bäst! Tack för svaret<3 kände idag att ägglossningen inte kunde vara helt över, jag känner min ägglossning rätt mycket varje månad och nu har den där gubben börjat blinka igen haha, tog ett nytt test i eftermiddags, så min känsla stämde. Fattar nada men jag är glad för att det inte är game over helt ännu;) flytningarna var typ gula i morse, ingen speciell lukt eller någon klåda (får lätt svamp så jag vet aaaallt om det där + symptom) och har inte kollat den nu på kvällen men ska göra det. Denna månaden är första gången jag provar att tempa också, är ju helt ny på det där men har laddat ner Fertility Friend appen och registrerar bara min temp där på morgonen. Den har bara sjunkit en dag till 36.0 (lördags) annars hållit sig på 36.5 sen i torsdags. Fattar inte speciellt mycket med att tempa för att vara helt ärlig hehe:) vi får helt enkelt köra på som vanligt med myset tror jag!:D

Härligt!! :D <3 heja den glada gubben hahaha

Jag använder Natural cycles - är den där fertilitet friend appen gratis? Om du vill testa NC har jag rabattkod ;)
  • frugr95
    Lejon90 skrev 2019-02-19 03:18:36 följande:

Hoppar gärna in här. Förväntad BIM 7/3.

Min (vår) historia:

Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare, vi började försöka i 1/4 -18, testade positivt 24/4. Den totala lyckan som vi båda upplevde och kände då varade dessvärre inte så länge. Fick konstaterat MA i v9 + 3, fostret hade dött v8 +2. Fick då rekommendation av läkaren att låta kroppen sköta "utdrivningen" själv. Denna process tog ca 3 v. Fruktansvärd väntan!

Testade återigen positivt 8/10 -18. Glädjen över detta pluset var inte på samma nivå som det första pga. rädslan av föregående erfarenhet. Även denna gång gick det inte hela vägen. MA nummer 2 i v9 +0, fostret dött v8 +6. Ett slag i ansiktet på både mig och min sambo. Efter denna gång vägrade jag att låta kroppen sköta det själv och fick då cytotec behandling med lyckat resultat.

Barnlängtan är otrolig stor så kan inte mer än att hålla alla mina fingrar och tår på att det får stanna kvar någon gång och bli till ett litet liv.

Välkommen! Beklagar så era ma <3 Det är fruktansvärt :( Jag hoppas på plus snart! Vad bra att du fick cytotec sista gången.. det är ju hemskt att vänta. Har kroppen kommit igång nu efteråt?

Vi har samma BIM :D
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-19 06:46:24 följande:

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

GRATTIS på födelsedagen!! Hoppas du får en fin dag :)

Tycker det är så coolt att vissa av er känner ÄL! Jag hafe varit helt ovetandes om det inte var för temp och stickor haha :D
Svar på tråden BIM Mars 2019