BIM Mars 2019
frugr95 skrev 2019-02-15 08:28:55 följande:
Läst att några andra förlorat graviditeter på olika vis.. och jag undrar hur tänker ni kring att försöka igen? Jag har sååån längtan men även sån jävla ÅNGEST. Är livrädd för att bli gravid igen och gå igenom allt en gång till.. Behöver lite pepp :(
Ja, jag fick mitt andra missfall på rad nu i Februari...
hade även ett tidigt i Månadskiftet Okt/Nov för min del handlar det om att sörja färdigt, vilket jag faktiskt gjorde rätt snabbt... och sen att ha en plan vid en ny graviditet. Dels med vården, jag kommer få ett tidigt vul (sist nu var det ett MA och det tog lite tid innan kroppen tog tag i det) förhoppningsvis för att jag ska bli lite lugnad, men även slippa gå länge om det avstannat innan hjärtslag igen och lite mer extra uppföljning i början, sedan kommer jag inte testa tidigt, ingen stress över huruvida det är ett streck, om det ökar osv utan två ggr max en gång efter bim, typ bim +2-3 och sen en gång till kanske typ 1,5v senare så det SKA vara en tydlig ökning. Jag kommer heller inte ladda hem några appar eller boka några andra tider innan mitt tidiga vul, detta då jag upplevde raderingen av appar och avbokning av tider som det allra jobbigaste mitt i allt. Sedan är jag helt enkelt en obotlig optimist, så det är klart det ska gå vägen nästa gång, vägrar tro något annat
Jag kommer alltid vara rädd i början, efter allt jag varit med om, så för min del handlar det om strategier att hantera den på bästa sätt.