• vwmamman

BIM Mars 2019

frugr95 skrev 2019-02-23 08:29:05 följande:

Jag behöver lite råd... hade ÄL enligt appen och testerna CD 16 och är på CD 19 idag. Men när jag vaknade och gick för att kissa så blöder jag idag? Klarrött blod. Ska ha trosskydd och se hur det blir under dagen! Någon som vet varför??? Aldrig haft såhär förut :( kan tillägga att jag haft ÄL varje månad sen november men denna månaden är första gången vi haft sex under ÄL.

om de inte kommer mer blod så kan de väl vara nid blödning eller?
  • vwmamman
    frugr95 skrev 2019-02-23 08:29:05 följande:

Jag behöver lite råd... hade ÄL enligt appen och testerna CD 16 och är på CD 19 idag. Men när jag vaknade och gick för att kissa så blöder jag idag? Klarrött blod. Ska ha trosskydd och se hur det blir under dagen! Någon som vet varför??? Aldrig haft såhär förut :( kan tillägga att jag haft ÄL varje månad sen november men denna månaden är första gången vi haft sex under ÄL.

niomanader.se/nidationsblodning-nidblodning/

de står olika mellan 3-8 sagar efter eller 7-14 dagar efter äl. annars e de nog bara en vanlig mellanblödning
  • vwmamman
    räkan123 skrev 2019-02-23 14:01:13 följande:

Snabb fråga har precis slutat med p-piller. Testade med ägglossningstest idag för vill veta om jag ens får ägglossning första månaden. Har aldrig använt innan. Får man alltid två streck på den eller betyder två streck iaf att något är på gång?

ja mer eller mindre. du ska nu fortsätta testa varje dag å till slut. förhoppningsvis.. så blir de svaga strecket starkare å starkare.. den dagen de igen bli svagt efter ett starkt streck ja då har du ägglossning.
  • vwmamman

lite äckelvarning nu men söker ju tidiga tecken på grav har idag haft tjocka snoriga flytningar typ snorloska.. ursäkta detaljerna.... hade äl 14e bim 1/3. hoppas väl på att de kan va nå form av tecken.. dock e ju alla olika å olika i sina graviditeter

• vwmamman
    Elinanorden skrev 2019-02-23 19:49:28 följande:

Jag plussade idag ! Hoppas du med gör det ????

neeeeej faaaaasen va roligt.. JÄTTE GRATTIS.. grr hoppas ja m plussar snart hehe
  • vwmamman
    Jagerika skrev 2019-02-25 06:48:08 följande:

Jag mår så SJUKT illa idag, mensvärken har blivit starkare. Runt hela höften och ryggslutet värker liksom! Trodde jag skulle spy när jag vaknade och det sitter i än och har precis kommit till jobbet. Man kan väl inte börja må illa redan nu på bara ÄL+6-7? Mår verkligen skitdåligt.

läste någonstans att de är möjligt. såfort ett ägg e befruktat tillverkas ju hormon. dock e de inte bara hcg utan snarare progestronet man mår illa av...
  • vwmamman

jaghar en fråga. försöker lista ut mär ja vart gravid me sonen

. had mens 31oktober 2017 till 5 november 2017. den 13 plussade ja 2-3veckor m CB vecko indikator cykel 32. blöder 7 lutlfas 14... min hjärna funkar inte. nör ungefär borde äl ha varit på et CA alltså

• vwmamman
    Jagerika skrev 2019-02-25 10:03:15 följande:

Du måste fått en ägglossning innan mensen och redan va gravid när Du blödde? Eller tänker jag helt fel nu? Man kan också ibland få blödning vid ägglossning så det kanske va det du hade då?

tack för svar men ja e ju lite trög borde skrivit att ja plussa 13e december hehe är ju lite viktigt haha. trög jag är ibland
  • vwmamman
    Jagerika skrev 2019-02-25 12:26:03 följande:

Du blev gravid runt den 18:de november då du hade ägglossning :) iallafall om man kollar gravidkalendern här på familjeliv! Föddes din son ca 10 augusti?

han var beräknad 24e. augusti men kom den 4 september.

anledning till att jagundrar är för att jag kollade längre bak i min kalender å skrivit bim den 15december. men om de va den 8e december så plussa ja efter bim och inte före bim som jag trott
  • vwmamman

Inga känningar åt nått håll. haft ont i huvet vart yrslig å lätt anfådd annars inget förutom nå skumma flytningar.. bim om 3 dagar

• vwmamman
    Editb skrev 2019-02-26 17:29:33 följande:

Är på bim -6 idag. Kan detta tolkas som något mer än negativt? Vågar inte hoppas.

skulle tolka de som positivt men för att jag skulle va heeelt säker skulle ja kuta å köpa ett digitalt
  • vwmamman
    Editb skrev 2019-02-26 18:56:34 följande:

Tack för era tolkningar. 

Jag hade beräknat ägglossning kring den 18e men vi hade bara mys en gång denna månad och det var 3 dagar innan så om det nu är positivt kanske jag hade tidigare ägglossning. Vågar fortfarande dock inte tro på att det är positivt. Jag testar igen imorgon tänker jag :)

tror inte du hade äl den 18e. för även om ägget fäst så tar de ytterligare dagar att de blir så pass hög halt hcg att de synns ja menar att om de fäst mellan 24 å 25e så har de intw hunnit bli så pass mkt hormon ännu. tror du hade äl tidigare.. men som sagt de ser it som ett positivt test . Grattis :)
  • vwmamman

rosa på papperet å blod/röd slemklump ikväll på sista toabesöket.. så mens dyker nog upp här. lite tidigare än tänkte. så hinner ev en bim till i mars TYP 31a hehe.. vi får se .. har inte mina vanliga mens känningar dock

• vwmamman
    Malin888 skrev 2019-02-28 09:14:07 följande:

jag börjar me det nu. Är på försök nr 2 och bim imorgon men är 99% säker får mens imorgon

min kom i natt den ???? funderar på å köpa epa glandin
  • vwmamman

flyttar min BIM till 31a

BIM lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar81, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit 

5/3 Editb, NervösAnonym, 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90 

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90 

9/3 Siri88, höstmamma, babymys, z19

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium, RedAngel 

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva 

13/3 evi82, Tirin 

14/3 Anonym(Milla), niiskuneiti

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87 

17/3 Ängelby 

18/3 Grumpycavat 

23/3 Nicciz 

25/3 Swn

26/3 Malin888, Ladyballistic 

31/3 vwmamman

PLUS lista; 

23/2 Elinanorden bim -5 

26/2 MaoaM bim -4

26/2 Liit bim -6

27/2 Editb bim -5?

28/2 Funderar81 -1

28/2 Love5 -2

• vwmamman
    Pluppa skrev 2019-02-28 20:08:00 följande:

Hur tidigt kan man börja testa? =) beställde clearblues tidiga gravtest förut så antingen kommer det i morgon då har jag äl+6 eller så kommer det på måndag äl+9. Men de kanske är för tidigt =)?

6 dagar innan beräknad mens
  • vwmamman
    Stellan11 skrev 2019-03-31 14:39:58 följande:

negativt häromdagen på cb digitalt så tog RFSU som spökstreck. Hade 30års fest igår o insåg att mensen borde ha kommit. Tänkte inte mer på de fören nu då den inte kommit idag heller. Tog precis ett nytt test

Grattis
Svar på tråden BIM Mars 2019