Inlägg från: sugermountain |Visa alla inlägg
  • sugermountain

Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?

En läkare förklarade nyligen för mig att risken för missfall är att jämföra med att kasta en tärning och få samma utfall gång på gång. Att kasta en tärning och få två ettor efter varandra och något annat vid tredje kastet är mycket mer sannolikt än att få tre ettor i rad.

Det händer dock, sitter själv här med tre missfall efter varandra. Fick reda på att jag är gravid igen en vecka sen. Får en klump i halsen varje gång jag går på toa eller känner nått litet obehag från magen, vaknar på nätterna och känner efter om jag börjat blöda. Försöker hårt att acceptera att det inte ligger i mina händer men det är svårt när man vill något så mycket. Tycker att det hjälper att se det som en övning i att skilja på vad jag kan påverka och det jag inte har någon kontroll över, att vad som ens händer så tvingas jag växa som människa och att jag klarar det i vilket fall. Att ha barn handlar ju om att få ge kärlek, att ta emot den och att aldrig sluta förvånas eller utvecklas i sitt inre. All lycka till dig!

Svar på tråden Hopplös, upprepade missfall? Hur har ni det?