Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
Tror att jag plussade nyss på BIM -2! Ett svagt men synligt streck på båda testen jag tog (en vanlig och en testa tidigt)
Tror att jag plussade nyss på BIM -2! Ett svagt men synligt streck på båda testen jag tog (en vanlig och en testa tidigt)
Tack för lyckönskningar! Än så länge är allt bra, gjorde ett nytt test igår som var lite starkare än dagen innan. Har påbörjat medicinering i hopp om att kunna behålla denna graviditet, har kommit fram till att jag har ett överaktivt immunförsvar vilket kan ha orsakat de tidigare missfallen. Det här är nog vårt sista försök också, hade tänkt att vi försöker max till slutet av sommaren. Själv fyller jag 43 i år!
Hoppas att ni alla prickar ägglossningen snart, och får plus på stickan! Håller tummar och tår för er!
Hur går det för er alla? Ägglossningar som närmar sig/varit? BIM i dagarna?
Jag är nu i v 6, 5+4, än så länge är allt ok. Har färre symtom nu än de senaste gångerna som slutat i missfall, blir såklart lite orolig, men är ju inte så långt gången heller. Har bokat tid för VUL den 26/3, känns skönt att ha ett datum i sikte, då vet vi lite mer.
Lycka till allihop!
Jag fick mens i helgen, så vi tar nya tag och hoppas på en julbebis :). Att du har mindre symtom kan ju isf vara positivt! Skönt med vul så snart. Håller tummarna att allt kommer gå bra för dig!
Mitt missfall startade den 7/2 men har fortfarande inte fått min mens. Efter första missfallet så kom mensen på dagen. Så nu vet jag inte om mensen är förskjuten eller om jag faktiskt lyckats bli gravid igen. Ska testa mig på söndag för att se.
Hade min ägglossning igår, får se om det blir en julbebis, vi har inte försökt så aktivt den här månaden, men chansen finns att det kan bli något....
I så fall blir det bf 4 dec....
Vi fick tyvärr inte se det vi hade hoppats på när vi gjorde VUL i tisdags. Det fanns en hinnsäck ungefär motsvarande den graviditetsvecka jag var i, men inget foster/embryo. Har gjort en skrapning i går, och mår helt ok nu. Det fanns en misstanke om mola, men misstanken försvagades efter utförd skrapning. Som det känns nu så var detta vårt sista försök, har tre större barn som jag är väldigt tacksam över att ha fått <3
Lycka till allihop i era fortsatta försök!
Kram
Åh nä, vad jobbigt, så tråkigt. Men skönt att ha de barn man redan har, man blir extra glad för dem. Det kan ju hända att du ändrar dig. Jag var som sagt färdig innan jag blev oplanerat gravid. Vissa dagar längtar jag mer, andra kan jag känna att jag kanske ändå är nöjd med de jag redan har, inte lätt med känslorna. Jobbigt att gå igenom ytterligare besvikelser.... Liksom.... Hm. Livet är verkligen berg och dalbana.
Lycka till du också
Beklagar att du fick ofostrig graviditet. Jag har också haft det 2ggr.
Jag får ofostrig graviditet pgr av mitt överaktiva immunförsvar. Har haft 6 missfall varav 2 ofostriga, 1 kemiskt och 3 MA.
Ofostrigt blir det varje gång min kropp stöter på nytt genetiskt material (första gången jag var gravid överhuvudtaget) och andra ofostriga blev första gången med donation.
Nej, ingen av oss har barn sen innan.
Trombyl, Fragmin, kortison, Lutinus och IL-dropp räcker inte för mig, jag får missfall ändå. Behöver ha bättre grejer. Så gjorde ny immunutredning i London hos Dr Gorgy 2018 och det konstaterades att jag har för låga LAD-nivåer, så har gjort 3 LIT-behandlingar och kommer använda ivig-dropp nästa gång.
Ofostrig graviditet beror ofta på för låga LAD-nivåer.
LAD är ett test som tas och skickas till USA för analys.
Har du gjort immunutredning hos Dr D i Aten? eller har du gått via ivfFalun eller självmedicinerat via Marie på Fertilitetplus i Stockholm?
Det förnuftiga alternativet är inte alltid det som är det rätta, ibland ska man gå efter hjärtat mer än hjärnan. Jag har typ tänkt att vi försöker i ett år och har det inte blivit något då, så får jag fundera hur det är då, hur det känns. Ibland ska man inte planera så mycket, tror jag
Hoppar in här i tråden efter ett missfall tidigare i veckan :( bm rekommenderade att vi helst skulle vänta tills jag haft 1 vanlig mens innan vi försöker igen men jag känner att jag verkligen inte orkar vänta. Enda anledningen till att man skulle vänta tolkade jag som va för att det blir lättare att datera ev nästkommande graviditet. Vad tycker ni, ska vi vänta? och när kan man förvänta sig att ägglossningen kommer igång igen? Hade HCG värde på 11 i fredags
En fundering- hur lång tid tog det för er innan mensen kom tillbaka efter missfall? Jag fick tidigt missfall v7 för två veckor sedan. Hade jag inte blivit gravid skulle min mens komma nu i helgen. Jag har tagit gravtest- första visade fortfarande gravid, men idag visar det negativt.
Vad är normlat, kommer mensen komma nu till helgen/ nästa vecka? Eller räknar jag nu på min cykel 28 dagar från första blödningen på MF? Så att jag istället borde ha äl denna helg?
Och att ev mens dyker upp om två veckor?
Vill så gärna bli gravid igen.
Ja, det får vi hoppas :)
Har ett hemskt humör, ömma bröst, mensvärk av och till, verkar ha drabbats av världens pms eller så är jag gravid!!! Känner inte riktigt igen mig själv......
Tror nästan jag ska ta ett test imorgon......på anledning av humöret!
Det var negativt, men det är ju bim - 6 idag, så får se hur det utvecklar sig.......
Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........
Jag äääär gravid Bara den lilla vill stanna där.....
Tack har lite svårt att ta in det hela, är ju rädd för missfall. Något jag tänkt på är att förra gången jag blev gravid så himla lätt åt jag msm-biologiskt svavel(kosttillskott) (svavel är viktigt för kroppen) var ju inte meningen att jag skulle bli gravid, råkade bli oskyddat 5 dagar före ägglossning pga min man. Slutade med det efter graviditeten. Har inte tagit det förns den här månaden, och så plussar jag igen. Känns som att det har med det att göra, att jag blev gravid igen. Ett tips!! Men förstår hur du känner, hoppas det tagit sig
Hur går det för alla?
Är i v 8 och är jätteorolig för missfall/ma, att den lilla inte lever längre och min kropp typ fattar inget!!! Man blir verkligen märkt av att ha gått igenom flera ma. Förra var ju i v 9, så snart pallar jag inte med att inte veta, lär ordna ett vul snart. Nu är jag sjuk och ligger i sängen så jag får vänta tills nästa vecka :( .....så fort illamåendet blir bättre så blir jag ännu mer orolig........ Ringde bm idag, men hon har inte återkommit än...