Försökt bli gravid i 1 år och inväntar utredning - Söker samhörighet med andra i samma situation
Hej,
Jag känner precis samma och skönt om man kan hjälpa varandra!
Jag är i samma situation men kanske lite längre fram. Vår utredning pågår i detta nu. Och har pågått ca 6 månader. Dock utan framgång.
Jag är 29 år och helt sjukt har detta börjat stressa mig fast jag vet att det är ganska ungt.
Man har väl haft någon föreställning att det ska va enkelt och att man kanske ska kunna få fler barn. Sen vänds allt upp och ner.
Vi sökte hjälp direkt för jag fick mens efter pillerstopp så det var inte lönt att försöka själva. Sökte hjälp hos gyn och där upptäcktes att jag hade för högt sköldkörtelvärde. Äter sedan dess medicin och nu är värdet normalt men går på kontroller ofta för att helst är det bättre med ännu lägre värde om man vill få barn.
Har precis avslutat en 10-dagars kur av Provera, som gav en blödning och imorgon börjar en kur Letrozol 2,5mg/dag i 5 dagar för att få ägglossning.
Har stora förhoppningar såklart men känner mig samtidigt uppgiven då jag redan testat detta en gång i höstas utan resultat..
Att vänta är det värsta, man vill ju bara göra någonting aktivt!
Hoppas tiden går fort fram tills att ni ska på besöket, sen brukar dom va snabba med uppföljning i alla fall och hittas inget fel kan man ju påbörja ivf direkt.
Vi tex kan ej påbörja ivf för jag har för högt tsh och dessutom ingen ägglossning trots stimulering...
Kram