Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Läkemedelsassisterad behandling mot opiatberoende - Vad anser ni om detta?

Substitionsbehandling räddar liv. Precis som sprutubytarprogram.

• Anonym (asdf)
    Anonym (TS) skrev 2019-01-25 21:59:05 följande:

Det säger jag inte emot. Om rätt målgrupp är med i programmet. Att personer som är beroende av smärtstillande tabletter eller opiater men inte provat annat behandling är med i programmet tycker jag är fel. Är substitutionsbehandling enda utvägen så tycker jag det inte finns något fel med det. Men då ska man ha provat andra vägar innan, vilket långt ifrån alla gjort.

Vilken annan behandling och varför?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (TS) skrev 2019-01-26 10:28:27 följande:

För att målet borde väl vara att befolkningen inte ska gå runt och trycka i sig narkotikaklassade mediciner när det finns andra alternativ att prova. Att leva ett helt normalt liv men köpa subutex på gatan. Ingen direkt vilja att sluta utan målet är LARO. Det tycker inte jag är kriterier för att komma med i programmet. Mångårigt missbruk av heroin, ena foten i graven. Avgiften och LVM i ryggsäcken, då kan jag köpa att man är med i LARO.

Vad vill missbrukarna själva ha för behandling? Det är ju också rätt relevant.

Ps. Det är fel av läkare att erbjuda medicinsk behandling som inte inte fungerar.
Svar på tråden Läkemedelsassisterad behandling mot opiatberoende - Vad anser ni om detta?