• Kaka83

Det går att baka utan vitt socker, gluten och möjk!

Kanske är man allergisk mot gluten eller vill trappa ner på sockerintaget men tycker det är svårt för man känner sig begränsad och förvirrad av utbudet. Men det behöver inte vara så svårt. Därför har vi tillsammans med Annika Sjöö tagit fram en receptguide som är helt uteslutande mot vitt socker, gluten och mjölk!
    Med den här receptguiden kan du alltså fotfarande njuta av kakor, bröd och muffins etc. Det är lite som att både äta kakan och ändå få behålla den!
    Spana in Annikas receptguide nedan:

app.coursio.com/store/familjeliv/receptguide-baka-utan-socker-gluten-och-mjolk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-01 15:10
    Receptguiden presenteras i samarbete med Familjeliv

• Svar på tråden Det går att baka utan vitt socker, gluten och möjk!
  • Lilyje

Klart det går, men vad är meningen med det? :)

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • John22

Absolut. Man kan även åka på semester till Tierp, ta ett foto med Robinson-Börje och dricka sig berusad på avslagen lättöl - det är helt meningslöst, men visst sjutton kan man göra det.

• dream on
    John22 skrev 2019-02-09 14:08:48 följande:

Absolut. Man kan även åka på semester till Tierp, ta ett foto med Robinson-Börje och dricka sig berusad på avslagen lättöl - det är helt meningslöst, men visst sjutton kan man göra det.

Mmm men du kan inte både dricka upp lättölen och ha kvar den. Det kan man ju tydligen med anti-socker-mjölk-gluten-kakan ( ingen som behöver undra varför). Dessutom slår jag vad om att Börje dragit i sig ölen innan den innan du hunnit säga cheese. :)
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Glinda från Oz
    Pappelelle skrev 2019-02-01 17:28:28 följande:

Precis, Vi borde förbjud all mat och dryck, ersätta det med ett piller man kan ta tre gånger om dagen som innehåller allt som är nyttigt. För säkerhets skull borde vi också operera bort alla människors smaklökar, så att ingen får för sig att fuska och äta något som vore gott.

• steffosbarn

Utan socker????!!!!!! Vad tänker du med vill du att dina barn ska ha en traumatisk uppväxt eller???? ska dem bli nya generationen anorexia barn!!???? vad tänker du med?! ge barnen sock och gör dem feta de behöver dem. Den extra lagringen behövs när Sverige ligger i försvarsläge mot ryssen! 

• Mjölkk
    steffosbarn skrev 2019-02-11 09:45:00 följande:

Utan socker????!!!!!! Vad tänker du med vill du att dina barn ska ha en traumatisk uppväxt eller???? ska dem bli nya generationen anorexia barn!!???? vad tänker du med?! ge barnen sock och gör dem feta de behöver dem. Den extra lagringen behövs när Sverige ligger i försvarsläge mot ryssen! 

Kunde inte sagt det bättre själv. Säkert nån stöckölmsfjålla bakom inlägget!!!!!!!!!!!!
  • steffosbarn
    Mjölkk skrev 2019-02-11 09:46:12 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv. Säkert nån stöckölmsfjålla bakom inlägget!!!!!!!!!!!!
    Nu måste vi stå solidariskt och stå upp för rättshaveristerna. Utan socker inget liv med socker en glad min! 
  • steffosbarn
    steffosbarn skrev 2019-02-11 09:47:05 följande:
    Nu måste vi stå solidariskt och stå upp för rättshaveristerna. Utan socker inget liv med socker en glad min! 
    Mot menar jag 
  • milli79
    Emerencia skrev 2019-02-01 11:39:00 följande:

Det blir aldrig samma sak som med vanligt socker. Mejeri och mjöl går att utesluta men inte sockret. Testat så många gånger med olika former av frukt och sockerersättning men det smakar i mitt tycke inte bra. Smakat både köpta och andra som bakat, fortfarande med besvikelse. Inte ok att lura folk och göra reklam på ett forum såhär.

Har du testat kokossocker? Tycker det blir mest likt socker. Även agavesirap är bra.

Tycker dock om både honung, dadlar och banan som ersättning för socker.
Svar på tråden Det går att baka utan vitt socker, gluten och möjk!