• Meriall

Mellanblödningar innan mens?!

Har också blödningar veckan före mens. Ingen aning om varför. Har blivit utredd men det gav inget. Jag har dock inga problem att bli gravid. Blivit av misstag flera ggr. Har då blödit som mens de första 4-5 månaderna av graviditeten. Så även om du får mens, ta ett graviditetstest. Det kan ju vara samma.

• Meriall
    Pannkakstarta skrev 2019-01-30 14:37:39 följande:

Tack för svar Meriall! Men Oj. Som mens alltså? Ja... det ska jag göra då såklart... Hade du mensvärk då också, när du var gravid? Och var även mellanblödningarna kvar under graviditeten?

Så himla konstigt och jobbigt att det inte finns ngn förklaring till dessa alltså :(

Jag brukar inte ha mensvärk så det var ingen skillnad där. Och jo, de var också kvar de första 4 eller så månaderna. Sedan försvann både de och mensen (kom tillbaka som innan efter barnet kommit).

Ja jättekonstigt. Det är ju ganska irriterande med dem men jag har som sagt inte märkt något annat sätt de påverkar. Har fått ta många cellprov då blödningar kan vara tecken på cellförändringar men har aldrig haft några förändringar (och är vaccinerad). Tror själv att det kan vara någon hormon-obalans.
Svar på tråden Mellanblödningar innan mens?!