• EnAnonumius

Varför har kvinnor en så tvär och avig inställning till tekniska prylar

PelleGubben skrev 2019-02-01 10:57:39 följande:
    Och ett undantag.

Men lägg ned med dina floskler "b.la b.la undantag". 

Så de kvinnor som inte passar in i din steriotypa mall, baserat på din högst SNÄVA urval (din omgivning) är alltså undantag?

Gott att vetta att man är då ett undantag också. För jag behöver ingen man som fixar avlopp, underhålls reparera bilen, borrar upp hyllor på väggarna, felsöker på min dator om det blir problem med den etc etc.. Jag klara allt detta själv. Och du jag är ingen "ungdom" heller.

Skall du komma med den taskiga floskeln "ett undan tag" om mig med nu?

• EnAnonumius
    Aurora Borrealis skrev 2019-02-05 21:34:18 följande:
    För att vi gillar känslor. Närhet, kramar, samtal, att mötas själ mot själ.
    Vem gav dig rätten att prata för "oss kvinnor"?
    Kramar har jag inget emot vänner mellan eller från min partner.

Fast ärligt talat, jag skulle känna mig kvävd som kvinna av detta med att "mötas själ mot själ".
    Samtal har väl alla oavsett kön, och jag kan ju säga att det är mer intressant att diskutera teknikutveckling, än dessa tråkiga "själ och hjärta" samtal. 

Märkligt också är att kvinnor tillskrivs att de är "känslosamma". 
    Alla människor är känslosamma, bara det att man uttrycker olika känslor på olika sätt.

• EnAnonumius
    Aurora Borrealis skrev 2019-02-07 19:26:22 följande:
    Och du menar att du är alltså flera än en kvinna?
    Nepp, har aldrig skrivit och påstått det. Varför sitter du och medvetet ljuger i din (ledande)fråga?

Men det var DU som skrev detta.

Jag citera dina egna ord"´:
    Aurora Borrealis skrev 2019-02-05 21:34:18 följande:
    För att vi gillar känslor.
    (slut citat.)

Som sagt..  Det var DU som försökte leka talesperson för alla kvinnor. Inte jag. Det var du som använde ordet "vi" i ditt utlåtande. Inte jag.

Jag frågar dig igen.. Med vilken rätt har du att tala för "oss kvinnor"?  Det var DU som använde skrev "vi kvinnor",
    Så försök inte att ta ut det på mig och försök attt påstå att jag talar för andra kvinnor. För då för du en direkt lögn om vad jag har skrivit.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Varför har kvinnor en så tvär och avig inställning till tekniska prylar