• EliMil

BIM Mars 2019

Hejsan.

Hoppar in här nu då mensen kom idag. Började tro att det kanske tagit sig detta försök då mensen brukar koma på natten och bim var igår. Mensen kom inte igår och inte inatt men istället kom den nu på förmiddagen:(

Startar då upp 8e försöker...

Skriver in mig på bim 12 så får vi se. Brukar ha 28 dagars cykel men denna blev 30, så räknar på 30 nu så jag inte får upp hoppet för tidigt.

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy

2/3 Love5, ETOVA

3/3 Funderar81

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten

12/3 EliMil

• EliMil
    Kakan32 skrev 2019-02-10 10:04:13 följande:

Hej igen.

Jag måste nog ta bort mig ur denna lista. Fick i fredags till resultat från cellprov som visade på cellförändringar. Fick en tid på gyn 12 mars. Ska ringa gyn imorgon men misstänker att vi blir avrådda att försöka bli gravid i väntan på utredning och eventuell behandling.

Känns riktigt tungt nu. Vi som precis taggat om från missfallet för 1.5 vecka sedan... ????

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy

2/3 Love5, ETOVA

3/3 Funderar81

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30

9/3 Siri88 höstmamma

10/3 Senistarten

12/3 EliMil

Beklagar (L)

Förstår att det känns tungt. Håller ungarna för dig att det går bra.
  • EliMil

Jag blir inte klok på min kropp. Efter pillerstopp i augusti stabiliserade sig cykeln. 28dagar, tydliga äl flytningar kring dag 14. Men förra månaden längre cykel. Och nu denna månad inga äl flytningar alls. Borde haft äl runt 23-26.

Hur blir det med kommande mens om kroppen hoppar över äl? Kommer den som den ska eller hur funkar det?

• EliMil
    Lejon90 skrev 2019-03-03 20:53:30 följande:

Man har ibland ägglossning utan att ett ägg släpper. Mens får man oavsett om ett ägg har släppt eller inte. Så du behöver inte vara orolig, det är inget konstigt :)

Tack för svar.

Jag får helt enkelt invänta mensen och sen hoppas att april är vår månad.
  • EliMil
    Smurfananna skrev 2019-03-10 08:18:07 följande:

Bim -2 idag & är såå nervöööös, typ alla tecken försvann igår.. förutom lite molande värk i tjejmagen. Dock inga symptom på mens, inga ömma bröst som jag brukar ha eller dubbelvikt av menssmärta. Så än så länge finns hoppet.. hur går de för er andra som har bim 12:e???

Hoppas det blir plus för dig :)

Jag skulle haft bim 12e men tror inte det blir så. Länge aldrig av min äl. Semnblev det så konstigt att jag hade början till äl flytningar en gång, sen uppehåll någon dag sen en gång till och så uppehåll igen. Brukar vara så åt jag får äl flytningar och har det i 2-3dagar hela dagarna.

Är inte vad min kropp håller på med. Då jag plussat på två veckor på mitt datum tror jag.

Dock har jag börjat bli smått illamående emellanåt, men jag tänker att det nog är något annat eftersom jag som sagt inte tror jag hade ägglossning när jag körde haft.
  • EliMil
    mangon skrev 2019-03-12 20:30:42 följande:

Hoppar in här.

Detta är vårt 8e försök till syskon.

Har en dotter på 3 år här hemma.

Plussa inom en månad eftermiddag av spiral ned henne så att det tar tid är något nytt för oss.

Vi håller alla tummar och tår att vi slipper ge oss in på ett 9e försök.

BIM 22 mars.

Hej och välkommen hit.

Vi är lite lika då. Vi är på försök nummer åtta och har en 3åring här hemma, som det gick på första försöket med efter avslut av p-piller. Blir så ledsen nu när det tar sån tid denna gång.

Hoppas det tar sig för er denna månad.
  • EliMil

Härligt med fler plus, grattis!

Själv vet jag att jag inte kan räkna på mitt ursprung bim datum 12e då äl troligen kom senare. Men nu när det datumet passerat inser inte hjärnan att jag borde ha nytt bim datum utan min hjärna har tänt världens största hopp om att det nu tagit sig.

Hoppas så att det gjort det, annars kommer den kraschen bli tuff sen.

• EliMil
    Anonym (plupp) skrev 2019-03-15 19:19:03 följande:

Har också en känsla av att det "tagit sig" denna gång. Men egentligen är mina symtom bara liiiite tunga bröst, men känns knappt nåt och molvärk.

Fast idag, på äl+8 har jag värk i svanken/ländryggen. Kan dock va för jag har nån sorts infektion i kroppen (torrhosta och sjukdomsmatthet).

Den där värken i svanken/ländryggen har jag också haft i några dagar. Hoppas för oss båda att det är tecken på graviditet:)
  • EliMil
    Anonym (Envis mysare) skrev 2019-03-17 16:11:33 följande:

Fattar det inte. Har dragit ut på det ända till BIM +10 och testade.. jag har plussat!!! :))))

Åh vad härligt! Grattis :)
  • EliMil
    Hallonpaj skrev 2019-03-18 06:55:40 följande:

Stort Grattis alla ni som plussat!! <3

Jag tog ett tidigt test imorse som var tokblankt. Förmodligen bim-4.

Detta "försök" känns så ovisst på alla sätt. Vet egentligen inte när jag hade ÄL, om jag ens hade någon, eller när min bim är.

Fick tidigt missfall föra månaden som startade samma dag som mensen skulle komma och varade i nio dagar. Skulle haft ÄL den 7e men hade inga känningar då. Sambon åkte på en långvarig arbetsresa den 9e och den 13e kände jag ev av äl-smärta. Förmodligen så missade vi ägglossningen, men visst finns det kanske en chans fortfarande. Men känns så psykiskt jobbigt när man inte har koll alls på sin cykel :(

Någon mer här som inte har riktigt koll?

Hej. Jag har inte heller riktigt koll. Cykeln har varit regelbunden i flera månader, med tydliga äl flytningar så har haft stenkoll. Men denna gång kom mensen senare än vanligt, blödde inte som vanligt och efter det har jag inte märkt av nån äl. Så nu vet jag inte vart i cykeln jag är. Cykeln började 9/2...
  • EliMil
    Hallonpaj skrev 2019-03-18 17:38:06 följande:

Åh vad störigt det är när man inte vet. Då förstår vi varann i alla fall :)

Men har du tagit något gravtest sedan sist? Ifall den konstiga mensen kanske var eller ÄR pga en graviditet?

Hoppas att det inte spelar någon roll att våra cykler är rubbade och att det blir plus för oss ändå <3

Har inte vågat testa. Tänkte att jag skulle vänta in bim i alla fall då jag blir så ledsen av negativa tester. Men nu när jag inte vet när bim är blir man ju nästan knäpp :P

Men sambon så både idag och igår att han tycker det verkar som det kan va nått. Han grundar det på hur jag beter mig (humörsvängningar och svintrött) men även att han tyckte min mage känns inte större i bemärkelsen att den är fastare och inte lixom mjuk när vi kramas.

Så jag tror jag ska vara modig och köpa ett test imorgon och testa på onsdag. Gaah vågar man?!
  • EliMil

Testade morse då cykeln inte är som den ska. Vissa symtom finns. Men såklart helt blankt :(

Ledsen och förvirrad. Vad håller min cykel på med?? Borde fått min mens för 2v sedan. Men har ju som tidigare nämnt inte märkt nån äl heller. Så frustrerande. Men det är väl inget annat att göra än att bara vänta och vänta tills man märker antingen äl eller mens.

• EliMil
    minnie768 skrev 2019-03-21 12:02:43 följande:

Jag hade likadant förra månaden. Använde en fertilitesmonitor för första gången och fick bara Hög på den (inte maximal). Men eftersom jag tempar också vet jag att jag inte hade någon ägglossning = inte heller någon mens.

Nu har jag kört med ägglossningsstickor till och från sen ca 1 vecka, och nu har jag fått en stegring. Är på CD47 idag eftersom cykeln inte "börjat om" då jag inte fick någon mens. Så jag vet hur det känns, sååå tungt när man försöker bli gravid :(

Mensen kom nu :( cykeln blev 39 dagar. Det var åven konstigt att den kom såhär på eftermiddagen. Den brukar komma vid ca 03.

Bara att börja om igen. Försök nio blir det nu.
Svar på tråden BIM Mars 2019