• Jsv17

BIM Mars 2019

frugr95 skrev 2019-02-15 08:28:55 följande:

Läst att några andra förlorat graviditeter på olika vis.. och jag undrar hur tänker ni kring att försöka igen? Jag har sååån längtan men även sån jävla ÅNGEST. Är livrädd för att bli gravid igen och gå igenom allt en gång till.. Behöver lite pepp :(

Ja, jag fick mitt andra missfall på rad nu i Februari... hade även ett tidigt i Månadskiftet Okt/Nov för min del handlar det om att sörja färdigt, vilket jag faktiskt gjorde rätt snabbt... och sen att ha en plan vid en ny graviditet. Dels med vården, jag kommer få ett tidigt vul (sist nu var det ett MA och det tog lite tid innan kroppen tog tag i det) förhoppningsvis för att jag ska bli lite lugnad, men även slippa gå länge om det avstannat innan hjärtslag igen och lite mer extra uppföljning i början, sedan kommer jag inte testa tidigt, ingen stress över huruvida det är ett streck, om det ökar osv utan två ggr max en gång efter bim, typ bim +2-3 och sen en gång till kanske typ 1,5v senare så det SKA vara en tydlig ökning. Jag kommer heller inte ladda hem några appar eller boka några andra tider innan mitt tidiga vul, detta då jag upplevde raderingen av appar och avbokning av tider som det allra jobbigaste mitt i allt. Sedan är jag helt enkelt en obotlig optimist, så det är klart det ska gå vägen nästa gång, vägrar tro något annat

Jag kommer alltid vara rädd i början, efter allt jag varit med om, så för min del handlar det om strategier att hantera den på bästa sätt.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    frugr95 skrev 2019-02-15 16:03:46 följande:

Ja det låter ju klokt! Fick redan vid ultraljud i vecka 14 att jag hade mola så man hade ju gått runt och längtat, hade 5 appar och alla mina vänner visste.. så man kände sig så lurad :( men ska absolut ta ditt tips och inte ha appar förrän ultraljud.

Har de inte lagt upp en sådan plan för dig redan så ring mvc direkt när du plussat igen och berätta vad du varit med om, att du har ångest och är rädd så du behöver få ett tidigt vul. Det finns ju inga garantier men har man sett ett hjärta slå i v.7-8 så går ju missfallsrisken ner till typ 2-3% och iaf jag finner lugn i statistik, om du tror du kan göra det kolla den här hemsidan www.datayze.com och deras misscariage probability Chart, jag tittar på kolumnen ?probability of NOT misscarying? då inser man att även om missfall är vanligt så går faktiskt betydligt fler graviditeter hur bra som helst
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Alltså jag sitter här och skrattat högt! Såååån igenkänning på projektet ?göra bebis? hahaha

Jag är projektledare på jobbet, och här hemma, jag gör listor med små rutor som ska checkas av på vad som behöver göras, skriver alltid extremt detaljerade packlistor, finns tom en lista på vad som ska finnas i skötväskan, ja ni hör ju jag är lite knäpp haha Så självklart tar jag mig an bebisprojektet med samma entusiasm och lägger upp planer för hur det ska liggas och när, jag FÖRSÖKER dock vara typ lite romantisk för min mans skull men som tur är tycker han typ att den här perioden är det bästa som finns, han skulle gärna ligga varje dag alltid om jag typ bara orkade haha Men nu sist (i Dec när vi blev gravida som tyvärr slutade i MF) så var vi också osams och slutade med att vi skrattade för min mans argument för att sluta tjafsa var ?alltså du kan lika gärna lägga ner nu för du måste ändå ligga med mig om en timme när L somnat? hahahaha

Finns få ursäkter till att skippa ett planerat ligg, typ koma eller kräksjukan (fan knappt då heller hahahaha)

Så härligt att kunna dela sådana här tankar i såna här trådar och få känna sig lite mindre ensam och knäpp, tack tjejer <3

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    frugr95 skrev 2019-02-16 06:36:06 följande:

Detta blir försök ett :) men testat sen i nov med ÄL stickor. Har fått utslag med clearblues test tidigast på cykeldag 13 då ägglossning skett cykeldag 18. Men testar ändå på dag 12 som det är idag då det är rekommenderat i bruksanvisningen. Nu är testningen igång här haha :D

Jag har också börjat testa nu! Var väldigt negativt igår givetvis, men jag vill börja i tid då man inte vet hur kroppen reagerar nu, så vill inte riskera missa äl, känns så härligt att vara igång igen Jag är på dag 13, så vi ligger rätt lika men räknar med förskjuten cykel och äl iom missfallet men hoppas ändå kroppen repar sig snabbt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-16 13:34:22 följande:

Hahahha ligger just nu i soffan med benen på soffryggen, och en stor papperstuss på fiffin så allt håller sig inne xD tog oss en snabbis innan mannen skulle bort så ligger här och glor haha! ÄL är i morgon så vill inte missa våra chanser! Det är inte så graciöst att göra barn xD

Jag brukade ligga med fötterna upp på väggen vid huvudändan och lyfta upp rumpan när vi försökte med sonen hahaha nu har jag inte gjort det, kanske ska börja med det igen för den gången gick det ju bra

Nä man vill ju inte missa en äl! Tar det sig inte direkt här nu, så riskerar vi missa flera försök här i vår då min man ska ut på flera arbetsresor... men han är så skön för han typ i värsta fall får vi boka en flyg-tåg-biljett så får ni komma till mig en eller två dagar vid äl isf haha han är lika taggad som jag just nu
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Lycklig37 skrev 2019-02-17 07:05:23 följande:

Jag tog ett gravtest nu på morgonen. Det visade att jag äntligen är gravid. Vi är så lyckliga. Efter över 1 år äntligen!!

Stort grattis!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-02-18 07:49:06 följande:

Båda är cb digitala ägglossningstest, det lila är det som ska börja blinka med en glad gubbe innan den vanliga gubben. Båda är doppade i samma urin. Någon som förstår hur det kan bli så här??

Men jisses va konstigt!

Det enda jag kan komma på är att du inte doppade den negativa tillräckligt länge i urinen eller nåt så det blev för svag koncentration typ... men verkar ju också väldigt osannolikt. Jag hade gått på att du har äl tror inte den blir falskt positiv, jag hade kontaktat clearblue för jag tror det är något fel på den lila stickan, sååå konstigt tänk om du bara använt de lila och missat äl?! Så galet ju...
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Här är det ingen äl på g iaf men hade nog inte väntat mig det förrän tidigast till helgen, har inte testat icke-digitala stickor sedan sonen så har ingen aning om hur min stegring ser ut, hade väldigt kort stegring då minns jag iaf, fick ett något starkare streck bara nån dag innan det var typ starkare än kontroll strecket så hoppet lever om äl den här veckan

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Klart du ska få ventilera! Det är ju det de hör trådarna är till för<3 Åh jisses vilken igenkänning, bara spola tillbaka 10år för mig. Jag har längtat efter barn sedan jag var 12år och fick min yngsta kusin som jag släpade runt på och vill göra allt med en hel sommar, där och då visste jag att bli mamma det var det jag ville med livet. Men dåliga män, förhållande och tokigheter ett abrupt uppbrott när jag var 25 (vi pratade om barn då) gjorde att jag helt plötsligt var över 30 och inga barn.... För min del så var det så illa att jag var singel från 25 till 32... då jag äntligen träffade min man (övervägde faktiskt insemination i Danmark om jag inte träffade nån innan 33) sen tog det nästan 2år för honom och bli redo, det tog sig direkt och då får vi ett sent MA som upptäcks på kub, min värld totalt rasade, kunde jag kanske inte nu, var jag för gammal?! Sedan vid 34 års ålder (typ 2mån innan jag blev 35) så fick jag äntligen min son. Det är värt det i slutändan, därför är jag 36 år nu och vägrar ge upp trots två missfall på raken, jag tänker kämpa för ett barn till så länge jag behöver, men ibland är man uppgiven, arg och besviken, då måste man få vara det <3

Du kommer få din bebis, för jag vägrar att tro att nån som orkar vara så positiv och kämpar på så ihärdigt inte ska lyckas till slut <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-20 08:52:42 följande:

Nu är ÄL över och den låååånga väntar börjar. Blev inget sex igår tyvärr då mannen blev sur för nån dum grej och jag bara orkade inte med han, men vi har prickat iallafall 3 dagar innan så det borde räcka :) troligen hade jag ägglossning i förrgår eller igår, haft ont sedan söndags men Bim är ungefär 7-8 mars kan jag tippa på! Skänk en bön åt mig att vi slipper utredning, vill så att vi får barn innan året är slut :)

Håller alla tummar och tår stenhårt! Mars är en bra månad, jag tror på den

Den värsta väntan mellan äl och bim.... Jag Väntar fortfarande på äl, så irriterande efter MF då man inte vet, annars har jag ju superkoll på min kropp, jag är lite oregelbunden men jag kan alltid pricka in spannet för ägglossning inom en vecka iaf så man har nåt hum, nu vet jag ju inte alls så det är bara testa vidare och hoppas liksom... kan ju hoppa över tom (min kropp brukar inte det men nån gång ska ju vara den första) men jag tror att något börjar hända det känns i kroppen att hormoner är lite i omlopp så hoppas på äl i helgen eller senast början på nästa vecka
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM Mars 2019