Sambos - kan jag kräva att huset säljs?
Är ni osams? Annars kan du kanske prata med honom varför du vill att ni säljer huset?
Är ni osams? Annars kan du kanske prata med honom varför du vill att ni säljer huset?
Jag vet en person som tvingade igenom en sån försäljning (att du ska vara så självisk är väl egentligen för att du är i affekt, du kanske kan inse att den striden nog inte är värd att ta, om partnern vill ha kvar huset, när du har tänkt lite)
I det fallet jag känner till erbjöd den som ville bo kvar skyhög summa över vad det egentligen var värt att köpa loss, men den andra parten var så bitter så denne (hur vet jag inte) fick igenom att de skulle sälja. Huset såldes till normalt värde så båda fick mindre pengar än vad den "bittre" skulle fått om de gjort upp om saken. Tyckte tydligen det var "värt" att hämnas rejält. I det här fallet var huset ett som gått i arv i 4 generationer men nu blev alltså den personen som ville köpa loss det, av med det i stället. Detta förstörde relationen totalt mellan dem och efetersom det fanns barn med i bilden blev allt mkt jobbigare än det hade kunnat vara. Man får nog tänka på sånt också.
Varför såg hen inte till att ha säkrat huset??
Min man har säkrat sitt arv. Man vet aldrig.