Det går att baka utan vitt socker, gluten och möjk!
Socker innehåller näring.
Näring är energi, fickam lära sig i grundskolan
www.synonymer.se/sv-syn/näring
www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Mat-och-naring1/Kort-om-naring1/
Näring är kolhydrater, fett och protein bland annat. Socker är rik på kolhydrater.
www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Mat-och-naring1/Kort-om-naring1/
Näring är kolhydrater, fett och protein bland annat. Socker är rik på kolhydrater.
Suck. Det var det jag misstänkte utifrån hur du skrev. Själv är jag läkare och har svårt för en massa humbug utan vetenskaplig evidens, alltid förundrats över hur människor kan tro på allt hittepå de hör...
Suck. Det var det jag misstänkte utifrån hur du skrev. Själv är jag läkare och har svårt för en massa humbug utan vetenskaplig evidens, alltid förundrats över hur människor kan tro på allt hittepå de hör...
www.health.harvard.edu/heart-health/the-sweet-danger-of-sugar
Scientists are actively studying a wide range of health problems that may be linked to the overconsumption of added sugars, including the following:
- Cancer: High intakes of sugars and refined carbohydrates have been linked to increased risk of some cancers, as well as to higher rates of recurrence and lower rates of survival after cancer therapy.11,12
- Alzheimer's disease and memory loss: Excess sugar consumption was linked to deficiencies in memory and overall cognitive health.13,14
- Aging: Scientists have observed links between sugar consumption and the aging of our cells, as well as skin wrinkling. 23,15,16
While it is still too soon to confirm whether these are also linked to the overconsumption of added sugars, new findings are being published all the time. Stay tuned to SugarScience for the latest research as it emerges.
Texten är citerad rakt av från länken
Kompis om du inte vill veta sanningen så kan jag inte visa dig. Jag bor själv på en EKO-gård, och vet att det inte får användas gift. gäller krav och eu ekologisk
Jag har nu hittat studien.
jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/1819573&__hssc=3584879.1.1523145601984&__hsfp=1773666937
Den kan inte bortse från det faktum att de som har högre intag av socker också har högre intag av kalorier totalt. Vilket gör att den inte belägger att det är sockret i sig som höjer risken för CVD-problem.
Dessutom tittar den bara på de som har högre än 10% av kalorier från "added" socker. Vilket i mina mått mätt inte är normalt intag. Jag ligger klart under detta.
Påståendet refererar till till ett intag av tillsatt socker om 8% av det totala kaloriintaget, som om det vore 0, vilket förstås är en ren lögn.
Du kan lika gärna vända på det och säga att intag av socker på den nivån, har en positiv hälsoeffekt, jämfört med om nivån ligger på 21%.
Vilket i sig inte är unikt för socker, utan de flesta av näringsämnen och andra ämnen vi får i oss via kost har en gräns där hälsoeffekten blir negativ, även i de fall då en lägre nivå har positiv hälsoeffekt.
Så det du här hänvisar till är inte mycket till grund för påståendet.