Försökt bli gravid i 1 år och inväntar utredning - Söker samhörighet med andra i samma situation
Hej!
Jag är snart 32 år och jag och min man har försökt bli med barn i snart 1 år. Vi ska påbörja utredning om ca en månad (första besök på klinik). Jag är mest intresserad av att hitta likasinnade människor som går igenom samma saker.
Varje månad/dag tar man temperatur och följer höjningar och sänkningar slaviskt, kollar efter äggvita-konsistens i flytningarna, tar ägglossningstest efter ägglossningstest.
Undrar över tidiga symptom på graviditet och tänker att man har det ena och andra (varför är symptomen till tidig graviditet samma som dom man har strax innan mens, det är så illa!).
Är det någon som är i samma skede som jag och vill följas åt, väntar på utredning, vill prata om imaginära tidiga symtom man kanske eller kanske inte har? Som känner sig lika ensam? Som att den biologiska klockan tickade lite för snabbt helt plötsligt?
Sambos spermaprov gjort (tror det var rätt ok värden). Nu väntar spolning för mig och gemensamt läkarbesök. Jag tog blodprover förra året (tsh var normalt men lite högre än fertilitetsläkare vill ha det sä tog om provet, lite lägre då och de hörde inte av sig pga det så antog det räckte). AMH är ju inte taget och jag vet ju inte helt 100 om det är ägglossning varje månad trots positiva ÄL-stickor.
Vi måste resa jättelångt för att träffa fertilitetsmottagningen (förutom att göra blodprover) tyvärr så undvika jobbet-problemet kommer redan nu trots att vi inte ens är i ivf. Vilken energi det tar att hantera allt sånt här!!