• SI12344

Tänder på g?

Tildaas skrev 2019-01-26 20:43:11 följande:

Spricker de upp över bara en natt typ eller kommer de sakta så man kan ana dom när man tittar eller känner?

Man kan se dem genom tandköttet innan de spricker upp. Sen anar man dem och tillsist är de uppe, då brukar gnällighet, uppvak och allt jobbigt sluta tvärt.

Jag tror vår var 5 mån när han fick första tänderna. Han åt på allt helt frenetiskt! Dregel överallt. Sömnen var rätt jobbig då också men det kan de vara ändå. Sen fortsatte det i rask takt fram till 8 mån. Jäkla elände! Väntar bara på nästa omgång nu...
  • SI12344
    Tildaas skrev 2019-01-26 22:23:58 följande:

Jaa här är det väldigt mycket gnäll nu, vaknar lättare, ammar oftare på natten och har svårt att sova osv.. Hade din son någon feber? Får se om det kommer några tänder här! :)

Så skulle jag beskriva det. När nästan fyra tänder uppe kom samtidigt ammade jag minst 1 gång i timmen 1-2 nätter. Höll på att tappa det där och då...

Ingen feber, allt dregel gjorde bara magen konstig.
  • SI12344
    Tildaas skrev 2019-01-27 00:02:27 följande:

Förstår det!! Min son ammar inte riktigt så ofta iof, vanligtvis 1 gång per natt, nu ca 4-5 ggr istället. Han har haft feber till och från två dagar också utan några symptom på att vara sjuk. Dreggel överallt.. men vi får se :) hur lång tid tar det innan tänderna dyker upp från att det verkar vara på gång?

Varierar! Nån vecka om man har tur, nån månad om man har otur.
Svar på tråden Tänder på g?