Inlägg från: Nr2år2019 |Visa alla inlägg
  • Nr2år2019

BIM Mars 2019

Hej alla! Så kom mensen i morse ändå... En dag för tidigt till och med. Min menscykel blir allt kortare verkar det som, denna månad endast 25 dagar lång... I höstas låg den på stadiga 28 dagar... Någon som vet vad det kan bero på? Lätt att börja noja över minsta lilla nu när man verkligen försöker och önskar bli gravid! Skriver in mig på BIM-listan den 6/3! Nu jäklar ska detta bli allas vår månad!!! <3

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy

2/3 Love5, ETOVA

3/3 Funderar81

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

9/3 Siri88 höstmamma

10/3 Kakan32 , Senistarten

12/3 EliMil

• Nr2år2019
    frugr95 skrev 2019-02-09 22:37:03 följande:

Hur gör ni allihopa? Planerar ni med ÄL-stickor, isåfall vilka? Tempar ni? Eller känner ni igen ÄL på hur er kropp känns med sekret osv? :)

Jag testade med ÄL-stickor från testlagret för första gången förra månaden och de funkade klockrent! Innan dess litade jag blint på Flo appen och försökte tyda kroppen, men tyckte det var svårt... Så kommer helt klart fortsätta med stickorna :) De från testlagret är väldigt billiga dessutom och funkade som sagt väldigt bra för mig!
  • Nr2år2019

Såg att jag fallit ur listan, lägger till igen :)

IM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy

2/3 Love5, ETOVA

3/3 Funderar81

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarte

13/3 evi82

• Nr2år2019
    höstmamma skrev 2019-02-10 10:52:22 följande:

Hade du ca äl då appen visade det då du testade med stickorna? Eller var det helt annat datum? : ) ?

Den dagen jag fick max utslag på stickorna sa Flo appen var dagen för ägglossning. Men sen släpper ju tydligen inte ägget förrän 12-48h efter positivt test. Så ÄL kan lika gärna ha varit dagen efter vad Flo sa, eller till och med dagen efter det!
  • Nr2år2019
    babymys skrev 2019-02-16 09:09:46 följande:

Hej alla fina! Verkar som att äl är tidig denna månaden och har haft utslag på äl-test (CB digital) tre dagar på rad nu. Gubben på testet blinkar fortfarande men tippar på att äl händer idag eller i morgon, hade gått ner 0.5 i temp idag också Detta betyder ju att BIM blir runt 2-3 mars

Det har mysts mycket sen i torsdags, men herregud för ett projekt man känner sig som! haha! Upp tidigt på morgonen, sex här och där, det luktar som en fiskmarknad där nere (haha ursäkta), han är om öm om sin och det är jag om min, dom senaste liggen har varit sjuuuukt oromantiska för att säga det milt  så inne på tredje dagen ser killen och jag på varandra, drar båda djupa andetag och bara "jaaaaha, nämen då får vi väl köra på igen då...". Ett projekt som sagt! Men vi skrattar och skämtar om det och går det vägen denna gången så är det ju definitivt värt det!

Hur går det för er andra?    

Hahaha gud vad jag relaterar! Det är långt ifrån romantiskt och passionerat här med när bebisverkstaden drar igång xD Fiskmarknaden känner jag igen med hahaha! Blir som ett jobb man måste göra fast man är allt annat än sugen alla gånger, men det är rätt komiskt ändå och kul att man kan skratta åt det.
  • Nr2år2019

Hahaha, ja så skönt att man inte är ensam att vara lite trött på allt detta tvångsliggande xD Det brukar gå bra dom första liggen, men sen blir vi som tröttare och tröttare... Ibland varnar mannen mig innan och säger ?jag kan inte lova att det kommer funka idag? (vi är så djävulskt trötta med en snart 2åring hemma som är sjuk mest hela tiden och vi aldrig får sova!!), men så lyckas vi alltid gå hela vägen ändå och jag kommer där med mina hejarop efteråt ?braaaa jobbat älskling!!!! Du är grym!!!? Hahahah, som att man pratar med ett litet barn som gått på pottan för första gången eller något xD För det är ju trots allt HAN som verkligen måste ?prestera?, hehehehe :)

• Nr2år2019

Hej tjejer!

Jag blir inte riktigt klok på ÄL-testerna denna månad. Förra månaden fungerade det klockrent och dom stämde precis med vad Flo appen sa. Men nu har jag enligt Flo ägglossning idag, men testen har sen två dagar tillbaka sett ut enligt nedan. Det är ju streck där (lite starkare innan dom torkade), men ingen stegring alls. Någon som har koll på om det är så här det fungerar, streck utan stegring innan ÄL? Idag kände jag också att det rann till och när jag gick på toa var där en riklig vit krämig flytning, betyder det att ÄL är på väg? Vad tror ni? Så rädd att missa eller att den ska utebli!!

• Nr2år2019
    Malin888 skrev 2019-03-01 11:04:50 följande:

NI SOM ÄNNU INTE JOINAT: vi har gjort en grupp på FB som heter BAByboostsisters för ALLA oss, plus, väntar etc, sisterhood! Gå med, mkt av diskussion är lättare och smidigare där! Den är STÄNGD så Ina utomstående ser!!

Ses där!

Hur går jag med i gruppen? Jag hittar den inte när jag söker :)
  • Nr2år2019
    Funderar81 skrev 2019-03-01 22:17:39 följande:

Sök på grupper så borde den poppa upp.

Tack, jag hittade!! Nu till nästa problem, hur skriver jag ett inlägg?? Finns liksom ingen knapp för det... Kan bara läsa era inlägg och svara på dom. Känner mig korkad hahah...
  • Nr2år2019
    Förälskadilivet skrev 2019-03-04 19:04:26 följande:

Testade idag, negativt, men vet av erfarenhet att jag plussat sent med mina minsta... så håller tummarna ett tag till för mår konstigt lite tjyvens liksom

Men visst blir man besviken...

Testade på em men det borde väl inte göra skillnad?!

Grattis till alla som + at hittills ??

Samma här... Testade också nu på EM och det var negativt. Av någon anledning så lyckas jag alltid hålla mig från att testa på morgonen, men inte på EM... Känns ju lite dumt egentligen! Plussade också efter BIM mina två tidigare graviditeter, så hoppet lever ännu trots besvikelsen över negativt test och den där gnagande oroskänslan när tusan det ska ta sig egentligen?!

Har du några symptom?
  • Nr2år2019
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-03-04 11:50:57 följande:

Såklart blir jag glad åt alla som plussar. Grattis till er!! men samtidigt blir jag själv ännu mera ledsen. Det känns verkligen hopplöst detta ...har inga symptom och ska ha BIM på fredag. Med sonen hade jag symtom nästan från det att ägglossningen var. Men nu känner jag ingenting plus att jag är så där extra kåt som man kan vara innan mens... så jag antar att mensen kommer och att det inte blev någonting. Känner mig så ledsen frustrerad Vad är det för fel på mig?

Åh jag känner precis som du!! Hur länge har ni försökt? Jag har ändå varit relativt positiv fram tills nu. Det börjar verkligen kännas hopplöst, men det pendlar mycket beroende på vart i cykeln jag är. Men det värsta är att jag börjar känna mig nedstämd över lag. Kan inte släppa tankarna på att bli gravid, ibland känns det som att det tar över hela livet... :/ Hoppas det är vår tur snart! Än är det några dagar till BIM för dig ju :) Själv ska jag ha på onsdag.
  • Nr2år2019

Det som jag tycker är jobbigast med allt detta är ovissheten... Att inte veta när det ska ta sig eller OM det kommer ta sig? Är det kanske något fel på mig? Eller på honom? Kommer vi att behöva söka hjälp? Kommer min son aldrig att få syskon? Om någon bara sa att du kommer bli gravid om prick 1 år hade jag varit överlycklig, även om jag gärna hade blivit det helst igår såklart. Men tänk om man bara kunde få VETA.. Sorry för massa negativa inlägg på rad här, men det är en sån period nu helt enkelt (dagarna innan BIM med negativa test och ett evigt letande efter symptom...).

Svar på tråden BIM Mars 2019