• flo

Bieffekter Trombyl, Prednisolon, Fragmin och Lutinus

Är det någon som slutat med Trombyl, Prednisolon, Fragmin och Lutinus i märkt av några biverkningar månader efter att ni slutat?

Vi försöker naturligt (inte IVF) och har sen december tagit en paus från alla läkemedel och jag som tidigare haft en cykel jag kunnat klocka på var 28:e dag har nu en oregelbunden cykel på upp till 35 dagar. Nu är jag på CD18 och enligt Natural Cycles hade jag ägglossning på CD9 vilket jag aldrig haft förut.

Jag kan inte tänka mig annat än att det har med just Trombyl, Prednisolon, Fragmin och Lutinus att göra.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Bieffekter Trombyl, Prednisolon, Fragmin och Lutinus
  • flo

Jag har fasat ut dem långsamt enligt ordination från läkare. Anledningen till att jag slutat är att jag i december inte hade alla tabletter för att fullfölja hela månaden och januari hoppade jag över då Dr G i London som jag träffade häromveckan såg inga anledningar (baserat på mina nuvarande resultat) till varför jag skulle ta blodförtunnande eller kortison. Han såg inget fel på mitt immunförsvar eller blod. Men nu har vi tagit fler prover hos honom så snart har vi hela bilden. Tills dess ville vi följa hans ordination (som vi redan hade påbörjat i december) och sluta med tabletterna.

Men nu strular cykeln som sagt trots två månader utan några preparat. Segt..!

FtS70 skrev 2019-01-29 23:30:21 följande:

Det låter riskabelt att sluta med Trombyl och Fragmin om man har stått på dem. Behöver du dem inte längre?

• flo
    UndrandeSökare skrev 2019-01-30 09:01:21 följande:

Av de 4 läkemedel du räknar upp, är det Lutinus (progesteron) som kan göra att menscykeln strular pgr av att det är hormonbehandling.

Det kan ta tid innan menscykeln ordnar upp sig efter att man använt hormoner, oavsett om det är p-piller, hormonspiral eller progesteron.

Du slutade ju i december, och nu är det januari, så det har inte gått så lång tid än. Vänta i några månader så kommer det nog ordna till sig.

Det kan ju vara att NC visar fel också.

Testa och använda Clearblue digitala ägglossningstest de som visar både tom cirkel, blinkande smiley och fast lysande smiley i några månader.

Jo det har du nog rätt i. Två månader känns som en evighet i bebisverkstaden.

Jag skippade tester just för att NC skulle vara det mest säkra alternativet, temperaturen sägs ju vara mer pålitligt är testerna. Men kanske bör köra på en kombination framåt... jag får så sällan utslag på ägglossningstester så jag tänkte att det inte är någon idé.
Svar på tråden Bieffekter Trombyl, Prednisolon, Fragmin och Lutinus