• babymys

BIM Mars 2019

frugr95 skrev 2019-02-23 16:22:17 följande:
    Men usch!! Fan va energikrävande! Men skit i stickorna tills mensen och börja om med testerna DIREKT när den slutar då? Det är inte länge dit va?? Bakteriell vaginos är ju helvetet på jorden (haft den tusen ggr) :( <3
    HELVETE! nu tog jag ett äl test och den jävla gubben har slutat blinka! har därmed ägglossning gott folk! men jag har ju börjat med antibiotikan som jag stoppade upp igår kväll! vaaaa faaaan! ska vi ha sex i alla fall tror du/ni? 
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:48:21 följande:

Så nu har du den fasta glada gubben? :D har bakteriell vaginos någon påverkan på att bli gravid?? Om inte - hade jag struntat i antibiotikan och haft sex! Och sen ringt till gyn eller vårdcentralen (den som nu skrev ut detta) och kollat läget :)

Påverkar bv - då är det ju kört oavsett.

Har läst om det nu och själva bv påverkar fertiliteten pga att bakterierna tar näring från ägget när det väl fäster sig. Med andra ord: det är perfekt timing för behandlingen med tanke på att ägget ändå kommer ligga och ?flyta runt? i några dagar unnandet ev fäster sig och bv-behandlingen är bara tre dagar lång (två dagar till för mig alltså). Har också läst att man inte borde ha sex under behandling och, så som jag förstår det, avråder dom det pga att det försämrar det preventivmedel man ev använder - vilket jag ändå inte gör. Slutsats: vi kör på som vanligt. Hej och hå nu ska det LIGGAS IHJÄÄÄÄÄL :D
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 16:54:29 följande:
    Vad heter din antibiotika? Läs på pappret om biverkning och graviditet :)
    Antibiotikan heter Dalacin. Läste om en tjej, i en gammal tråd, som hade samma dilemma som jag har och fick svaret:

"Korpan!
    Jag pratade med läkaren inatt. Om du hade Äl igår och nu påbörjar behandligen som ska vara i tre dagar så är det ingen risk.
    Detta eftersom OM ägget blir befruktat så "flyter" det ju bara runt och hinner inte fästa. Alltså under din behandling så har cellerna inget med dig att göra!

Så kör på behandlingen nu bara!!!! .-)
    Lycka till!!"

Tror jag bara får köra på och sexa dag och natt nu ;P
  • babymys
    räkan123 skrev 2019-02-23 17:50:08 följande:
    Det är inga konstigheter att ta selexid även om du skulle vara/bli gravid så ta och ät antibiotikan !
    Tack för svar! {#emotions_dlg.flower} Vi bestämde oss för att inte stoppa med varken sexet eller antibiotikan :) 
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-23 18:00:57 följande:
    Åh men va bra :D kör på bara!!! Heja Hahah skönt me helg ;)
    haha japp, nu hör ni inget från mig på ett par dagar, kommer vara busybusy Tungan ute Hjärta
  • babymys

Uppdaterar min BIM eftersom äl blev lite senare än förväntat, så ny BIM 9/3 :) nu ska man gå igenom den eeeeevigt låååånga väntan igen!Drömmer hur går det för er andra? Hjärta

BIM LISTA 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym (syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90 , Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma,  babymys 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva 

13/3 evi82, Tirin 

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat 

23/3 Nicciz 

26/3 Malin888 

Pluslista; 

Elinanorden

• babymys
    Grumpycavat skrev 2019-02-25 10:45:12 följande:
    Åååh, denna långa väntan ja, jag har som tur väl även "Den roliga biten" kvar, är bara på cykeldag 8, så jag förväntar mig ÄL senare i veckan. 
    Jag har precis börjat använda fertilitetsmonitor, och idag testade jag för 3e gången enligt instruktion. 
    Den säger ju som väntat att fertiliteten är "LÅG", men hoppas den skiftar över till Hög i mitten av veckan, och sen kanske max i början av nästa. 

Det är så himla spännande med den här monitorn, ser framemot varje morgon. haha. 

Kämpa på alla ni andra också. 
    Haha åh det låter roligt med monitor! om det inte tar sig denna månaden ska jag också köpa en - det kanske får mig att bli morgonpigg ;) hur går det för dig? har du fått en stegring ännu? {#emotions_dlg.flower}
  • babymys
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:
    Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?
    Ååååååh herreguud! nu blev jag lycklig!! Grattis MaoaM!!Hjärta var inte rädd, du har en hel hejarklack bakom dig! Lycka till och uppdatera oss om allt du går igenom:)
  • babymys
    Liit skrev 2019-02-26 08:10:55 följande:

Jag testade imorse pga så mycket ?gravid känsla? i kroppen. Vet dock inte vad jag ska tro?

Jag ser definitivit något! Så spännande!Skrattande Tippar på att du kommer få en fin stegring på testen dom närmaste dagarna! Hejaheja tjejen!
  • babymys
    Jilo skrev 2019-02-26 08:38:23 följande:

Vet inte vad min kropp och/eller ägglossningstesterna håller på med just nu...Igår på cd 13 kom äntligen blinkande gubbe (men nu ville jag inte ha den längre utan ställde mitt hopp till förra veckans glada gubbe). Samtidigt var det sista testet såklart, så köpte ny förpackning och testade igen på eftermiddagen - negativt?? Tänkte att datorn i behållaren kanske måste lära känna min kropp först? Så tog på kvällen, som jag alltid gör innan sängdags, med både gamla och nya. Nya var fortf neg men på den gamla var det en blinkande gubbe. Var sjukt arg på min sambo men då det var många dagar sen vi hade sex sist så vågade jag inget annat än spela med på hans invit igår, tack vare den blinkande gubbjäveln. I morse var båda testerna negativa....!!! Fattar noll men ställer mitt hopp till förra veckan.

Usch, dessa äl testerna gör hen helt gaaaalen! Hade blinkade gubbe i 9 dagar (!!!) fick fast gubbe lördag eftermiddag och nu har den blinkat sedan söndagen... man får nästan bara köra på som vanligt, ha sex så ofta man kan och vill och hålla tummarna, det är det i alla fall det som jag har ställt in mig på. Förstår till 100% att du blir uppgiven av dessa tester - du är definitivt inte ensam om det!!Hjärta
  • babymys

Vet att detta är löjligt men är det någon av er som har känt sjukt tidiga grav symptom? Med tanke på att äl har varit lite märklig denna månaden (fick dock fast cb gubbe i lördags) så går jag bara och funderar lite. Har sjukt mensvärk redan, brösten har svullnat upp som bara den och bröstvårtorna dödar mig så ont dom gör något som inte händer förrän närmer BIM för min del. Går inte runt och känner efter alltså, vill ju såklart vara gravid men om det händer denna månaden eller nästa spelar inte så stor roll. Anyway, någon som har erfarenheter? puss på nosarna{#emotions_dlg.flower}

• babymys
    Grumpycavat skrev 2019-02-26 13:29:36 följande:
    Det tycker jag verkligen att du ska göra. Och ja, man stiger faktiskt upp på morgonen med lite lättare steg. Jag är själv extremt morgontrött. men senast imorse tänkte jag "Äh, nu går jag upp, jag får ju testa med monitorn direkt" haha. 

Men ingen stegring ännu, fortfarande "Låg" på cykeldag 9. 

Det är ju inte konstigt alls egentligen, stegringen bör komma först i slutet av veckan, kanske i början av nästa. 

Men det hade varit kul om den ändrade sig snart. :)
    Haha jag kan inte längre klaga på killens alla saker och gadgets i alla fall. "Boys and their toys"...tssss han slår inte mig och mina ju sjuttioelva ting och tang, appar, tester, tabletter, termometrar, ja gudarna vet hur många saker jag har för att ha koll och maximera fertiliteten. Han kommer väl rulla med ögonen tills dom fastnar när jag väl har köp hem en monitor också hahaDrömmer 

din stegring kommer nog snart! och uppdatera please :) 

• babymys
    Editb skrev 2019-02-26 17:29:33 följande:
    Är på bim -6 idag. Kan detta tolkas som något mer än negativt? Vågar inte hoppas.
    tycker det ser positivit ut!! Hjärta
    Har du tagit nytt test i dag?
  • babymys
    CH90 skrev 2019-02-26 16:18:15 följande:
    Har lite samma just nu! Hade ÄL i lördags, enligt test och NC. Nu har jag haft känningar i magen, inte riktigt som mensvärk, men nästan- från och till. Och spända bröst också! Känns sjukt för tidigt, men hoppas ju på det bästa nu :)
    Då har vi ju haft äl samma dag, iiiiii!! Så spännande! Drömmer Igår var det som sagt samma för mig - mensvärk fast ändå inte. Värken pendlade mellan äggstockarna, jag höll på att dö av värmeslag. Har provat det där med att tempa sig och jag har fortfarande inte direkt fattat hur det funkar men min normal temp ligger på 36,5 verkar det som och i morse låg den på 36,7. Vet inte om det spelar någon roll haha men vad gör man inte för att överanalysera lite mer :P

Hur mår du idag?
  • babymys
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-26 19:12:15 följande:
    Min erfarenhet är symtom som kommit ca en vecka efter äl, en vecka innan bim, senast förra månaden när jag fick missfall så blev mina bröst sjukt ömma. Men även ryggont långt ner. Har loggat mina cykler i snart 1,5 år och det är väl den där jäkla molvärken som jag tycker är lurigast. Den känner jag mellan äl och bim nästan varje cykel.
    Usch tråkigt med ma :( ja, det är som du säger...den här jäkla molveärken alltså, jag blir inte klok på den. Jag äter ju folsyra också (har gjort det i två månader) och jag har hört att man kan känna av sin äl starkare, vilket stämmer för mig, men det kanske förstärker andra saker som händer i kroppen också, gravid eller inte gravid, genom hela cykeln? Idag har jag bara ömma bröstvårtor huhuDrömmer  
  • babymys
    Liit skrev 2019-02-27 02:21:34 följande:

Jag vart så kissnödig nu under natten, så jag tänkte att det kanske är smartare att testa nu än på morgonen.

Jag tycker mig se en svag stegring! Men ska avvakta till fredag nu med testande :)

Lägger upp gårdagens och dagens (nattens :?D )

åååååh! grattis!! Hjärta
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-27 14:51:03 följande:

Haha frågade babymys (kan man tagga någon?) om smileysar men nu när jag loggat in via datorn så fanns de ju med en gååång.. Svårare än så var det inte, men tråkigt att de inte går använda via mobilen..

Haha se dääär!
  • babymys
    Anonym (Envis mysare) skrev 2019-02-27 12:52:33 följande:

Hur går det för er alla? JA har spänd mage till tusen som aldrig förr efter äl och ömma bröst ont i halsen :/

Känner igen mig i det där, buuuh. Känner mig lite förkyld - säkert bara för att jag börjar bli det haha!Drömmer
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-28 18:23:50 följande:

Okej hade inte hållt mig mer än kanske max 3h och ska ha mens om 6 dagar... mannen firar för han ser ?SÅÅÅ? tydligt. Men jag vettiskön??? Va tror ni?

åååååh jag ser! ser fram emot att se en stegring :D 
Svar på tråden BIM Mars 2019