• Jsv17

BIM Mars 2019

Jagerika skrev 2019-02-22 10:13:03 följande:

Tack så mycket! Ska bli så spännande att se vad dom har att säga :D

Va kul att det går så fort! Håller tummarna för er
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Alltså mina ältest är fortfarande så negativa de kan bli... det går knapp ens att se teststrecket... börjar bli otålig nu! Haha men får ju räkna med att det kan ta lite tid för kroppen, men jag vill ju försöka igen NU!

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Elinanorden skrev 2019-02-23 09:08:23 följande:

Kunde inte hålla mig , har bim 1/3. Tog först ett test som visade super svagt possitivt , tog sen ett digitalt på samma urin och fick detta resultat !

Stort Grattis!!!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Äl-testen är inte starkare ännu, men nu går det att se teststrecket iaf (jag tillhör kategorin som knappt har ett streck alls förrän några dagar innan äl) och igår började jag få rikligt med äl-flytningar så nu händer det ÄNTLIGEN nåt haha Jag får tidigast äl-flytningar 4-5 dagar innan äl så då är det ju iaf på G...

Min man är så himla go, när jag sa till honom att nu får vi nog dra igång det här varannan dag liggandet (bebisverkstaden är ju sååå romantiskt haha) så blev han jättepepp och när jag kom ner efter att jag lagt sonen hade han ordnat med kex, ost, alkholfritt bubbel och tänt ljus... <3 Han sa att han tyckte vi skulle iaf försöka göra det mysigt och romantiskt, och DET är verkligen stort för honom, är inte den där romantiska typen i vanliga fall

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-24 14:06:47 följande:

Igår började jag få mensvärk som kommer och går. Känner det fortfarande idag, och är bara på ÄL+5 eller 6. Ska alltså ha mens om 10 dagar ungefär! Tror ni det är bra eller dåligt?

För min del hade jag sett det som bra, jag har bara mens/molvärk tidigare än nån dag före mens när jag är gravid, var just det som gjorde att jag testade äl+10 nu sist
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    vwmamman skrev 2019-02-25 09:46:00 följande:

jaghar en fråga. försöker lista ut mär ja vart gravid me sonen

. had mens 31oktober 2017 till 5 november 2017. den 13 plussade ja 2-3veckor m CB vecko indikator cykel 32. blöder 7 lutlfas 14... min hjärna funkar inte. nör ungefär borde äl ha varit på et CA alltså

När du räknar cykler så är det från mensens första dag som räknas, har du en cykel på 32 dagar och lutealfas på 14 dagar så så borde du alltså fått mens den 2:-a December nåt sånt? Och då blev du gravid ca 14 dagar innan det så runt 18:e Nov Men testade du inte äl så vet du ju inte om den kanske skedde senare den månaden eller så, men generellt så kan man ju räkna så
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Malin888 skrev 2019-02-26 00:28:55 följande:

Ngn av er som plussat förut som verkligen inte trott ni varit gravida pga mensvärk etc?

Jag var 100% säker att jag inte var gravid med sonen då jag hade molvärk (vilket ju känns som mensvärk) och verkligen NOLL symptom i övrigt och plussade sent dessutom och när man testat neg på bim så tror man ju liksom inte att det ska bli nåt, men det blev det
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?

Stort stort Grattis!!!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-02-26 08:38:23 följande:

Vet inte vad min kropp och/eller ägglossningstesterna håller på med just nu...Igår på cd 13 kom äntligen blinkande gubbe (men nu ville jag inte ha den längre utan ställde mitt hopp till förra veckans glada gubbe). Samtidigt var det sista testet såklart, så köpte ny förpackning och testade igen på eftermiddagen - negativt?? Tänkte att datorn i behållaren kanske måste lära känna min kropp först? Så tog på kvällen, som jag alltid gör innan sängdags, med både gamla och nya. Nya var fortf neg men på den gamla var det en blinkande gubbe. Var sjukt arg på min sambo men då det var många dagar sen vi hade sex sist så vågade jag inget annat än spela med på hans invit igår, tack vare den blinkande gubbjäveln. I morse var båda testerna negativa....!!! Fattar noll men ställer mitt hopp till förra veckan.

Mina beter sig inte riktigt heller som jag vill... fick en stegring över 2 dagar men blev aldrig positivt och nu imorse var det blankt igen... skulle jag gå på känningarna i kroppen (älflytningar och känningar i magen) och inte testat då hade jag gissat på äl idag eller imorgon... men man kan ju bli så lurad av kroppen och utan ett helt positivt test så blir jag osäker... men så vet jag ju att vissa inte får full stegring på sådana stavar man ska tolka själv (loooovade mig själv att aldrig köpa sådana mer och här sitter jag haha) och eftersom mina verkligen är HELT blanka när jag inte har äl, alltså man får vinkla testet i ljuset för att se teststrecket, så tänker jag att kanske även en liten stegring då faktiskt är positivt för mig? Tar det sig inte nu då blir det definitivt digitala äl-test nästa månad! De har faktiskt aldrig strulat för mig, men jag använder bara de som endast ger fast gubbe ingen blinkande...

Så jobbigt när kroppen och testen och allt strular när man orkar med det som minst!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Jag är sån som blir så himla peppad och glad av att se andra plussa, så är på riktigt bra humör idag! Trots att min äl-test och min kropp inte riktigt gör som jag vill just nu haha

Någon som vet att de har äl (typ tempar eller dylikt) men bara får svaga stegringar på sådana billiga stickor/stavar?

Mina stavar (från gravidkollen) var verkligen HELT blanka när jag började testa, alltså man fick vinkla dem i ljuset för att se teststrecket och det gick knappt att få på bild, sedan fick jag en stegring (men inte positivt) över 2 dagar och nu imorse var det så där blankt igen... så vet inte om jag ska tolka det som ett positivt just för mig eller om kroppen bara är lite kaiko efter MF... men jag har alla andra känningar på äl, hade jag inte testat hade jag sagt att jag hade äl idag eller senast imorn... så förvirrande detta!

Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM Mars 2019