• Pluppa

BIM Mars 2019

Editb skrev 2019-02-25 17:39:49 följande:

Tja ni hade ju sex 2 dagar innan ägglossning och spermier överlever ju ett bra tag inne i kroppen så visst finns det en chans. Vi fick endast till det 3 dagar innan ägglossning denna månad, så har inte heller så stort hopp. Men - visst finns det en chans ändå :)

Mja de är sant men känns ändå helt hopplöst hehe... Men den som väntar får se =) går nog in med att de inte bli så blir man inte allt för besviken haha... Lycka till till er med ????
  • Pluppa
    Editb skrev 2019-02-26 18:56:34 följande:

Tack för era tolkningar. 

Jag hade beräknat ägglossning kring den 18e men vi hade bara mys en gång denna månad och det var 3 dagar innan så om det nu är positivt kanske jag hade tidigare ägglossning. Vågar fortfarande dock inte tro på att det är positivt. Jag testar igen imorgon tänker jag :)

Detta ger ju mig lite hopp då vi bara hade mys 2 dagar innan äl ^^ har bim 12e
  • Pluppa

Vet inte vad kroppen håller på med idag.. Illamående av och till hela dagen men nu har det släppt? Åbrösten är ömma ut i sidorna (brukar de va innan mens men de brukar va 1 vecka innan) å jag är bara på äl+4 eller 5... Å så tidigt är de väl inte ens rimligt å känna nåt såå nää nu spökar kroppen -, - '

• Pluppa
    RedAngel skrev 2019-02-27 22:51:11 följande:

Upplever likadant, de är ju omöjligt så tidigt tänkte jag, mest illamående när jag ätit sött/godis (jag som är kak- & godismonster), ryggvärk då o då, tänker att jag börjar bli skengravid o inbillar massa!?! Såg att du har bim den 12, jag har bim den 11. Spännande!!! =)

Ja ändå har jag försökt att tänka att de inte blir något denna månad utan satsar på nästa så man inte ska bli skengravid ????... Idag har jag inte varit illamående men brösten ömmar än ????... Håller tummarna för oss ????
  • Pluppa

Grattis till alla som plussat ????!! Håll hårt i era tummar för oss andra som inte är där än ^^

• Pluppa
    Pluppa skrev 2019-02-28 16:23:53 följande:

Ja ändå har jag försökt att tänka att de inte blir något denna månad utan satsar på nästa så man inte ska bli skengravid.. Idag har jag inte varit illamående men brösten ömmar än ????... Håller tummarna för oss :D

• Pluppa

Hur tidigt kan man börja testa? =) beställde clearblues tidiga gravtest förut så antingen kommer det i morgon då har jag äl+6 eller så kommer det på måndag äl+9. Men de kanske är för tidigt =)?

• Pluppa
    jamåduleva skrev 2019-02-28 20:32:54 följande:

Vissa kan plussa så tidigt som äl+9 men orkar du så vänta till i alla fall äl+12 så blir det ett ganska säkert resultat :)

Okej Ska försöka hålla mig.. :) haha ( till iaf nästa vecka)
  • Pluppa
    z19 skrev 2019-02-28 20:17:02 följande:

Lutefasens längd samt när ägget fästs kan spela roll. Vet en del som plussat på bim-6 och fått plus, och vissa som inte plussat förrän några dagar efter bim.

Testa när du känner för det... men tidigare än 6 dagar innan bim kan nog kanske va för tidigt. Men visst vill man bara testa så snabbt de går? :) Lycka till

Ja man vill ju testa så fort man legat typ hahah :'D.. Beställde två test så tänker att ja testar till veckan nån dag å visar de inget provar jag på bim om inte tant röd kommit :)
  • Pluppa
    Miss XXX skrev 2019-02-28 20:46:15 följande:

Halloj

Just hitkommen från BIM-februari2019-tråden

Vi försöker aktivt ge vår nu 5,5 åriga son ett syskon men hittills bara negativa tester varje månad.

Detta är motsatsen till hur vår son blev till. Då Var det En enda gång Vi inte hade skydd vid sex och då blev jag gravid utan det minsta koll på ägglossning, cykler etc.

Nu stenkoll med tester och appar MEN ändå alltid negativt varje månad trots rosenrot och bisolvon och sex de fertila dagarna

Önskar er alla lycka till och STORT grattis till er som plussat!

Välkommen :) känner igen det där, har två barn sen innan å då körde man bara på så var man gravid direkt typ nu är första då jag kollar när man har ägglossning osv.

Lycka till å hoppas det tar sig för er med snart :)
  • Pluppa
    Miss XXX skrev 2019-02-28 20:46:15 följande:

Halloj

Just hitkommen från BIM-februari2019-tråden

Vi försöker aktivt ge vår nu 5,5 åriga son ett syskon men hittills bara negativa tester varje månad.

Detta är motsatsen till hur vår son blev till. Då Var det En enda gång Vi inte hade skydd vid sex och då blev jag gravid utan det minsta koll på ägglossning, cykler etc.

Nu stenkoll med tester och appar MEN ändå alltid negativt varje månad trots rosenrot och bisolvon och sex de fertila dagarna

Önskar er alla lycka till och STORT grattis till er som plussat!

Välkommen :) känner igen det där, har två barn sen innan å då körde man bara på så var man gravid direkt typ nu är första då jag kollar när man har ägglossning osv.

Lycka till å hoppas det tar sig för er med snart :)
    Malin888 skrev 2019-02-28 21:12:02 följande:

Hallå hur går det? Nu är tom jag nyfiken känns som vi börjar bli en stor systrafamilj här hahahhaaha

Jag vill med veta :'D
  • Pluppa
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Men stort gratttisss :D

• Pluppa
    Anonym (Milla) skrev 2019-03-01 07:50:24 följande:

Siri88.

Är det någon som har Instagramkonton där man kan följa er resa till plus? Eller någon som har något bra konto att rekommendera?

Bra idé. Eller kanske vi kan skaffa en FB grupp också. Då lättare att lägga in bilder och dom blir tydligare tycker jag. :)

Gör den privat oxå isf :)
  • Pluppa
    Malin888 skrev 2019-03-01 09:03:57 följande:

Sök BABYboostsisters i groups på fb! 

Jag lägger till alla som trycker bli medlem! Den hålls stängd så inga om inte är medlemmar kan läsa ngt så vi kan känna oss lika trygga som här med vad vi skriver :)

Jagerika skrev 2019-03-01 09:44:47 följande:

Nu ansök jag med :D vad roligt! Aldrig varit med i en grupp på Facebook! Tänk om man känner nån här i verkligheten :O haha

Har ansökt jag med :D
Svar på tråden BIM Mars 2019