Inlägg från: Funderar81 |Visa alla inlägg
  • Funderar81

BIM Mars 2019

vwmamman skrev 2019-02-22 12:19:38 följande:

hade äl 14e. å bim 1 mars så några dagar till att vänta

så seegt hehe

också bim den första här. Långt kvar!!! Tur dagarna e så fullpackade för mig just nu. Förra gången höll jag på bli tokig av väntan....
  • Funderar81
    vwmamman skrev 2019-02-22 17:22:41 följande:
    hehe ja å jag har bestämt att vänta me å testa till typ bim +1 eller +2..
    Jag fick en trigger denna gången, så får absolut inte testa för tidigt. Skulle vara sååå tråkigt att först få positivt och sen negativt två dagar senare... Så nu väntar jag ut detta.

Inte ett enda symtom än. Seeeegt!!
  • Funderar81
    Cis skrev 2019-02-23 09:22:16 följande:

Någon som har symtom ännu? Vet att det är supetidigt för de flesta här men jag och några fler har ju bim precis i början av mars. Hur går det för er? Jag hade ägglossning 15 feb. Fick ömma bröstvårtor redan den 21 feb och igår började kramperna i tjejmagen och idag har jag nästan ont hela tiden. Dessutom är jag varm som en kamin sen igår och är rosig om kinderna sen några dagar. Varit likadant tidigare graviditeter. Så hoppas hoppas jag inte är skengravid.

Oj men grattis! Härligt få så tydliga tecken!
    Jag har inga symtom alls. Har Bim 1a mars. Förra cykeln blev jag jättevarm och supertrött ett par dagar, men sen kom mensen precis som den brukar.
    Denna gången blev jag triggad, vilket borde ge massa symtom, men har inte fått nåt. Heller inte av progesteronvagitorier, som många blir helt PMSiga av. Får snällt vänta till mars före jag testar nåt...
  • Funderar81
    Cis skrev 2019-02-24 05:20:20 följande:

Vad innebär att bli triggad? Har du varit gravid tidigare? Vissa känner ju ingen alls innan bim. :) som en bekant till mig, hade det inte varit för enorma bröst i v 18 hade hon fortfarande inte känt något! Haha!

Hejsan, nej har inte varit gravid förr, så har inget att jämföra med. Trigger är en HCG-spruta som man kan få för att sätta igång ÄL. Istället för att vänta på naturliga hcg-stigningen ger man en jätteboost för att va hundra på ÄL. Detta inför insemination. Jag är singel. :)
  • Funderar81

Några dagar till. Suck. BIM på fredag. Testade en sticka idag bara för att kolla. Hur blankt som helst. Trodde heller inte de skulle visa nåt, så det gör inget. Ville egentligen bara veta om medicinen efter ägglossningssprutan var ute ur systemet och det var det iallafall. Så blank sticka att jag blev bländad.. ;)

• Funderar81

Så seegt! Har börjat känna av mina äggstockar, tror mensen är på väg liksom alltid. Tempen var också lägre i morse. Surt!

Det är andra gången med samma donator. Hur många gånger pallar man chansa på samma man ? Vet att kemin inte alltid funkar ju och man får ju så lite om gången (sperma alltså). Detta sagt som singel kvinna med sädbanksdonator. Hade jag partner skulle jag maratonmyst med honom hela veckan omkring äl.
    Lite roligt att läsa era inlägg, som pressar männen omkring detta. Vi blir allihop lite galna omkring detta projekt. :D

• Funderar81
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-02-27 06:33:04 följande:
    Jag förstår dig precis då jag är i.samms sits ( insemination o donator) man har liksom bara en chans. Gäller att pricka rätt o ha stenkoll på ägglossningen. Vid första graviditet så tog det sig på första försöket för mig men denna gången verkar svårare. Har i ju för Sig insemineras i januari där jag fick ägglossning sex dygn försent så det sket sig men hoppas på denna månad. När har du BIM? Glömde säga att jag använder samma donator
    Hej, vad kul med fler igång med samma process. Jag har BIM på fredag. Har känt av mina äggstockar i 3 dagar nu så känns som dumma mensen är på väg. Har använt samma donator 2 gånger. Tror i för sig det blev prickat rätt första gången, men jag är rätt säker på att jag drack för mycket kaffe - det hämmar visst implantation och fick i mig alldeles för mycket b-vitamin.
    Nu andra gången fick jag en trigger och blev inseminerad dagen efter. Väldigt tidigt, jag vet, men läkarn tyckte att hellre lite tidig med sperma så att de ligger o väntar på ägget än omvänt.
  • Funderar81
    MaoaM skrev 2019-02-27 08:48:19 följande:
    Hur menar du med pressar männen?

Hur går det till med donator? Jag är nyfiken så berätta gärna om du vill :)
    Pressar med prestationen, bäbidansen runtomkring äl. Kan vara en annan tråd jag läste det i. Lite roligt iallafall.

Donator så väljer du folk utifrån olika egenskaper och familjehistorik (Jag gick på en man som jag skulle tycka var attraktiv i verkligheten). Köper ett strå som nog ofta motsvarar 10 miljoner spermaceller. Har koll på äl eller åker in till ultraljud på CD10. Då kollar läkarn hur folliklerna ser ut. I mitt fall hade jag en follikel på 20 mm, vilket såg bra ut så han valde att trigga den med en Hcg spruta. Då vet man att LH toppar samma dag och ägget släpper som vanligt efter en LH-topp. Inseminationen fick jag redan dagen efter. Man sätter in en tunn plastkateter i livmodern och placerar sperman där. Så ligger de bara och väntar på ägget. Proceduren e som en vanlig gyn-undersökning, själva katetern kände jag inte alls.
  • Funderar81
    Malin888 skrev 2019-02-27 08:09:16 följande:
    Och vi är i exakt samma sits

Till och med på samma försök! Nr 2 här också och mens kommer garanterat imorgon eller fredag
    Då är vi några stycken! Så roligt
    Har känt av mina äggstockar i flera dagar nu. Surt...
  • Funderar81
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-02-27 16:22:10 följande:

Finns det fler än jag som inte har ett enda symtom?! ingen mensvärk inga flytningar ingen molvärk inget sur ingenting....

bortsett från mensiga äggstockar - dvs ingen värk utan bara känns att de e där, så har jag inget. Ingenting. Inga flytningar... helt torr därnere typ...
  • Funderar81

O ja me plussade!! Blev så förvånad. Jo jag testade fler gånger... Strecket är ju där. Har BIM imorgon.

• Funderar81

Får tillägga att jag trott att mensen vart på väg sen i söndags. Känt av äggstockarna och en molande känsla i nedre magen. Precis som mens... Hoppas detta håller sig nu då. Vet ju att det ofta inte gör.....

• Funderar81

Tackar för grattningarna. Kul veta att dessa gamla äggstockar fortfarande har lite fjutt kvar. Nu gäller det att få reda på ifall ägget va bra eller inte. Dvs har den tänkt sig att stanna kvar eller pajar det hela snart. Först o främst bara att strecket blir starkare. Ojoj så mycket som kan gå fel! Känns fortfarande som mensen ska börja. Äggstockarna liksom vrider sig.
    Trodde det hela lagt ner två dar sen när tempen sjönk, men idag åkte den upp igen.

Har fortfarande en tid bokad till juni på en klinik, så b-plan finns. Glad

• Funderar81
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2019-02-28 21:19:53 följande:

Hörni, det gick. Och min första och i princip enda känsla är rädsla. Efter 15 månader och 2 missfall. (Ok, missförstå mig rätt, jag är givetvis överlycklig) Men jag är så livrädd att det inte ska gå hela vägen denna gång heller. Tårarna kan inte sluta rinna. Hur slappnar man av inför sånt här, utan att gripas av panik? Nu gäller det att sysselsätta sig med aktiviteter tillsammans med sonen antar jag. Försöka tänka på annat så gott det går, för att få tiden att gå. Jag hänger kvar här och följer er andra, hoppas så att plussen kommer på löpande band här under mars! :)

Grattis!! Så många som plussar nu. Jag har inte haft Mf förut så har inga gyllene råd att ge (har själv plussat för första gången någonsin), men styrkekramar härifrån och kanske du kunde prata med en läkare, få kollat hormonnivåerna, så allt är som det ska vara? Många kör med progesteron i början. Oavsett så håller jag fingrar och tår för dig!
    KRAM!
  • Funderar81

Hallå där. Har testat x antal gånger de senaste par dagarna. Tycker linjen inte blir starkare särskilt fort. Jag vet jag antagligen överdriver, (borde inte testa så ofta!!) men alltså, hur långt efter första svaga sträcket har ni fått ett starkt sträck?

• Funderar81
    Malin888 skrev 2019-03-01 08:44:56 följande:
    i mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på bim... har behövt flera dagar efter för att ens få ett pyttestreck. och all dem graviditetrna gick fint
    så lugn du :)
    ååh, tack för svar! Jag tar några djupa andetag och väntar några dagar helt enkelt. (Kan ju liksom inte sluta pinka på pinnen !!)
  • Funderar81

Apropå FB-gruppen, men har ett anonymt extrakonto Coolpå FB bara för detta. Ingen i min närhet vet vad jag pysslar med, det skulle bli ramaskri överallt och det har jag inte energi till.
    Ett förslag till er som vill hänga på fb med detta. Via det kontot är jag medlem i flera planera-barn-grupper, främst singelkvinnor och donator då, men det finns ju andra grupper också.
    Skrattande

• Funderar81
    Nr2år2019 skrev 2019-03-01 22:10:52 följande:
    Hur går jag med i gruppen? Jag hittar den inte när jag söker :)
    Sök på grupper så borde den poppa upp.
  • Funderar81
    Anonym (Envis mysare) skrev 2019-03-01 21:25:29 följande:

När borde jag kunna testa som tidigast? Har 8 dagar kvar till bim

ägget kan fästa så sent som 12 dagar efter ägglossning. Oftast omkring 9  dagar. Det tar 3-4 dagar före Hcg är mätbart i blodet EFTER implantationen.
    Jag hade antagligen implantation d. 23e, 8 dagar efter ägglossning. Mätte plus 4 dagar senare...

ganska standard tror jag... har dock använt helt vanliga test, kanhända tidiga test kunde mätt en dag tidigare eller nåt...

Svar på tråden BIM Mars 2019