Varför har kvinnor en så tvär och avig inställning till tekniska prylar
För att vi gillar känslor. Närhet, kramar, samtal, att mötas själ mot själ.
För att vi gillar känslor. Närhet, kramar, samtal, att mötas själ mot själ.
Inte vi. Du kanske gör det men gör dig inte till talesperson för mig.
Nja, jag gillar inte kramar, känslor är väl både män och kvinnor som gillar, närhet i lagom doser.
Håller med MsFry, tala för dig själv, men bara för att vi är som du är vi ändå inte psykopater.
Vem gav dig rätten att prata för "oss kvinnor"?
Kramar har jag inget emot vänner mellan eller från min partner.
Fast ärligt talat, jag skulle känna mig kvävd som kvinna av detta med att "mötas själ mot själ".
Samtal har väl alla oavsett kön, och jag kan ju säga att det är mer intressant att diskutera teknikutveckling, än dessa tråkiga "själ och hjärta" samtal.
Märkligt också är att kvinnor tillskrivs att de är "känslosamma".
Alla människor är känslosamma, bara det att man uttrycker olika känslor på olika sätt.
Nepp, har aldrig skrivit och påstått det. Varför sitter du och medvetet ljuger i din (ledande)fråga?
Men det var DU som skrev detta.
Jag citera dina egna ord"´:(slut citat.)
Som sagt.. Det var DU som försökte leka talesperson för alla kvinnor. Inte jag. Det var du som använde ordet "vi" i ditt utlåtande. Inte jag.
Jag frågar dig igen.. Med vilken rätt har du att tala för "oss kvinnor"? Det var DU som använde skrev "vi kvinnor",
Så försök inte att ta ut det på mig och försök attt påstå att jag talar för andra kvinnor. För då för du en direkt lögn om vad jag har skrivit.
Och då kan man alltså inte samtidigt vara tekniskt intresserad menar du? o_O Det ena behöver ju knappast utesluta det andra; iaf inte i min värld, och om jag ser till mig själv. ... Jag känner alltså inte alls igen mig när jag läser trådstarten. ... Med vänlig hälsning, Pentra