Lina98 skrev 2024-05-31 12:59:30 följande:
Hej!
Jag har också haft stora problem med mellanblödningar ca 1 vecka till några dagar före mensen. Slutade med P-piller i feb 2022 och började föröka skaffa barn i juni samma år vilket var samtidigt som mellanblödningarna startade. Sökte för det efter ett tag och fick komma in på cellprov men dom hittade ingen förklaring och lät det vara så. Vi håller just nu på med IVF och har märkt att progesterontillskotten tar bort mina mellanblödningar och skjuter upp mensen. Har tagit blodprover i samband med utredningen och hade inte brist på progesteron så jag har ingen aning om vad det är för fel.
Hej Lina98! Ja det är väldigt konstigt med mellanblödningarna! Jag fick utskrivet progesteron nu som jag ska ta fyra dagar efter ägglossning eftersom mina nivåer var lite låga. Jag hoppas att det hjälper! Jag gick till en fertilitetsklinik och hon sa också att jag har förhöjt TSH-värde, vilket kan skapa problem när man försöker bli gravid. Det är inte jättehögt och barnmorskorna sa att det var normalt när jag var gravid. Men tydligen ska det helst ligga under 2,5 när man försöker bli gravid och det gjorde inte mitt. Så jag ska testa att ta levaxin nu också:) hoppas verkligen att det går bra med er IVF! Om det är något med progesteronet är det ju bra att du får det under IVFen.