Dö och ingen vet?
Ibland tänker jag, eller ofta tänker jag på om jag trillar ner och dör hemma och ingen vet?
Min lilla pojke är bara 2 år gammal. Vi känner inte många (eller nästan ingen). Jag och hans pappa är väldigt mycket fiender. Pratar aldrig, kanske ett sms i månaden i stil med ?han är sjuk idag, ej på förskolan?. Händer inte ens en gång i månaden..
Mina föräldrar bor i samma stad som mig men de är gamla och ringer de mig och jag inte svarar så ringer de kanske igen efter 3-4 dagar. Ingen panik i stugan alltså då det händer ofta att jag missar deras samtal och ringer inte upp igen. Lite olika men ingen får panik om jag försvinner i några dagar liksom.
Har ingen bästa vän, inga nära kollegor. Är sjukskriven till och från och dyker jag inte upp så skickar väl chefen ett sms i bästa fall. Skulle jag inte svara så är det väl ingen som reagerar starkt. Vet inte..
Hade en hund för många år sen men nu är det bara jag och min lilla pojke. Får panik när jag börjar tänka på detta.. ska min pojke också dö om ingen hittar honom förrän efter 1 månad kanske?
Hur tänker ni att min son kan överleva OM jag bara dör knall och fall en dag? Alltså detta är väldigt fiktivt men skulle faktiskt kunna hända.
Hela texten är ju utifrån ett riktigt liv så därför får jag ångest av att vara så ensam.