• Love5

Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

Tror att jag plussade nyss på BIM -2! Ett svagt men synligt streck på båda testen jag tog (en vanlig och en testa tidigt)

• Love5

Tack för lyckönskningar! Än så länge är allt bra, gjorde ett nytt test igår som var lite starkare än dagen innan. Har påbörjat medicinering i hopp om att kunna behålla denna graviditet, har kommit fram till att jag har ett överaktivt immunförsvar vilket kan ha orsakat de tidigare missfallen. Det här är nog vårt sista försök också, hade tänkt att vi försöker max till slutet av sommaren. Själv fyller jag 43 i år!

Hoppas att ni alla prickar ägglossningen snart, och får plus på stickan! Håller tummar och tår för er!

• Love5

Hur går det för er alla? Ägglossningar som närmar sig/varit? BIM i dagarna?

Jag är nu i v 6, 5+4, än så länge är allt ok. Har färre symtom nu än de senaste gångerna som slutat i missfall, blir såklart lite orolig, men är ju inte så långt gången heller. Har bokat tid för VUL den 26/3, känns skönt att ha ett datum i sikte, då vet vi lite mer.

Lycka till allihop!

• Love5
    Lita89 skrev 2019-03-14 06:34:38 följande:

Jag fick mens i helgen, så vi tar nya tag och hoppas på en julbebis :). Att du har mindre symtom kan ju isf vara positivt! Skönt med vul så snart. Håller tummarna att allt kommer gå bra för dig!

Tack så mycket! Och lycka till i verkstan ;)
  • Love5
    Frekvens skrev 2019-03-14 09:57:03 följande:

Mitt missfall startade den 7/2 men har fortfarande inte fått min mens. Efter första missfallet så kom mensen på dagen. Så nu vet jag inte om mensen är förskjuten eller om jag faktiskt lyckats bli gravid igen. Ska testa mig på söndag för att se.

Spännande, håller tummarna för ett plus på söndag!
  • Love5
    Micka! skrev 2019-03-14 21:41:30 följande:

Hade min ägglossning igår, får se om det blir en julbebis, vi har inte försökt så aktivt den här månaden, men chansen finns att det kan bli något....

I så fall blir det bf 4 dec....

Nu när vi lyckades fick vi till det endast en gång runt ägglossningen, och det räckte :) En alla hjärtans dag-bebis ;) Så det kan absolut ha funkat för er också, håller tummarna!
  • Love5

Vi fick tyvärr inte se det vi hade hoppats på när vi gjorde VUL i tisdags. Det fanns en hinnsäck ungefär motsvarande den graviditetsvecka jag var i, men inget foster/embryo. Har gjort en skrapning i går, och mår helt ok nu. Det fanns en misstanke om mola, men misstanken försvagades efter utförd skrapning. Som det känns nu så var detta vårt sista försök, har tre större barn som jag är väldigt tacksam över att ha fått <3

Lycka till allihop i era fortsatta försök!

Kram

• Love5
    Micka! skrev 2019-04-03 15:54:22 följande:

Åh nä, vad jobbigt, så tråkigt. Men skönt att ha de barn man redan har, man blir extra glad för dem. Det kan ju hända att du ändrar dig. Jag var som sagt färdig innan jag blev oplanerat gravid. Vissa dagar längtar jag mer, andra kan jag känna att jag kanske ändå är nöjd med de jag redan har, inte lätt med känslorna. Jobbigt att gå igenom ytterligare besvikelser.... Liksom.... Hm. Livet är verkligen berg och dalbana.

Lycka till du också

Absolut tråkigt, men inget att göra åt :(. Börjar redan vela lite i mitt beslut om att lägga ner försöken, även om det känns som det mest förnuftiga alternativet. Syskonförsöken startade också för vår del med en oplanerad graviditet i augusti.
  • Love5
    UndrandeSökare skrev 2019-04-03 17:04:07 följande:

Beklagar att du fick ofostrig graviditet. Jag har också haft det 2ggr.

Vad tråkigt at höra att du har råkat ut för det två gånger! Vet du om det är slumpmässigt, eller är det ökad risk för att det ska hända igen?
  • Love5
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 19:20:49 följande:

Jag får ofostrig graviditet pgr av mitt överaktiva immunförsvar. Har haft 6 missfall varav 2 ofostriga, 1 kemiskt och 3 MA.

Ofostrigt blir det varje gång min kropp stöter på nytt genetiskt material (första gången jag var gravid överhuvudtaget) och andra ofostriga blev första gången med donation.

Har också ett överaktivt immunförsvar, och medicinerade denna gång med Prednisolon, Fragmin, Trombyl, Lutinus och IL-dropp. Kändes väldigt stabilt, inga blödningar eller så, men inget foster heller :( Hade förkylningssymtom med halsont både vid ägglossning och ca en vecka senare (immunförsvaret som aktiverades?) Kanske då det gick snett?

Har du lyckats få barn?
  • Love5
    UndrandeSökare skrev 2019-04-04 21:27:37 följande:

Nej, ingen av oss har barn sen innan.

Trombyl, Fragmin, kortison, Lutinus och IL-dropp räcker inte för mig, jag får missfall ändå. Behöver ha bättre grejer. Så gjorde ny immunutredning i London hos Dr Gorgy 2018 och det konstaterades att jag har för låga LAD-nivåer, så har gjort 3 LIT-behandlingar och kommer använda ivig-dropp nästa gång.

Ofostrig graviditet beror ofta på för låga LAD-nivåer.

LAD är ett test som tas och skickas till USA för analys.

Har du gjort immunutredning hos Dr D i Aten? eller har du gått via ivfFalun eller självmedicinerat via Marie på Fertilitetplus i Stockholm?

Det sistnämnda :)

Håller verkligen tummarna för att ni lyckas få ert efterlängtade barn! Om vi ska lyckas få ett till barn så måste det finnas mycket tur inblandad. Kommer inte att gå vidare med utredningar eller behandlingar. Hade hjälp av Marie nu i senaste försöket, men började behandlingen först efter att jag hade testat positivt (eget val).
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-05 21:57:42 följande:

Det förnuftiga alternativet är inte alltid det som är det rätta, ibland ska man gå efter hjärtat mer än hjärnan. Jag har typ tänkt att vi försöker i ett år och har det inte blivit något då, så får jag fundera hur det är då, hur det känns. Ibland ska man inte planera så mycket, tror jag

Pga obalanser i immunförsvaret verkar det som att det inte blir enkelt för mig att genomgå en lyckad graviditet. Så det förnuftiga kommer in framför allt där. Oddsen är inte så höga helt enkelt.
  • Love5
    lonelygirl92 skrev 2019-04-13 17:46:39 följande:

Hoppar in här i tråden efter ett missfall tidigare i veckan :( bm rekommenderade att vi helst skulle vänta tills jag haft 1 vanlig mens innan vi försöker igen men jag känner att jag verkligen inte orkar vänta. Enda anledningen till att man skulle vänta tolkade jag som va för att det blir lättare att datera ev nästkommande graviditet. Vad tycker ni, ska vi vänta? och när kan man förvänta sig att ägglossningen kommer igång igen? Hade HCG värde på 11 i fredags

Beklagar ditt missfall. Vi skyddade oss inte efter våra två missfall i höstas/vinter, men jag blev inte direkt gravid någon av gångerna. Men efter en mens efter första missfallet, och efter två den andra gången. Tyvärr gick det inte vägen med vår tredje graviditet heller :( Så tror inte du behöver vänta!
  • Love5
    pandarinen skrev 2019-04-13 19:16:08 följande:

En fundering- hur lång tid tog det för er innan mensen kom tillbaka efter missfall? Jag fick tidigt missfall v7 för två veckor sedan. Hade jag inte blivit gravid skulle min mens komma nu i helgen. Jag har tagit gravtest- första visade fortfarande gravid, men idag visar det negativt. 

Vad är normlat, kommer mensen komma nu till helgen/ nästa vecka?  Eller räknar jag nu på min cykel 28 dagar från första blödningen på MF? Så att jag istället borde ha äl denna helg? 

Och att ev mens dyker upp om två veckor? 

Vill så gärna bli gravid igen. 

Om jag minns rätt så har jag fått mens 32 dagar efter mina missfall (räknat från dagen med största blödningen). Det har varit spontana missfall, dvs att kroppen har skött det själv. Blev skrapad för två veckor sedan efter en ofostrig graviditet, har haft väldigt sparsamma blödningar fram tills nu. Räknar med att mensen kommer lite senare denna gång.
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-14 22:02:32 följande:

Ja, det får vi hoppas :)

Har ett hemskt humör, ömma bröst, mensvärk av och till, verkar ha drabbats av världens pms eller så är jag gravid!!! Känner inte riktigt igen mig själv......

Tror nästan jag ska ta ett test imorgon......på anledning av humöret!

Låter lovande :) Håller tummarna för ett plus!
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-15 05:39:52 följande:

Det var negativt, men det är ju bim - 6 idag, så får se hur det utvecklar sig.......

Fortsätter hålla tummarna! Själv testade jag också negativt idag, denna gång var jag väldigt glad över resultatet då jag ville kolla att alla graviditetshormoner är borta efter missfallet/skrapningen.
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-19 09:11:45 följande:

Testa idag, bim - 2, ser något otroligt svagt........

Ser också ett streck, ser lovande ut :)
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-20 19:44:19 följande:

Jag äääär gravid Bara den lilla vill stanna där.....

Åh vad kul, stort grattis!

Själv misstänker jag att jag hade ägglossning för ett par dagar sen, vi kan ha prickat den oplanerat (myst två dagar innan). Har eventuellt tänkt att göra ett sista försök i sommar, men känner att jag behöver ta en paus från allt ett tag.
  • Love5
    Micka! skrev 2019-04-20 22:26:32 följande:

Tack har lite svårt att ta in det hela, är ju rädd för missfall. Något jag tänkt på är att förra gången jag blev gravid så himla lätt åt jag msm-biologiskt svavel(kosttillskott) (svavel är viktigt för kroppen) var ju inte meningen att jag skulle bli gravid, råkade bli oskyddat 5 dagar före ägglossning pga min man. Slutade med det efter graviditeten. Har inte tagit det förns den här månaden, och så plussar jag igen. Känns som att det har med det att göra, att jag blev gravid igen. Ett tips!! Men förstår hur du känner, hoppas det tagit sig

Förstår din rädsla för missfall, hoppas att allt går bra denna gång!

OM vi skulle göra ett försök till så tänkte jag göra det under semestern i sommar, och börja med medicineringen jag behöver redan i början av försökscykeln. Verkligen göra allt jag kan för att ge det så bra förutsättningar som möjligt. Så vi får se hur det blir och hur vi känner då.
  • Love5
    Micka! skrev 2019-05-14 11:39:12 följande:

Hur går det för alla?

Är i v 8 och är jätteorolig för missfall/ma, att den lilla inte lever längre och min kropp typ fattar inget!!! Man blir verkligen märkt av att ha gått igenom flera ma. Förra var ju i v 9, så snart pallar jag inte med att inte veta, lär ordna ett vul snart. Nu är jag sjuk och ligger i sängen så jag får vänta tills nästa vecka :( .....så fort illamåendet blir bättre så blir jag ännu mer orolig........ Ringde bm idag, men hon har inte återkommit än...

Hur går det för dig, har du varit på VUL än? Vi har gjort ett uppehåll i försöken nu, åtminstone denna cykel. Det lutar mer åt att vi inte försöker fler gånger, men vi får se ;)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!