Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

Micka! skrev 2019-01-28 11:04:16 följande:

Mina bröst läcker, har ni också varit med om det? Känns ju ännu jobbigare med att det inte blev en augustibebis.... Nu kanske ägglossningen tar längre tid på sig :(

Om dina bröst läcker så har du troligtvis för högt prolaktinvärde. Det är ett hormon som ska vara högt när man ammar, aldrig annars. Är det högt så kan det göra att man inte blir gravid eller får missfall, och i värsta fall kan brösten börja läcka. Kontakta din läkare att du får ta blodprov och mät prolaktin på CD21 (21a dagen i menscykeln). Högt prolaktin sänks med Pravideltabletter eller Norprolactabletter.
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-03-30 08:00:30 följande:

Vi fick tyvärr inte se det vi hade hoppats på när vi gjorde VUL i tisdags. Det fanns en hinnsäck ungefär motsvarande den graviditetsvecka jag var i, men inget foster/embryo. Har gjort en skrapning i går, och mår helt ok nu. Det fanns en misstanke om mola, men misstanken försvagades efter utförd skrapning. Som det känns nu så var detta vårt sista försök, har tre större barn som jag är väldigt tacksam över att ha fått <3

Lycka till allihop i era fortsatta försök!

Kram

Beklagar att du fick ofostrig graviditet. Jag har också haft det 2ggr.
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-04-04 18:34:52 följande:
    Vad tråkigt at höra att du har råkat ut för det två gånger! Vet du om det är slumpmässigt, eller är det ökad risk för att det ska hända igen?
    Jag får ofostrig graviditet pgr av mitt överaktiva immunförsvar. Har haft 6 missfall varav 2 ofostriga, 1 kemiskt och 3 MA.

Ofostrigt blir det varje gång min kropp stöter på nytt genetiskt material (första gången jag var gravid överhuvudtaget) och andra ofostriga blev första gången med donation.
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-04-04 20:05:41 följande:
    Har också ett överaktivt immunförsvar, och medicinerade denna gång med Prednisolon, Fragmin, Trombyl, Lutinus och IL-dropp. Kändes väldigt stabilt, inga blödningar eller så, men inget foster heller :( Hade förkylningssymtom med halsont både vid ägglossning och ca en vecka senare (immunförsvaret som aktiverades?) Kanske då det gick snett?

Har du lyckats få barn?
    Nej, ingen av oss har barn sen innan.
    Trombyl, Fragmin, kortison, Lutinus och IL-dropp räcker inte för mig, jag får missfall ändå. Behöver ha bättre grejer. Så gjorde ny immunutredning i London hos Dr Gorgy 2018 och det konstaterades att jag har för låga LAD-nivåer, så har gjort 3 LIT-behandlingar och kommer använda ivig-dropp nästa gång.

Ofostrig graviditet beror ofta på för låga LAD-nivåer.
    LAD är ett test som tas och skickas till USA för analys.

Har du gjort immunutredning hos Dr D i Aten? eller har du gått via ivfFalun eller självmedicinerat via Marie på Fertilitetplus i Stockholm?
  • UndrandeSökare
    Love5 skrev 2019-04-06 08:59:58 följande:

Det sistnämnda :)

Håller verkligen tummarna för att ni lyckas få ert efterlängtade barn! Om vi ska lyckas få ett till barn så måste det finnas mycket tur inblandad. Kommer inte att gå vidare med utredningar eller behandlingar. Hade hjälp av Marie nu i senaste försöket, men började behandlingen först efter att jag hade testat positivt (eget val).

Får man ofostrig (som du och jag fick) behövs det oftast LAD-prov och LIT-behandlingar. Jag har läst Lattemajas trådar och hon fick ett barn, sen blev det inget syskon. När hon väl blev gravid så blev det ofostrig. Så hon gjorde immunutredning på distans via USA (Dr Berts klinik) och fick reda på att hon hade för låga LAD-nivåer och då behövs det LIT (Det är immunvaccinering med egne mannens blod eller från donatorer). Hon gjorde 2 LIT i Grekland och tog sen om LAD-provet och det hade ökat tillräckligt. Sen vid 2a försöket efter LIT var klart så fick hon en lillasyster.

Så jag har nu gjort 3 LIT och tagit om mitt LAD-prov och det hade ökat tillräckligt.

LIT görs endast i London, Grekland och Mexico.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!