• Em0ma

BIM Mars 2019

Hej alla! mensen kom idag så detta blir vårat 9e försök till första barnet och hoppas på vårat första plus! Har bestämma mig för att jag bara SKA bli gravid denna gången! :D Hoppas alla andra blir det också :D

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy 

2/3 Love5, ETOVA 

3/3 Funderar81 

4/3 Minnie768

5/3 babymys 

5/3 Editb, CH90 

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95 

8/3 Sjp30

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss 

13/3 evi82

15/3 Em0ma

• Em0ma
    räkan123 skrev 2019-02-17 18:54:46 följande:

Hoppar också in här! Har en son som föddes maj 2017. Nu slutat med p-piller precis och precis fått blödningen efter. Hoppas på äl redan första månaden men vet att det kan ta tid. Någon som har erfarenhet med hur lång tid innan ni fick äl efter p-piller slut? Hade spiral innan gravid med sonen nämligen. Bim 15/3 enl flo appen men kommer inte exakt ihåg hur lång min normala cykel är. Hoppas på många november barn ????

För mig tog det 8v, men åt minipiller (cerazette) har sen dess haft regelbunden :)
  • Em0ma
    Jagerika skrev 2019-02-18 19:50:35 följande:

Idag är ingen bra dag. Förlåt för lite negativt prat men jag vill bara skriva av mig lite <3

Imorgon fyller jag 27 år och vi började försöka för 1 år och 2 månader sen och fortfarande inget plus. Jag känner mig gammal, misslyckad och förtvivlad. Trodde jag skulle ha barn redan vid 25 men min dåvarande sambo var otrogen med två andra tjejer, under tiden vi pratade om att skaffa barn. Allt gick i kras. Som tur var träffade jag min nuvarande underbara sambo ett halvår senare. Fortfarande skör efter allt som hände men han fick mig att se allt på den ljusa sidan igen! Efter 1 år tillsammans flyttade vi ihop och bara några veckor efter inflyttarn så slutade jag med mina piller. Jag va så jävla lycklig! Tänkte att jag skulle äntligen få bli mamma vid 26 år. Det blev ingen bebis vid 26 år och i morgon har det gått ytterligare ett år. Vi har fått godkänt för utredning men det kommer dröja ca 3 månader dit och sen då? Tänkte om vi inte ens kan få barn. En barnlös 27 årig tjej som är lågutbildad pga av dåliga förhållanden till både skola och familj. Jag är så glad att jag idag har min sambo och mina vänner men framförallt min mamma som fått stå ut med så mycket! Jag vill kunna ge min sambo titeln pappa och min mamma titel mormor. Men det verkar ju dröja :( jag kanske är känslig för jag har ägglossning just nu men det känns förjävligt! Jag har fast jobb, hus, ny bil och en underbar sambo så ska egentligen inte klaga. Men den där biologiska klockan tickar hål i huvudet på mig att jag snart bryter ihop! Förlåt tjejer men ni verkar så fina allihopa så känns bra att kunna skriva av sig här <3

Förstår dig helt, fyller 28 på lördag och trodde verkligen jag skulle ha barn nu, sambo sen 4år tillbaka fast jobb och allt detdär, bara väntat på att sambon skulle bli redo. slutade på p-piller i april förra året och trodde det skulle gå snabbt men tydligen inte.. alla mina vänner har barn eller ska ha barn, bara jag kvar känns det som. Men har bestämma mig att denna månaden SKA jag bli gravid! Äl nästa vecka så vi börjar ligga dagligen från min födelsedag och 1v framåt. Och tycker att bli gravid är den bästa födelsedagspresent jag kan få. Vill inbilla mig att det är därför äl ligger så nära inpå min födelsedag :D
  • Em0ma
    Jagerika skrev 2019-02-18 21:22:27 följande:
    Då vet du precis hur jag känner! Samma här alla blir gravida så lätt känns det som, man blir så ledsen ibland :/ jag fyller ju år i morgon och har ägglossning nu så tänker lite som dig att man kanske blir befruktad på sin födelsedag, det hade varit sjukt häftigt faktiskt :)
    Ja, jag förstår dig helt, du är inte ensam! :) Ja men lite så tänker jag också, sjukt häftigt och lite som det är därför det inte blivit innan :D håller tummarna för oss!!
Svar på tråden BIM Mars 2019