• RedAngel

BIM Mars 2019

Heej,

har läst & följt med ett tag. Det känns som att det ger tur på något sätt att vara med, skriva o lägga till BIM lista :). Kort info; blir 39 iår, övervikt, endometerios, 6 tidiga mf (varav 2 med piller) bakom, och precis slutat med minipiller i januari (tog minipiller för att låta kroppen vila lite enl. läkaren på kvinnokliniken, hon sa de tydde mest på endo än på vikten men jag vet mycket väl själv att försöka minska på vikten kan underlätta mycket, men himla svårt de där), menscykeln har blivit längre så hoppet kan kännas helt ute, men nej nu fan ska de gå trots all sådär odds :). Enl. FLO appen har jag ÄL den 25 feb, BIM den 12 mars. Har käkat nattljusolja, folsyra o rosenrot o har äl-stickor hemma, så nu jävlar ska de bli bra det här :). Hoppas på första barnet i november! Grattis till er som plussat. Och gillar när de skrivs fiskmarknad, lät så underbart igenkännande, hehe.

Blir så glad och läsa alla era olika erfarenheter & upplevelser , man känner inte sig så ensam då, när alla omkring bara får barn - en efter en <3!

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar81

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

15/3 Em0ma, Kajsan86

• RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-18 09:23:09 följande:

Välkommen hit! :) Ja vi får verkligen hoppas att detta ger lite tur haha! Beklagar dina MF <3 jag har ÄL 22e och fått utslag på stickorna som jag har (clearblue digital advanced), vilka använder du? Nu får vi sexa loss möe denna veckan :D

Tack :) Graviditetskollens ägglossningstest stickor har jag hemma, hemsidan är ju grym! :)
  • RedAngel
    Jagerika skrev 2019-02-19 06:46:24 följande:

Jag ändrar min Bim då jag tror ÄL är idag för jag har verkligen en så otrolig äl-värk idag! Bim 8 mars istället :)

Grattis på födelsedagen :) Du är en av dom som verkligen ger mig hopp med dina envishet o pepp!

Nu hoppas jag verkligen att det ska gå för dig den här gången! <3
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-19 09:48:22 följande:

Blev förvånad imorses när jag fick fast glad gubbe på CB och positivt på billiga testet.. trodde ägglossningen skulle ske om 2 dagar typ! När har ni haft sex för att öka chansen? Iförrgår och igår var vi för trötta hahah.. så har haft sex 14e, 15e och 16e.. också får vi ju ha sex idag och flera dagar framåt!

Kommer få ha sex typ klockan 5 imörrn för mannen börjar tidigt och jag sover borta på jour!! Sömnbristen börjar redan innan bebis ;)

Spännande, håller tummarna :) Ja, det är så skönt att teststickor finns och dagarna i månaderna är ju olika långa och det är så mycket annat som påverkar kroppen! Sömnbrist, haha övning ger färdighet sägs det på både de ena o de andra :)
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-19 13:55:17 följande:

Ja men eller hur! Var helt säker på att få positivt cykeldag 17 istället för 15 som idag! :) är glad över stickor och tempning :D hur går det för dig då?

Ja du, jag började med stickor sen igår för säkerhetskull, på dag 8 (enligt pappret när man borde börja testa), jag litar inte på appen eller min egen kropp. Brukar ha 27-29 dagar men nu har de blivit upp till 33-35 dagar de sista månaderna. Så bäst att börja testa i god tid så man inte missar ägglossning, samtidigt börjar jag känna mig stressad över allt de här för jag vill såå gäärna bli gravid, känt mig rätt låg och hade helt crap humör idag/igår, skyller på fullmånen! :) Fick väldigt svagt streck idag/igår - dvs negativt, men då borde det snart vara på G. Jag är helt nojjig o tar allt i förskott att det inte kommer att gå den här gången.

Nu visade FLO appen att äl o bim blivit framflyttad en dag, fattar nada! =) Kanske för jag noterat neg. äl test?
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-20 05:50:40 följande:

Ja men så är det ju verkligen! Att man måste testa så tidigt för att inte missa. Väldigt jobbigt om man skulle missa den för att man inte tänkt steget före appen eller så! Hur länge har du tempat i FLO? Eller de kanske inte är en tempnings app? :) Natural cycles flyttar fram min ÄL om jag testar negativt.

Förstår sin känsla <3 Så jävla frustrerande att VILJA något så mycket och LÄNGTA efter nåt man aldrig haft.. Men vi får skön inte ge upp!

Det är vanlig FLO app, den har stämt in precis i mer än två år, så att det är så frustrerande att det inte gör de längre nu, haha. Jag klurade lite på den och aha den reagerar på vilka typ flytningar man hade (man kan klicka på olika val) då flyttades äl, ganska häftigt. Fast så hade ja varit dålig på att använda just dessa verktyg. Jag får ta o lita på äl stickor! =)
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-20 11:17:40 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

Den blåa såg posivit ut, mörkare än den undre (streckorna till vänster asså) =) men kör järnet idag/imorgon/övermorgon! :D
  • RedAngel
    Jagerika skrev 2019-02-20 08:52:42 följande:

Nu är ÄL över och den låååånga väntar börjar. Blev inget sex igår tyvärr då mannen blev sur för nån dum grej och jag bara orkade inte med han, men vi har prickat iallafall 3 dagar innan så det borde räcka :) troligen hade jag ägglossning i förrgår eller igår, haft ont sedan söndags men Bim är ungefär 7-8 mars kan jag tippa på! Skänk en bön åt mig att vi slipper utredning, vill så att vi får barn innan året är slut :)

Ååh, den där eviga väntan!!!!!! Spännande men olidligt! =) Jag ska be för dig <3
  • RedAngel

Hejsan på er, bästa tjejer!!! :)

Nu vill jag oxå få era ögon, visst var det mest utslag (lika mörka på båda linjerna) på stickan 23/2? (Beroende på bildupplösning på era skärmar givetvis.) Då är det väl ÄL idag/imorgon för mig måtro? Blir lite virrig av att stirra blint på alla linjerna :)

I verkligheten kan man se "svaga linjer" på alla stickorna men inte på bilderna såg jag. (Blir nojjig om vi hade missat det, då vi fick till det idag, inte igår eller förrgår!!)

• RedAngel
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-02-24 21:28:02 följande:

Lägger till er tjejor, så roligt att vi blir fler :)

BIM LISTA 

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym (syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

26/3 Malin888

Pluslista; 

Elinanorden

Härligt!! Ber verkligen att det ska gå för oss alla och att vi plussar allihopa! <3
Svar på tråden BIM Mars 2019